Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed under 18? Hjælp til skat og moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Mig og en ven har en tøj-"virksomhed", hvor vi har en god sjat salg for tiden. 
Vi har betalt skat af vores salg indtil videre, fordi den gik under tidligere ejer, men nu går den ind på vores egen konto. (Begge under 18)
Hvordan foregår betalingen af skat osv.? Og hvad skal jeg betale af skat osv..

- Har fået en masse info på kort tid, og føler lidt jeg blander rundt i det...

Har forstået så meget, at jeg ikke skal momsregisteres, hvis jeg forventer et salg på under 50.000 kr. årligt. (Hvad hvis der kommer, trods forventninger?)

-------------

Min ven fylder 18 om et par måneder, og havde derfor tænkt os at stifte et selskab, gerne I/S, da vi føler, at det passer til os bedst.
Vil det være spild at sende en ansøgning om dispensation ind til statsforvaltningen? Jeg er bare bange for, at det bliver sort, og det hele bliver noget kludre.

-------------

Som i kan høre, er jeg lidt en forvirret teenager, som søger svar :D
Har hørt nogle forskellige tal omkring bogholdere/revisorer, men vil det ikke være det klogeste træk, trods vores størrelse?-
Har i evt. nogle i kan anbefale?

--------------

Mange tak for hjælpen på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

først og fremmes må I faktisk slet ikke optræde som virksomhed når I ikke er 18 - det er klart forbudt. I burde som sådan heller ikke kunne få en bank med og slet ikke en betalingsløsning tilknyttet jer - uden CVR og som under 18 - så den er ikke god http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

I skal være 18 eller have dispensation, men det kan tage lige så langt tid som de´par måneder det tager kammeraten at blive 18. Så kan HAN få CVR men du er så ikke ejer når du ikke er 18

Skat betaler man ved at indberette forventet resultat i forskudsskema og siden i udvidet selvangivelse

Hvis man kommer over 50t på en hver 12 mdr periode OG skat kan sige det burde have været åbenlyst for jer, så vil I kunne få moms af al omsætning inden + bod -  registrerer derfor senest når I rammer 4000 kr omsætning per måned http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 12:42

Så den bedste løsning vil være, at hurtigt få en forældre/voksen til at oprette en enkeltmandsvirksomhed  og få et CVR-nr, hvorefter man "sletter" virksomheden, når han bliver 18, og gentager derefter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

ja det er hurtigst - man skal så ha alle aftaler ført over og det er forældren der har lidt skatte sjov - men ja klart hurtigst . alternativ her - dyrere http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html  men der bliver I ejere med det samme - men skal så begge have logpligtig arbejdsskadeforsikring og det samme skal forældren der skal være direktør = nok 4000 kr per år mindst + sikkert behov for hjælpe til årsregnskab + omk til bank og det æder jo en del med så lille omsætning

Læs evt min bog SELVSTÆNDIG http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html som dækker alle former for virksomhed + IVS og ApS - regler, skat moms og alt andet i let læst form og I kan dele den i dropbox mellem jer hvis I begge vil læse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 12:53

Tænker, at det er sikrest at vælge en revisor.
- Har du nogle, du kan anbefale ift. pris (og udførelse selfølgelig)?

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 12:58

Okay, det er jo lidt noget l...

Hvad skal jeg gøre her så?
Kan vel lige så godt, sende min dispensation afsted nu, og se hvad der sker.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)