Hey folkens. Jeg går og overvejer kraftigt at starte en webshop, men der er så mange ting jeg ikke helt forstår, eller ved hvordan skal gøres, da jeg intet ved om at drive en selvstændig forretning. Derfor håber jeg at jeg kan få besvaret nogle spørgsmål herinde. 1. Hvordan finder man leverandører og laver aftaler omkring varer? 2. Jeg har læst at man ikke behøver en høj indtægt for at starte en webshop, men eftersom man skal købe varer hjem osv, er jeg lidt i tvivl om det er muligt når man er på kontanthjælp. Hvad siger I? 3. Er der en smart måde at finde frem til priser på? (Den her er måske lidt svær, da jeg endnu ikke har fundet ud af hvad jeg vil sælge.) 4. Hvad ville det koste at få lavet en hjemmeside? På forhånd tak. :) |
Hej Kasper,
Det er lidt svært at starte op når man er på kontanthjælp. Jeg ved der er nogle kommuner der ekperimenterer med at kontanthjælps modtagerer kan få hjælp til at starte op, nu ved jeg ikke, hvilken kommune du kommer fra, men det var da en mulighed du kunne undersøge.
I forhold til at finde leverandører er der så mange forskelige muligheder, da jeg i tidernes morgen drev webshop søgte jeg på google med søge termer som produktnummer/brand og distributor/wholesaler og ofte fandt jeg det jeg ønskede at finde.
Nu skriver du ikke, hvad du kunne tænke dig at sælge, det kunne være rart, at vide lidt mere om dine tanker?
Som nystartet er det vigtigt, at du holder dine omkostninger nede både i forhold til indkøb af produkter, men også med etablering af din webshop. Da jeg startede min første webshop købte jeg 1 af hver vare jeg tilbød. Så investeringen var lille. Fordelen var så, at jeg var i stand til at levere hurtigt!
Du kan komme i gang med en webshop relativt billigt. Som nystartet ville jeg vælge en hosted løsning og her er priserne meget forskellige, både abonnementspriser men også etableringen/implementering af design svinger rigtig meget. Jeg ville vælge en løsning som har mange webshop skabeloner og lave abonnementspriser. Men det er også vigtigt at du finder et system hvor det er muligt at lave ændringer tilpassninger uden kendskab til alt muligt tekniskt. Det vil gøre det billigere. Det begrænser i mine øjne mulighederne(her spiller det også ind, hvad du vil sælge, så betragt mit svar, som et generelt svar)
Mulige valg kunne være Shopify, Mono, Tictail og vores egen Weebio webshop løsning.
Jeg kommer fra weebio og du kan læse mere om weebio her www.weebio.dk
Du kan se vores gratis webshop skabeloner her www.weebio.dk/themes/all
Held og lykke med dine drømme:)
Mvh Bryan