Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelse af website-portal - Hvad er jeres mening?

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik

Her er der lidt mere input angående dit projekt:

Hver anmeldelse skal indeholde nogen faktorer som man kan rate på. Der er jo forskel om det er en vare man har købt via en webshop eller man har fået bygget et hus osv.

Til webshoppen kunne det feks være.: leveringstid - fragt omkostninger - service/support - returnering af varer - osv

Til byggefirmaet kunne det feks være.: kontakt - mødet - processen fra start til slut - nybyggeri af huset - osv.

Sådan at man tilpasser så at sige til hvert branche så man få et mere relevant billede af anmeldelsen.

Et tænkt eksempel kunne være feks til webshoppen at kunden var overordnet tilfreds med hele forløbet men var utilfreds med leveringstiden eller af returnering af varen

Håber du kan bruge det til noget og her til sidst vil jeg tilføje at man kunne lave en skags Trustpilot men indenfor bestemte områder feks som kun henvender sig til online shopping af produkter og ydelser

Go weekend

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

E T:
Håber du kan bruge det til noget og her til sidst vil jeg tilføje at man kunne lave en skags Trustpilot men indenfor bestemte områder feks som kun henvender sig til online shopping af produkter og ydelser

Rigtigt gode pointer!! 

Tager det helt sikkert med i mine overvejelser :)

Tak i lige måde. 

Tilmeldt 9. Dec 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen,

Vi blev lige gjort opmærksomme på denne tråd, og som flere og skriver herinde, så er vi altså ikke ejet, en undervirksomhed eller har samme blodtype som TP Smile Vi er blot to to forholdsvis ''unge'' iværksættere på der har haft nogle projekter på bagen, og følte at vi kunne lave netop en service som denne.

Vi har dog valgt at opbygge en service, hvor man har mulighed for at indsamle anmeldelser fra sine kunder, og fremvise dem flot på sin side, for at opbygge tilliden til sine kunder, i samme stil som TP.

Dog har vi henvendt os til målgruppen iværksættere og mellemstore virksomheder, med vores priser som alle iværksættere stort set har råd til. Og samme muligheder som man søger i en service såsom TP.

Og jeg vil lige understrege at vi ikke startede servicen grundet et had eller lignende til trustpilot, men blot startede i tidernes morgen da vi følte at vi kunne matche denne måde at opbygge en service på, bare uden de høje priser, eftersom vi blot tager mellem 129,- og 99,- ex moms om måneden for vores service.

Jeg håber dette fjernede alt tvivl om hvorvidt vi er ejet af andre end os selv.

I må alle have en rigtig fantastisk weekend, og jeg håber at vi kommer til at se flere af jer bruge vores service i fremtiden :-)

Og held og lykke med projektet Jannik, der er altid plads til konkurrence og gode tanker du også kommer med, helt bestemt. Smile

Tilmeldt 19. Feb 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik

Super fin ide, havde selv ideen nogle år tilbage, men havde ikke know-how nok til at kunne udfører det. Jeg startede dog med anmeldelser af specifikke produkter istedet.
Held og lykke med siden. Og super fedt

//Scott

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik

Som så mange andre har jeg selv leget med tanken om, hvordan en Trustpilot konkurrent kunne se ud.

Hvis man skal lytte til kritikken, så er Trustpilots problem troværdighed, som følge af at virksomheder der abonnere på tjenesten for højere ratings.

Den bedste måde at løse dette på, er at lave det som en non-profit, evt. via samme model som Wikipedia. De har været ret succesfulde i deres fund raising, denne artikel http://www.theregister.co.uk/2012/12/20/cash_rich_wikipedia_chugging/ nævner at de fik 35 millioner dollars ved sidste drive.
Selvom man kunne lave en forretningsmodel, der var bedre end Trustpilots så ville det altid være et problem, at det er en virksomhed der står bag, hvis hovedformål er at tjene penge. Hvis det lykkedes at lave en mere udbredt konkurrent, ville det være for fristende at adopterer lignende metoder, fordi de er så profitable. En non profit model, vil altid være mere troværdig.

Skulle man alligevel ville lave det som en forretning, kunne man lade sig inspirerer af AdWords, ved at lave en model hvor andre firmaer købte mentions/annoncer når man søgte på et specifik firma. Hvis f.eks. der var nogle der søgte på en vvs'er i Odense med rating 5, så kunne andre vss'er i området, købe sig til at vise deres rating, når man søgte på pågældende firma, efter en auktions model.
Auktions modellen gør det fair og lige for alle, og der tilbydes ikke virksomhederne at gøre noget for at øge deres ratings.

