Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-Indkomst og kørselsfradrag (igen, igen)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har læst en del forum indlæg her på siden vedr emnet, men jeg er stadig lidt usikker.

Jeg er med på at, hvis man er "bestilt" til en opgave og man føre kørebog, kan man trække kørselen fra via fradrag.

Den måde jeg får min b-indkomst på, er dog ikke via bestilte jobs, men freelance.

F.Eks får jeg et tip om at der er brand i en by 30 km væk, denne køre jeg så ud og filmer.
Efterfølgende finder jeg så en køber til mit video klip som jeg sælger via Faktura, køber oplyser deres køb til SKAT via mit CPR nummer. (Det er primært samme køber, men det formoder jeg er underordnet)

Det der har gjort mig i tvivl, er at jeg har fået at vide at, når jeg køre ud på den måde som jeg gør, kan jeg ikke trække kørselen fra, da det kræver det er et job man har aftalt på forhånd - jeg synes dog jeg har svært ved at finde noget konkret på dette.

Mit spørgsmål er så; kan jeg trække min kørsel fra, hvis jeg blot sørger for at lave kørebog når køre ud for at filme et klip som også bliver solgt efterfølgende?

M.v.h.
Christian Nyhuus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25

Ja hvis du fører kørebog nøje og kan bevise at din kørsel var knyttet til lige præcis den indtjening der er indberettet på dit CPR og som står i rubrik 12 i selvangivelsen så vil jeg bestemt mene du kan trække statens takst fra ved at skrive beløbet i rubrik 29 som er til disse direkte - med indtægten forbundne - udgifter

vh John Hannover

Fra Grenå
Tilmeldt 16. Mar 12
Skrevet kl. 19:03

Hej John,
Tak for dit svar - det lyder jo dejlig positivt.

I forhold til køre bog, vil følgende være tilstrækkeligt?
dato og tid | hændelse/job | Adresse fra | Adresse Til | km-stand fra | km-stand til | Antal kørte km

Samt en opsumering an totalt antal kørt km

M.v.h.
Christian Nyhuus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

Ja det ser fint ud. Det med KM stand er bare fra dagens start og ved slut erhverv - for at skat kan bedømme, om der er plads til normal privat kørsen ind i mellem

vh John Hannover

Fra Grenå
Tilmeldt 16. Mar 12
Skrevet kl. 08:59

Mange tak for din hjælp John.

M.v.h.
Christian Nyhuus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)