Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit domænenavn er næsten blevet hugget!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsøger mig her på linjen med et spørgsmål der nager mig.
Jeg har for et par år siden registreret et domænenavn som jeg længe har forberedt skulle bruges til en hjemmeside og som kursus-site.
Til min skræk har jeg netop konstateret at navnet er brugt til en ny hjemmeside mef samme formål, men da jeg nu jo ejer domænet, har tyveknægten valgt at anføre en bindestreg i det domænenavn pgl. har brugt.
Kan jeg komme efter de personer der nu står som ansvarlige for svinestregen??
V.h.
Thomas

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på om du har trademark på navnet, hvis du endnu ikke har kørt forretning fra domainet så bliver det nok svært at komme efter dem.

Det er selvfølgeligt noget andet hvis du har brugt siden i flere år med relevant indhold mm.

Men som jeg forstår på dig så har siden ikke været i 'drift' og derfor tror jeg uden at kende nok til sagen at det bliver svært at komme efter dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Først i tid, bedst i ret. Det er en skam.

Men tag kampen op - med et endnu bedre produkt end hans!

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Hvis det er et .dk domæne, så har du har aldrig ejet domænet. Dem kan du kun leje...

Så hvis du som du beskriver det, ikke haft brugt det i lang tid, så er det højsanesynligt at DK-Hostmaster har gjort domænet ledigt. Netop for at folk ikke bare kan lejer domæner uden at bruge dem, så du for det aldrig tilbage.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Så hvis du som du beskriver det, ikke haft brugt det i lang tid, så er det højsanesynligt at DK-Hostmaster har gjort domænet ledigt. Netop for at folk ikke bare kan lejer domæner uden at bruge dem

Hvad er det for noget vrøvl, så længe man betaler sit årsgebyr bliver domænet ikke frigivet - brugt eller ej.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

Tobias:
Så hvis du som du beskriver det, ikke haft brugt det i lang tid, så er det højsanesynligt at DK-Hostmaster har gjort domænet ledigt. Netop for at folk ikke bare kan lejer domæner uden at bruge dem

Hvad er det for noget vrøvl, så længe man betaler sit årsgebyr bliver domænet ikke frigivet - brugt eller ej.

Hej Oxkjær,

Hvis du læser DK-Hostmasters betingelser finder du netop ud af at du IKKE må leje et domæne uden plan om brug. Så hvis en lejer bliver anmeldt og der kan ses ikke at have være brug i længere tid(kun set få tilfælde og de var alle ikke brugt i flere år) så bliver domænet stillet ledigt.

Der hvor jeg dog undre mig er at DK-Hostmaster skal forsøge at kontakte lejeren om fremtidsplanerne... Men vi har jo heller ikke alle detaljerne.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Som jeg laeser dit indlaeg, saa ejer du stadig "www.PeterPan.dk", men en anden person har koebt "www.Peter-Pan.dk"? Det er skam helt lovligt og der er absolut ingenting du kan goere ved det.

/Nicolaj

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Jeg tror du har misforstaaet traadstarters indlaeg. Han har stadig sit domaene, men en anden person har koebt et domaene taet paa hans. (med en bindestreg)

/Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da bruge domænet til email, det gør jeg med mit. Så det kan ingen bare tage fra mig.

Og hvis en anden person har samme interesse / firma og vælger et ledigt navn med bindestreg da det andet er optaget, kan jeg ikke se noget galt i. Især ikke hvis din side er tom eller inaktiv.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Hej Tobias,

Jeg tror du har misforstaaet traadstarters indlaeg. Han har stadig sit domaene, men en anden person har koebt et domaene taet paa hans. (med en bindestreg)

/Nicolaj

Hej Nicolaj,

Hvis det er rigtigt, så har du helt ret. Det kan han ikke gøre noget ved.

Jeg kan da godt have misforstået det :)

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)