Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej står i den nærmeste fremtid og vil starte som selvstændig, og ved jeg både skal CVR registreres og moms registreres, koster det noget at blive og kan man blive CVR registreret nu så jeg kan komme igang med opkøb af div produktet inden for mit fag som kræver CVR nr?
Mvh Anja

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:00

Det er helt gratis at få et CVR nummer, så det kan du bare få gjort :)

Du skal huske, at du som nystartet virksomhed skal indberette moms hvert kvartal. Så hvis du ikke sælger/køber noget i starten, men bruger tiden på at forberede dig, skal du alligevel indberette moms. Du skriver så bare 0 kr, når du skal indberette, indtil du kommer igang med butikken.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33

Frederikjulie:

Hej står i den nærmeste fremtid og vil starte som selvstændig, og ved jeg både skal CVR registreres og moms registreres, koster det noget at blive og kan man blive CVR registreret nu så jeg kan komme igang med opkøb af div produktet inden for mit fag som kræver CVR nr?
Mvh Anja

nej - hvis du starter som personlig virksomhed er der ikke nogen tvungne ekstra omkostninger - måske med undtagelse af konto i banken. Her SKAL dit CVR tilknyttes en konto - enten en personlig - eller en ren erhvervskonto, og en del (læs MANGE) banker vil ikke længere tilknytte CVR til personlig konto gratis, så der kan der være en oprettelses omkostning og drifts gebyr. Det kan du checke med banken

I selskabsform er der lidt lidt flere omkostinger. Som KS71 skrev skal du huske at 0 indberette moms selv hvis du ikke har aktivitet - og hvis du skal købe produkter fra uden for EU - skal din virksomhed importregistreres (gratis og helt som moms - et flueben ved stiftelse)

Du kan læse meget mere om alle virksomhedsformer - fra PMV uden moms, til enkeltmands og I/S som personlig virksomhed - samt selskaber som IVS og ApS, stiftelse, regler, moms, skat, huskelister osv i min e.bog eller paper-back Selvstændig som link 

god vind med det i alle fald - John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)