Selve site, ville jeg starte med at lave ligesom Trustpilot gjorde nemlig, ved at crawle alle danske websites, og oprette en side for hver. Så alt er oprette til brugere kan begynde at anmelde.

For at sikre at brugerens anmeldelser ikke er falske, ville jeg insisterer på at man skulle logge ind via Facebook. Så folk skal stå ved at deres anmeldelser. Jeg ville også lade de forskellige site ejere kommunikerer direkte med anmelderne, til at verficere site ejerne ville jeg bruge en model a la Google Webmaster Tools.

Til at sikre imod falske Facebook profiler, ville jeg bruge Veridu er et startup som har lavet en service der kan se om en Facebook profil er falsk. Det er Rasmus Groth der står for det, og han er en super flink fyr, det kunne sagtens være at han var interesseret i at hjælpe.

Det var mine tanker, håber du eller andre kan bruge dem til noget. Held og lykke med projektet.

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik

Der er et par ting som er vigtige.

1. at portalen er selvfinansierende, altså ingen betaling fra hverken brugerne eller virksomhederne, det skal løses af anden vej, så den er helt finansiel neutral for "begge lejre" det kan gøres på mange forskellige måder

2. at den rating der gives virksomhederne er troværdig, igen gælder dette for begge lejre, altså både brugerne og virksomhederne

3. at der kan differencieres på rating, altså ikke kun 1 rating, en virksomhed kan være super dygtige til en masse ting, men knap så dygtige til andre ting og de forskellige ting skal de kunne rates på, det gør det også nemmere for virksomhederne at rette op de steder hvor det ser skidt ud, er sikker på mange virksomheder gerne ville kunne se hvad brugerne mener og deres forskellige ydelser, i stedet for EN generel rating som der er på TP

4. at man kan verificere brugerne på en ordentlig måde, NemID er i min verden ikke en vej at gå, det er ganske simpelt "overkill", men har de fleste mennesker ikke enten Facebook, Instagram eller en af de mange andre sociale platforme, jeg vil tro man kan ramme langt de fleste med login via en eller anden social platform, ikke alle men næsten.

Ovenstående bare for at nævne nogle vigtige parametre, der er mange flere der skal tages stilling til.

Vi snax Jannik

//Kim

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

RatePanel.dk:

Vi blev lige gjort opmærksomme på denne tråd, og som flere og skriver herinde, så er vi altså ikke ejet, en undervirksomhed eller har samme blodtype som TP Smile Vi er blot to to forholdsvis ''unge'' iværksættere på der har haft nogle projekter på bagen, og følte at vi kunne lave netop en service som denne.

Vi har dog valgt at opbygge en service, hvor man har mulighed for at indsamle anmeldelser fra sine kunder, og fremvise dem flot på sin side, for at opbygge tilliden til sine kunder, i samme stil som TP.

Dog har vi henvendt os til målgruppen iværksættere og mellemstore virksomheder, med vores priser som alle iværksættere stort set har råd til. Og samme muligheder som man søger i en service såsom TP.

Og jeg vil lige understrege at vi ikke startede servicen grundet et had eller lignende til trustpilot, men blot startede i tidernes morgen da vi følte at vi kunne matche denne måde at opbygge en service på, bare uden de høje priser, eftersom vi blot tager mellem 129,- og 99,- ex moms om måneden for vores service.

Jeg håber dette fjernede alt tvivl om hvorvidt vi er ejet af andre end os selv.

I må alle have en rigtig fantastisk weekend, og jeg håber at vi kommer til at se flere af jer bruge vores service i fremtiden :-)

Og held og lykke med projektet Jannik, der er altid plads til konkurrence og gode tanker du også kommer med, helt bestemt.

Hej Ratepanel,

Først og fremmest, tak for du/i deltager i debatten. 

Jeg er på Danmarks forbrugers vegne faktisk glad for at høre at i ikke på nogen måde er assosieret med TP. Koncept-mæssigt liger i TP ufatteligt meget - selvom jeg da må give jer at i er billigere. 

Det sådan set ikke prisen jeg er ude efter, og jeg har heller ikke hørt den første beskyldning om at jeres forretning ikke skulle virke etc - så jeg ved praktisk talt ikke mere om jer, end jeg kan læse på hjemmesiden. 

