Hej amino :-) er ny her på jeres site og søger lidt råd og vejledning. Jeg er ved at starte autoværksted i Hobro, og vil selvfølgelig gerne have budskabet ud i byen, Havde tænk mig at jeg skulle have noget i den lokale avis og evt høre om de kunne have lyst til at skrive en artikel og at der åbner et nyt værksted og evt noget om unge iværksætter (Er 22) prøver kræfter i Hobro eller noget i den stil :-) Og får selvfølgelig også nogle skilte op der hvor værkstedet ligger. Har selvfølgelig min hjemmeside er (Er godt klar over den ikke er helt færdig endnu) www.svendstrupbiler.dk og har også en facebook side. Nu er det først 1. April jeg åbner så hvornår ville i begynde at reklamere? Havde selv tænkt 14 dage inden jeg åbner, ville selvfølgelig gerne begynde at reklamere allerede nu men problemet er at jeg stadig er i et lønmodtager jog og ikke går på adressen ca. 14. dage før at jeg åbner. På forhånd tak. Gode råd er vedkommen ;-) |
Hej og velkommen
Den lokale ugeavis er et godt sted at starte, og også Randers Amtsavis.
En relativ billig mulighed for at komme bredt ud, er, at få trykt lidt flyers og simpelthen gå området tyndt. Der kan deles relativt mange flyers ud på et par timer. Jeg kender en automester som lavede en undersøgelse af kendskabsgraden til hans virksomhed som inden flyers var 20% og efter omdeling af 5000 flyers var kendskabsgraden 80%. Om det vil virke for dig, ved jeg selvfølgelig ikke. Jeg ved dog, at det er en god ide at få nogle erhvervskunder. Du kan overveje, at lave en aftale med eks. en brugs eller lignende, og stille dig op og evt lave en konkurrence om et olieskift el. lign. Hvis du vil distancere dig fra alle de andre, må du lave anderledes ting- prisen er ikke altid en parameter. Jeg synes godt, at du allerede nu kan bearbejde dit marked. Dertil kommer Facebook, hvor du også kan lave en konkurrence med udtrækning på åbningsdagen.
God vind, og skulle du mangle sparring så skriver du bare.
God weekend/ Liza