Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelse af website-portal - Hvad er jeres mening?

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
Det med falske anmeldelser kan løses ved at alle profiler skal nemid valideres?

Usability på NemID er så dårlig at jeg aldrig vil have mit navn på applikation - der har noget med det at gøre. 

Det vil jeg simpelthen ikke byde brugerne :-) Og resten af verdenen, fungere nu meget godt uden NemID :)

Så jeg er nødt til at tænke mere kreativt. 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At der SKAL foreligger kvittering, regning osv som dokumentation at man har haft handlet med pågældende virksomheden.

Som ET skriver så er jeg også tilhænger af at man har mulighed for at fjerne sin virksomhed helt fra siden. 

Eneste sikre metode ville være log in med nemid… som sikkert ville afholde mange fra at benytte det overhovedet.

Med det ville sikre at både firma og anmelder var reelle.

Hvis problem er man ved at løse? Ens kunder eller sig selv som erhvervsdrivende? 

Brugerne af denne portal er jo jeres kunder og alt det i efterspørger er jo kun ting som I vil have. Hvad vil jeres kunder have? Hvorfor skulle jeg som bruger, bruge denne nye portal, hvis det er meget nemmere med trustpilot?

Jeg er med på, at man sender et link efter købet, og dermed har jeg nemt ved give positive anmeldelser. Problemet er jo, at hvis du yder dårlig service efterfølgende, så giver jeg dig en dårlig anmeldelse der hvor det er nemmest, nemlig TP.

Ellers kan I jo blot skifte over på servicelovers.com her kan man kun få postivt feedback.  

Jannik, nu har du hørt den ene side af bordet, nu må du høre hvad brugerne vil have. Ellers ender du med et virkeligt dårligt produkt.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bare at sætte igang ;-) Der er helt sikkert plads til en konkurrent ;-) Og hvis det er, vil jeg gerne skyde lidt kapital i det, hvis det er ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
værdifuldt feedback fra begge sider af bordet

Hvis du gerne vil have værdifuldt feedback, så skal du få fat i nogle af de store spillere - f.eks. post dk, Matas, Bilka osv. som har rigtig mange anmeldelser - hvordan oplever de Trustpilot ?

Altså hvis vi tager Jensens Bøfhus, prøv at se hvor mange dårlige anmeldelser de fik på et tidspunkt, fordi de havde den navnesag - alle de dårlige anmeldelser havde jo ikke noget med maden at gøre - men blot hr. og fru danmark som kun så sagen fra én side af, og slet ikke havde sat sig ind i sagen, men blot læst Ekstra bladets version :-)

Og det samme gør sig gældende med f.eks. Nykredit/Totalkredit - alle de dårlige anmeldelser - er de korrekte, fordi de vælger at sætte  prisen op på deres produkt ? Det står jo i den kontrakt man har lavet med dem, da man fik et kreditforeningslån.

Så igen, det er fint at høre om diverse iværksætters historie med Trustpilot, men selvfølgelig er der også rådne banditter hos TP's sælgere ligesom der er alle mulige andre stedet, og sælgerne lever sikkert af noget provision, så det kan være enkelte som har været lige smarte nok. Men du skal stadig huske på at Trustpilot har jo også nærmest millioner af anmeldelser, så der vil jo altid være sager hvor det ene og andet.

Nu har jeg drevet virksomhed siden 2003, og har brugt TPs gratis produkt de sidste 5-6 år, og jeg er aldrig blevet ringet op af dem, og "tvunget" til at lave en kontrakt - men det kan jo være det kommer :-)

Og igen hvis nu indtjeningen på dit site kommer via reklamer - så kan folk jo også stille spørgsmålstegn om site er neutralt, når igen reklamer bliver jo betalt af firmaer. Og for at gøre det endnu mere kompliceret, hvad nu hvis du havde fået en stor reklamekampagne fra Jensens bøfhus og de kommer ud i sådan en shit storm og de kræver at indlæg slettes fordi det har ikke noget med maden at gøre - hvad vil du så gøre ? (ved godt at det er lidt langt ude tankegang)

Og jeg er ikke i tvivl om at du kan finde en løsning på det hele, og jeg er sikker på at du er helt inde på de rigtige med en platform hvor kunder/butikker mødes - og måske også at det ikke behøver kun at være samlet antal stjerner. Man kunne måske dele det op, så der var stjerner for f.eks. leveringstid, kundeservice osv.

Men held og lykke med projektet ;-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

SeverinSvendsen:

Hvis problem er man ved at løse? Ens kunder eller sig selv som erhvervsdrivende? 

Brugerne af denne portal er jo jeres kunder og alt det i efterspørger er jo kun ting som I vil have. Hvad vil jeres kunder have? Hvorfor skulle jeg som bruger, bruge denne nye portal, hvis det er meget nemmere med trustpilot?

Jeg er med på, at man sender et link efter købet, og dermed har jeg nemt ved give positive anmeldelser. Problemet er jo, at hvis du yder dårlig service efterfølgende, så giver jeg dig en dårlig anmeldelse der hvor det er nemmest, nemlig TP.

Ellers kan I jo blot skifte over på servicelovers.com her kan man kun få postivt feedback.  