Jeg er er sådan set heller ikke ude på at være i direkte konkurrence med enten jer eller TP - men jeg er påbegyndt på at arbejde på et helt andet koncept hvor der ikke er finansieret på samme måde - men hvor jeg vil finanseiere det udelukkende via "the crowd of visitors" / reklamer etc.

/Jannik

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Scottdol:

Hej Jannik

Super fin ide, havde selv ideen nogle år tilbage, men havde ikke know-how nok til at kunne udfører det. Jeg startede dog med anmeldelser af specifikke produkter istedet.
Held og lykke med siden. Og super fedt

//Scott

Hej Scott, 

Tak for din feedback. 

Ja, det er helt sikkert et stort projekt at gabe over - men jeg tror inderligt dette emne skal ses med friske øjne med et nyt koncept. :-)

/Jannik

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lundsby, 

Sikke et indlæg :-) Stærkt værdsat!

Wikipedia er ganske vidst en løsningsmodel - men jeg er ikke bange for at sige at jeg går ikke ind i nogle business idéer uden der long term er penge i det. Jeg er ikke ude på at frelse verdenen - men jeg har en klar pointe i at skabe et retfærdigt koncept, der er 100% gennemskueligt - men hvor jeg vil fokusere på at monitize trafikken anderledes. Lidt ligesom Twitter, Facebook tankegangen. 

Jeg ser i princippet heller ikke noget i vejen med at kunne lave fremhævet profiler indenfor branche og lokalition - men igen så skal man som du også siger tage HELE adwords modellen - og klart skrive "SPONSORERET". Det drejer sig i min optik meget klart om at lave et koncept som er gennemskueligt for alle parter. 

Crawlingen - er sådan set en fin model - eller oprette den "on demand" når folk søger på den. 

Mht validering - af personer; 

Så ja jeg vil helt sikkert bruge Facebook. AirBNB er ret smarte, ved at de bruger ens profil billede - samt tjekker basis informationer som venner, køn etc for at tjekke der er et match. 

Mht validering - af virksomheder; 

Der tænker jeg nok at lave en "valideringspakke" som fx koster 50-100 kr som består af; 

1x brev til CVR adresse 

1x brev til domæne adresse

1x SMS til mobil nr. (hvis dette mobil nr bliver brugt til mere end 1x virksomhed, så kræver det manuel godkendelse)

Måske - 1x opkald til CVR tlf. nr.

Og når man er igennem den process - så kan man få en status som "Verificeret Virksomhed". 

Processen skal være klar og tydelig - således at alle ved hvad en "Verificeret Virksomhed" har været igennem for at opnå status'en.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

1. at portalen er selvfinansierende, altså ingen betaling fra hverken brugerne eller virksomhederne, det skal løses af anden vej, så den er helt finansiel neutral for "begge lejre" det kan gøres på mange forskellige måder

2. at den rating der gives virksomhederne er troværdig, igen gælder dette for begge lejre, altså både brugerne og virksomhederne

3. at der kan differencieres på rating, altså ikke kun 1 rating, en virksomhed kan være super dygtige til en masse ting, men knap så dygtige til andre ting og de forskellige ting skal de kunne rates på, det gør det også nemmere for virksomhederne at rette op de steder hvor det ser skidt ud, er sikker på mange virksomheder gerne ville kunne se hvad brugerne mener og deres forskellige ydelser, i stedet for EN generel rating som der er på TP

4. at man kan verificere brugerne på en ordentlig måde, NemID er i min verden ikke en vej at gå, det er ganske simpelt "overkill", men har de fleste mennesker ikke enten Facebook, Instagram eller en af de mange andre sociale platforme, jeg vil tro man kan ramme langt de fleste med login via en eller anden social platform, ikke alle men næsten.

1) Hvis der skal være betaling så skal det være et meget gennemskueligt koncept. Jeg er ikke 100% på konceptet endnu - jeg er stadig meget åben for idéer.. Men jeg tror mest jeg hælder neutralt finansieret.

2) Enig i at det skal  være en platform mere end en forretning.

3) Ja, jeg tror jeg går efter en række spørgsmål man besvarer - så det udgør en score. Jeg tester lige pt flere modeller.

4) NemID er også et NO GO i mit hovedet. Jeg vil udelukkende baserere det på Sociale platforme

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)