Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges til start af shop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens.

Jeg går og overvejer kraftigt at starte en webshop, men der er så mange ting jeg ikke helt forstår, eller ved hvordan skal gøres, da jeg intet ved om at drive en selvstændig forretning.

Derfor håber jeg at jeg kan få besvaret nogle spørgsmål herinde.

1. Hvordan finder man leverandører og laver aftaler omkring varer?

2. Jeg har læst at man ikke behøver en høj indtægt for at starte en webshop, men eftersom man skal købe varer hjem osv, er jeg lidt i tvivl om det er muligt når man er på kontanthjælp. Hvad siger I?

3. Er der en smart måde at finde frem til priser på? (Den her er måske lidt svær, da jeg endnu ikke har fundet ud af hvad jeg vil sælge.)

4. Hvad ville det koste at få lavet en hjemmeside?

På forhånd tak. :)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 10:56

Hej Kasper,

Det er lidt svært at starte op når man er på kontanthjælp. Jeg ved der er nogle kommuner der ekperimenterer med at kontanthjælps modtagerer kan få hjælp til at starte op, nu ved jeg ikke, hvilken kommune du kommer fra, men det var da en mulighed du kunne undersøge. 

I forhold til at finde leverandører er der så mange forskelige muligheder, da jeg i tidernes morgen drev webshop søgte jeg på google med søge termer som produktnummer/brand og distributor/wholesaler og ofte fandt jeg det jeg ønskede at finde.

Nu skriver du ikke, hvad du kunne tænke dig at sælge, det kunne være rart, at vide lidt mere om dine tanker?

Som nystartet er det vigtigt, at du holder dine omkostninger nede både i forhold til indkøb af produkter, men også med etablering af din webshop. Da jeg startede min første webshop købte jeg 1 af hver vare jeg tilbød. Så investeringen var lille. Fordelen var så, at jeg var i stand til at levere hurtigt! 

Du kan komme i gang med en webshop relativt billigt. Som nystartet ville jeg vælge en hosted løsning og her er priserne meget forskellige, både abonnementspriser men også etableringen/implementering af design svinger rigtig meget. Jeg ville vælge en løsning som har mange webshop skabeloner og lave abonnementspriser. Men det er også vigtigt at du finder et system hvor det er muligt at lave ændringer tilpassninger uden kendskab til alt muligt tekniskt. Det vil gøre det billigere. Det begrænser i mine øjne mulighederne(her spiller det også ind, hvad du vil sælge, så betragt mit svar, som et generelt svar)

Mulige valg kunne være Shopify, Mono, Tictail og vores egen Weebio webshop løsning.

Jeg kommer fra weebio og du kan læse mere om weebio her  www.weebio.dk

Du kan se vores gratis webshop skabeloner her www.weebio.dk/themes/all

Held og lykke med dine drømme:)

Mvh Bryan

Fra Randers
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:17

Hej Kasper

Det du skal gøre først er at ringe og snakke med din sagsbehandler og fortælle at du godt kunne tænke dig at blive selvstændig, og hvad dine muligheder er når du er på ledig. I de fleste tilfælde vil du nok få af vide at de vil modregne det du tjener med din kontanthjælp. (Læs op på dine rettigheder som ledig). 

Når der er styr på det, begynd at finde et produkt du syndes kunne være spænde at arbejde med og sælge. Og find ud af om du har guld nok til at købe vare ind. og ja start småt. Yes

webshops er der masser af billig muligheder der er blevet nævnt nogle, men Woocommerce skulle være en god løsning. (prøve at søge på andre tråde her på Amino om emnet. (billig webshop osv.)).

leverandører kan du spørger her på amino eller brug Google (sorry kan ikke hjælpe så meget her uden at vide hvad dit produkt er).

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:22

Hej Kasper :-)

I forhold til punkt 4:
Du kan finde webshopløsninger i mange forskellige skikkelser. Til at starte med bør du finde ud af om du ønsker at leje eller eje. Hvis du vælger at eje din webshop betaler du typiskt et engangsbeløb, hvorimod en lejet løsning indebærere optvunget løbende omkostninger.

Vi udarbejde vores webshops i WordPress CMS. Her bliver du herre i eget hus, og kan tage din forretning i alle de retninger du måtte ønske. Du kan eventuelt tjekke vores referenceliste der indeholder en lang række WordPress webshops. Se link: www.erhvervshjemmesider.dk/referencer

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig direkte hvis du ønsker at høre mere om dine muligheder. Fang mig på simon@erhvervshjemmesider.dk.

Held og lykke med det hele uanset hvad :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 11:25

Hej KasperP85.

Det ser ud til at du starter fra dag et. Måske kan jeg hjælpe med nogle råd. Du skriver ikke meget om dig selv. Du må gerne kontakte mig personligt.

