Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed - import af produkter fra Kina? Importregistrering?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har forsøgt at finde et entydigt svar - men hidtil uden held! Sad

Jeg påtænker at starte en (hobby)virksomhed, der skal sælge f.eks. æg eller honning. Til dette har jeg behov for at købe produkter i lande uden for EU (i Kina) (f.eks. æggebakker og plastbeholdere).

Så vidt jeg kan se, kræver det, at jeg importregistreres - og dette kræver, at jeg registrerer virksomheden i CVR, og at jeg ikke kan drive den som hobbyvirksomhed. Eller hvad?

Er jeg som hobbyvirksomhed afskåret fra at importere varer fra lande uden for EU? Indledningsvis føler jeg ikke behov for at momsregistrere mig, så fradrag af importmoms er ikke inde i mine overvejelser.

På forhånd tak for inputs! Smile

Vh Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38

Hobbyvirksomhed er ikke en virksomhedsform men en skatteform hvor man ikke kan trække underskud fra http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Det du vil lyder som heller ikke som del af en hobby -. men blot som en LILLE virksomhed måske. Du kan godt registrere dig som CVR ALENE med importregistrering - Der er kun krav om EN pligt for almindelig personlig virksomhed. Moms kan du undvære - men du betaler så moms ved importen bare - og forudsætning er, at du er overbevist om, at du ikke kommer til at overstige 50.000 kr i omsætning på nogen 12 mdr periode http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du kan ikke nøjes med PMV som virksomhed da man ikke må have import i en sådan, men du kan altså have helt alm personlig enkeltmandsvirksomhed

Skattemæssigt skal du stadigt føre regnskab, med eller uden CVR og indberette overskud til skat - OM du kan trække underskud fra - eller er "hobby" i skatteøjne afhænger af om du driver det her seriøst med overskud for øje

Min bog PERSONLIG VIRKSOMHED som link - e-bog eller paperback - er letlæst og fortæller om regler og stiftelse + skat osv (og moms hvis du ser du kommer over de 50 t - hvor moms er KRAV)

vh John Hannover

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20

Hej John

Tak for svar! Jeg kun tænkt mig lejlighedsvis at drive virksomhed (f.eks. kun producere og sælge honning i sommermånederne) - dvs. jeg bl.a. kommer i karambolage med "om virksomheden har den fornødne intensitet og seriøsitet". Dog ser det så ud til, at HVIS SKAT på et tidspunkt henvender sig vedr. ovenstående, kan jeg egentlig blot replicere, at "ja, det er en hobbyvirksomhed, jeg driver" (og så i øvrigt _på intet tidspunkt_ have forsøgt at benytte fradrag (evt. underskud mv.), som jeg så ikke vil være berettiget til)..?! Så er alle (inkl. SKAT) vel glade?? Smile

Vh Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33

ja absolut så er alle glade og du betaler skat af evt overskud bare i så fald. Man kan dog godt have seriøs virksomhed som kun drives om sommeren Big Smile Men ja værre end nej til fradrag for underskud kan det aldrig gå

Min far havde bistader - 3 stk - i villahaven i Gentofte omkring 1955-65 da jeg var lille. Pastelfarvet lyseblå, lysegrøn og mørkeblå. Allerede som 15 årig klippede jeg lystigt bi-sværme ned i papkasser (iført beskyttelsesdragt) og vi håndslyngede i en stor håndcentrifuge i det vi kaldte "bi-kælderen" og gnaskede voks i os ungerne på hele vejen. Glas fik vi vist af bi-avlerforeningen - Jeg mindes ingen form for fødevarekontrol eller andet. (hups - der blev jeg jo næsten gammel) Stick out tongueBig Smile

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)