Hejsa. Jeg har et holding der er startet som IVS. Værdien kommer af computere, emails, omsætning mm. Hvordan får jeg det omdannet til et ApS? På forhånd tak. |
Du skal have fat i en revisor. Det er krav at en godkendt revisor skal afgive erklæring på at kapitalen er til stede (i beskattede værdier for at sige det banalt) og revisor tager personligt ansvar overfor senere kreditorer - Det vil ofte koste mellem 7-12.000 kr med en sådan erklæring.
Tidsmæssigt tror jeg ikke det behøver tage så længe når du har revisor erklæringen. Det lyder lidt sjovt at værdi kommer af emails, omsætning osv - Det vil jo max kunne være goodwill - og computere vurderes ikke voldsomt højt.
Nu har vi jo lige passeret 31/12 og du kan få et indtryk ved at se på egenkapital efter skat hvis I har lavet regnskab - den kan give et indtryk af hvor let eller svært det er
Hvis det holding ejer 15% skal værdien jo så være 333.000 i IVS for at holding har værdi på 50 t
Det er også godt tidspunkt lige nu, hvor regnskab og mulig revisior deltagelse kan slås sammen (erklæring indebærer i princip at revisor går regnskabet igennem)
vh John H