Jeg startede virksomhed i 1967 og igen 1982. Da jeg arbejder med it-løsninger og har haft flere samarbejdspartnere var det som at være i krig. Næsten alt kan gå galt og tjener man for meget, bliver man slagtet af skat hvis man ikke har fået sig dækket ind i tide. Går det rigtig godt er der nogle der vil tage det ud af hænderne på én, og går det dårligt står man som familieforsørger ofte alene med smerten.

Så har jeg være ansat som lønmodtager i forskellige typer virksomhed - det giver god erfaring. Er du parat til at tage lønnet job (hvis du kan) - så hold fast i det så længe det er muligt. Få råd og vejledning hos dem du kender - de vil ofte gå langt for at hjælpe.

Studer mine hjemmesider. Hvis du går ud fra denne www.a-b.dk så kan du se hvad man kan for små penge. Mine hjemmesider koster kun nogle få DKK/dag. Jeg har heller ikke mange besøg for jeg bruger ikke reklamekroner. Det personligt opbyggede netværk og mund-til-øre klarer det nødvendige.

Web-butik har jeg haft for 12-14 år siden. Den var alt for dyr i drift og kun til besvær. Jeg har mange varer på lager der ikke egner sig for salg på en web-butik med de almindelige betalings systemer.

Hvis du ikke ved hvad du vil sælge, kan du give nogle vink om hvilke ønsker og erfaringer du måtte have på nuværende tidspunkt.

Håber du kommer videre. Jeg afventer at høre fra dig her eller via min hjemmeside.

Venlig hilsen, Bent Sørensen, A&B

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:47

Som udgangspunkt, synes jeg det bedste at sælge er det der interesserer dig mest.

Gør evt. en hobby til din forretning. Så er det lettere at blive ved når der er modgang.

Jeg vil naturligvis også nævne vores egen butiks løsning, som koster gratis så længe du vil.

www.ShoppinNet.com

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 11:58

Simon Børsting Sørensen :
Til at starte med bør du finde ud af om du ønsker at leje eller eje. Hvis du vælger at eje din webshop betaler du typiskt et engangsbeløb, hvorimod en lejet løsning indebærere optvunget løbende omkostninger.

Det lyder så fornemt at eje, at eje er ikke altid lige nemt og sjovt der følger et ansvar og hvis man ikke selv er i stand til at løse eventuelle problemer, så kan man blive "optvunget" til at betale sin udvikler for at klare basale problemstillinger. Desuden er mange eje løsninger herunder Woocomerce ofte tunge og danse med og det kan hurtigt blive dyrt i både hosting og ukendte investeringer at få en side til at køre, som den skal.

Med en hosted shop som du lejer kender du omkostningerne og har altid mulighed for at få hjælp uden at skulle betale for support og hjælp.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:06

Og... Folk ved ikke altid hvor hurtigt teknologierne ændrer sig, og at en butik/website kræver løbende tilpasning til de ændringer der sker i verden.

En ejet løsning, er derfor ikke et engangs beløb, medmindre man selv kan installere opdaterede versioner af den (Hvis det er opensource).

Og ellers skal man igen have et tilbud fra en udvikler der kan lave opdateringer til sin butik.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 08:22

Hej Kasperp85

1. Find ud af hvad du gerne vil sælge? - Interesse, hobby, tidligere arbejde etc. 

2. Find leverandører som kan levere denne vare - Søg efter produktet i google og skriv wholesale - Fx. Jakker wholesale eller grossist 

3. Mens du undersøger disse ting kan du ved siden af/ Læse en bog og at starte virksomhed med webshop

4. Vælg en billig og brugervenlig e-handelsløsning, så du ikke skal kaste dig ud i at også skulle lære alle mulige tekniske ting eller vedligeholde en server

5. Find et online kursus om at starte sin egen virksomhed - der er gratis alternativer 

6. Personligt kan jeg rigtigt godt lide http://www.weeebio.dk som er meget brugervenligt, har fuld support og så kan du gå i gang uden at skulle betale...

Mvh. René Gundel Nielsen

Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 35
Fra  Simplestyle.dk Skrevet kl. 09:58

Hej KasperP85

Det at være ny på et stort marked kan være virke uoverskueligt, og da der i forvejen er mange andre spillere på banen, kan det være endnu svære at få succes. Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre.

Det kræver først og fremmest viljen, troen og mange interesse timer før det giver noget i den lange ende. Det er altid godt samle en masse informationer, og læse diverse guides, bøger, forums osv..

Her på Amino er der rigtig meget hjælp, at hente og man kan altid spørge løs :-)

Jeg fandt denne side som måske kunne have en interesse for dig.

http://clickstarter.dk/ehandel/kap2.php

Held og lykke med dit projekt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)