Hej! Har nogen af jer erfaring med implementering af online chatforums på jeres shop? Jeg vil gerne implementere et chatforum, så jeg får mulighed for at komme lidt tættere på kunden. Dvs. chatsystemet skal altså have implementeret data/dashboard og gerne kunne genkende kunder, der kommer tilbage på sitet. Jeg har kigget på to forskellige indtil videre: Crowdio og Zopim. Umiddelbart virker Zopim mere relevant ift. Crowdio idet der er mere data tilgængeligt omkring kunderne, men Crowdio behøver nødvendigvis ikke at koste noget, hvis man til at starte med kun opretter en bruger. Har i nogle gode råd vedrørende dette og er det pengene værd at betalte for Zopim? Mange hilsner Kamilla / www.nanostone.dk |
JivoChat som vi bruger er også godt. Det har en lang række features, som er virkelig gode når man sidder mange om opgaven og på flere sprog. Du kan se hvor kunden kommer fra, hvilke side de er på og smide kommentarer på siden de kigger på. Det er dog sjældent nødvendigt.
De to bedste features for mig er dog at du kan se hvad kunden skriver, mens de skriver, samt at den husker alt hvad du tidligere har skrevet, så der er ikke noget med at "gemme" sætninger, den lærer helt af sig selv. Så næste gang du får et spørgsmål er det let og hurtigt at svare. Skal ikke kunne sige om dette findes i andre lignende programmer, men det er rart.