Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamere for nystartet værksted hvor og hvornår?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino :-) er ny her på jeres site og søger lidt råd og vejledning.

Jeg er ved at starte autoværksted i Hobro, og vil selvfølgelig gerne have budskabet ud i byen,

Havde tænk mig at jeg skulle have noget i  den lokale avis og evt høre om de kunne have lyst til at skrive en artikel og at der åbner et nyt værksted og evt noget om unge iværksætter (Er 22) prøver kræfter i Hobro eller noget i den stil :-)

Og får selvfølgelig også nogle skilte op der hvor værkstedet ligger. Har selvfølgelig min hjemmeside er (Er godt klar over den ikke er helt færdig endnu) www.svendstrupbiler.dk og har også en facebook side. Nu er det først 1. April jeg åbner så hvornår ville i begynde at reklamere? Havde selv tænkt 14 dage inden jeg åbner, ville selvfølgelig gerne begynde at reklamere allerede nu men problemet er at jeg stadig er i et lønmodtager jog og ikke går på adressen ca. 14. dage før at jeg åbner.

På forhånd tak. Gode råd er vedkommen ;-)

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej og velkommen

Den lokale ugeavis er et godt sted at starte, og også Randers Amtsavis. 

En relativ billig mulighed for at komme bredt ud, er, at få trykt lidt flyers og simpelthen gå området tyndt. Der kan deles relativt mange flyers ud på et par timer. Jeg kender en automester som lavede en undersøgelse af kendskabsgraden til hans virksomhed som inden flyers var 20% og efter omdeling af 5000 flyers var kendskabsgraden 80%. Om det vil virke for dig, ved jeg selvfølgelig ikke. Jeg ved dog, at det er en god ide at få nogle erhvervskunder. Du kan overveje, at lave en aftale med eks. en brugs eller lignende, og stille dig op og evt lave en konkurrence om et olieskift el. lign. Hvis du vil distancere dig fra alle de andre, må du lave anderledes ting- prisen er ikke altid en parameter. Jeg synes godt, at du allerede nu kan bearbejde dit marked. Dertil kommer Facebook, hvor du også kan lave en konkurrence med udtrækning på åbningsdagen.

God vind, og skulle du mangle sparring så skriver du bare.

God weekend/ Liza

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:54

Folk elsker gratis ting, s¨å du kunne tilbyde dækskifte i 1 uge nu hvor det snart er tid til det :-) flyvers er en dårlig ide synes jeg, den vil jegbare smide ud. 

Jeg ville nok få et tilbud på sweetdeal eller lokalavisen og facebook og husk altid gratis kaffe til de ventende kunder :-) det er de små ting som skiller en ud fra konkurrenten. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 94
Fra  Lyngedal & Partners Skrevet kl. 07:14

Umiddelbare tanker:

Et værksted er vel ikke ligesom at købe ind, forstået på den måde at man skal handle ind ugentligt og hele tiden. Et værksted besøger man kun hvis ens bil fejler noget, skal have service eller skiftet dæk. Så er besøg på et værksted er et nødvendigt onde, som gerne skal være billigt og effektivt.

Jeg kan se at du giver 25% rabat på timeprisen frem til 30. juni, men en person som mig ved ikke hvor lang tid det tager at 1. skifte dæk 2. udskifte udstødning 3. skifte olie. Så jeg som alm. person kan ikke se nogen fordel.

Evt. lav dit åbningstilbud om til 1. Dækskifte xxx.- (normal pris xxx.-) 2. 3. Olieskift xxx.- (normal pris xxx.-)så kan jeg som forbruger se hvad det koster, hvad jeg sparer og hvis jeg har lyst sammenligne priser.

Nu har mange værksteder jo ry for at snyde og bedrage. Jeg ved ikke om der findes en fælles side for rating af autoværksteder? (Like trustpilot)
Hvis der gør så opret dig, og vær professionel.

Du nævner at du gerne evt. ville i avisen. Rigtig god ide. Des lettere det er for avisen des bedre. Så lav et ark med info omkring dig selv. Navn / alder / "Hvorfor du åbner eget sted" / Lokal tilknytning osv osv. Så har avisen alle korrekte info på dig, samt indhold til deres artikel. Send det til avisen og sig du er klar på interview. Hav dine åbningstilbud klar til avisen, så det bliver en del af historien.

Omkring flyers så kan det gøres utrolig billigt. Lasertryk har 1000 stk. til omkring 1000kr. Så skal den lige designes først. Og så skal du ud med dem. Så hvis man vil bruge tiden på det, så kan det være en god ide. Husk ikke at smide i postkasser med "Reklamer Nej Tak" det giver bare dårlige oplevelser.

Håber det kan bruges.

Lyngedal & Partners – Kreativt Bureau
Din højre hånd i den digitale verden

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Fra  AG Muskelmassage v. Anette Gustafson Skrevet kl. 13:49

som fysiurgisk massør har jeg også delt flyvere ud i lokalområdet. Jeg giver 20 % på første behandling hvis de har flyveren med. Det har givet godt..også 4 uger efter jeg har delt flyveren ud

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 15:14

Hej Svendstrup Biler.

Jeg ville spørge den lokale avis om den er interesseret i at lave en artikel om din opstart, med billeder og information om hvad du specielt kan tilbyde. 

Desuden ville jeg kontakte større firmaer med bilpark i ordådet, for at se om du kan lave en serviceaftale med dem.

Andelsbolig.nu

Klaus

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)