Hej Aminoer! Jeg har læst en del forum indlæg her på siden vedr emnet, men jeg er stadig lidt usikker. Jeg er med på at, hvis man er "bestilt" til en opgave og man føre kørebog, kan man trække kørselen fra via fradrag. Den måde jeg får min b-indkomst på, er dog ikke via bestilte jobs, men freelance.
Det der har gjort mig i tvivl, er at jeg har fået at vide at, når jeg køre ud på den måde som jeg gør, kan jeg ikke trække kørselen fra, da det kræver det er et job man har aftalt på forhånd - jeg synes dog jeg har svært ved at finde noget konkret på dette. Mit spørgsmål er så; kan jeg trække min kørsel fra, hvis jeg blot sørger for at lave kørebog når køre ud for at filme et klip som også bliver solgt efterfølgende? M.v.h. |
Ja hvis du fører kørebog nøje og kan bevise at din kørsel var knyttet til lige præcis den indtjening der er indberettet på dit CPR og som står i rubrik 12 i selvangivelsen så vil jeg bestemt mene du kan trække statens takst fra ved at skrive beløbet i rubrik 29 som er til disse direkte - med indtægten forbundne - udgifter
vh John Hannover