Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS til APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har et holding der er startet som IVS.
Mit holding ejer procenter i et andet selskab, hvor mine 15% udgør kapitalsværdien på 50.000, og mere til.

Værdien kommer af computere, emails, omsætning mm.

Hvordan får jeg det omdannet til et ApS?
Samt hvor lang tid vil det tage, og hvor meget vil det koste at få lavet?

På forhånd tak.

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal have fat i en revisor. Det er krav at en godkendt revisor skal afgive erklæring på at kapitalen er til stede (i beskattede værdier for at sige det banalt) og revisor tager personligt ansvar overfor senere kreditorer - Det vil ofte koste mellem 7-12.000 kr med en sådan erklæring. 

Tidsmæssigt tror jeg ikke det behøver tage så længe når du har revisor erklæringen. Det lyder lidt sjovt at værdi kommer af emails, omsætning osv - Det vil jo max kunne være goodwill - og computere vurderes ikke voldsomt højt. 
Nu har vi jo lige passeret 31/12 og du kan få et indtryk ved at se på egenkapital efter skat hvis I har lavet regnskab - den kan give et indtryk af hvor let eller svært det er

Hvis det holding ejer 15% skal værdien jo så være 333.000 i IVS for at holding har værdi på 50 t

Det er også godt tidspunkt lige nu, hvor regnskab og mulig revisior deltagelse kan slås sammen (erklæring indebærer i princip at revisor går regnskabet igennem) 

vh John H

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:13

Fuldstændig - som altid - med Johns fremragende svar - men jeg tænker. Hvorfor vil du have dit holding ivs ændret til ApS? Der er jo ikke noget krav herom, selv om ivs har større egenkapital end 50.000.

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 655
Skrevet kl. 16:41

Det er ikke til mig. 

Men det ønsker min ven at gøre for sit firma, så ville bare høre hvad det krævede.

Online Entreprenør - www.fasto.co

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)