Jannik, nu har du hørt den ene side af bordet, nu må du høre hvad brugerne vil have. Ellers ender du med et virkeligt dårligt produkt

Hej, 

Jeg har faktisk rigtigt travlt lige nu, med også at interviewe "den anden side af bordet". Så Facebook og Whatsapp er godt glødende for jeg vil til bunds i hvad der skal til for at skabe et produkt der er iorden. 

Og jeg er helt enig med dig, at hvis en erhversdrivende er "svinsk" imod køber (forbruger), så skal der også være plads til et negativt indlæg. 

Min opgave er blot at "uddanne" begge sider i hvordan det skal håndteres - i en tone der er bare lidt konstruktiv. 

Jeg vil ikke går i krig med dette for at "gøre det til en drøm for erhversdrivende" - mit mål er at sigte efter en portal som bliver en bærende platform. Hvilket er derfor af fx NemID er NO GO - fordi det skal stadig være nemt. Men jeg går igang med at forsøge at løse dette - og så vil jeg lade jer og mange andre bedømme hvad vi kan gøre for at fremhæve forskellige informationer. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marwe:
Hvis du gerne vil have værdifuldt feedback, så skal du få fat i nogle af de store spillere - f.eks. post dk, Matas, Bilka osv. som har rigtig mange anmeldelser - hvordan oplever de Trustpilot ?

Altså hvis vi tager Jensens Bøfhus, prøv at se hvor mange dårlige anmeldelser de fik på et tidspunkt, fordi de havde den navnesag - alle de dårlige anmeldelser havde jo ikke noget med maden at gøre - men blot hr. og fru danmark som kun så sagen fra én side af, og slet ikke havde sat sig ind i sagen, men blot læst Ekstra bladets version :-)

Og det samme gør sig gældende med f.eks. Nykredit/Totalkredit - alle de dårlige anmeldelser - er de korrekte, fordi de vælger at sætte  prisen op på deres produkt ? Det står jo i den kontrakt man har lavet med dem, da man fik et kreditforeningslån.

Super god pointe!

Marwe:

Så igen, det er fint at høre om diverse iværksætters historie med Trustpilot, men selvfølgelig er der også rådne banditter hos TP's sælgere ligesom der er alle mulige andre stedet, og sælgerne lever sikkert af noget provision, så det kan være enkelte som har været lige smarte nok. Men du skal stadig huske på at Trustpilot har jo også nærmest millioner af anmeldelser, så der vil jo altid være sager hvor det ene og andet.

Nu har jeg drevet virksomhed siden 2003, og har brugt TPs gratis produkt de sidste 5-6 år, og jeg er aldrig blevet ringet op af dem, og "tvunget" til at lave en kontrakt - men det kan jo være det kommer :-)

Og igen hvis nu indtjeningen på dit site kommer via reklamer - så kan folk jo også stille spørgsmålstegn om site er neutralt, når igen reklamer bliver jo betalt af firmaer. Og for at gøre det endnu mere kompliceret, hvad nu hvis du havde fået en stor reklamekampagne fra Jensens bøfhus og de kommer ud i sådan en shit storm og de kræver at indlæg slettes fordi det har ikke noget med maden at gøre - hvad vil du så gøre ? (ved godt at det er lidt langt ude tankegang)

Og jeg er ikke i tvivl om at du kan finde en løsning på det hele, og jeg er sikker på at du er helt inde på de rigtige med en platform hvor kunder/butikker mødes - og måske også at det ikke behøver kun at være samlet antal stjerner. Man kunne måske dele det op, så der var stjerner for f.eks. leveringstid, kundeservice osv.

Men held og lykke med projektet

Jeg påstår ikke at Trustpilot gør det dårligt. Jeg kan bare godt se en større interesse konflikt. Hvor i jeg ser en mulighed i at gøre det anderledes. Med TP's VC på 500 millioner, er det næsten umuligt for dem, at ændre forretningsmodellen - da det kun vil være sværer for dem at få enderne til at mødes. 

Jeg vil på den platform højst sandsynligt aldrigt stå direkte for forhandling med reklamepladser - men outsource den del. Og være meget åben overfor hvordan det fungere. 

Hele idéen med dette projekt at holde det "low cost", således at omkostningsniveauet bliver meget lavt. Jeg har ingen intentioner om at lave en TP v. 2 - men en platform for at brige køber og sælger sammen på en ordenlig måde. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Det er bare at sætte igang ;-) Der er helt sikkert plads til en konkurrent ;-) Og hvis det er, vil jeg gerne skyde lidt kapital i det, hvis det er ;-) 

Skal jeg huske Jimmi. :-) 

Håber ikke det er nødvendigt at rejse alt for meget kapital. Vil hellere danne et hold med dygtige mennesker der kan være med til at løfte opgaven. 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja den er jeg helt med på, det er også guld værd ;-) 

Men syntes, dit projekt lyder spændende og vil meget gerne følge det eller måske på en eller anden måde være en del af det ;-) 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Ja den er jeg helt med på, det er også guld værd ;-) 

Men syntes, dit projekt lyder spændende og vil meget gerne følge det eller måske på en eller anden måde være en del af det ;-) 

Du er da altid velkommen til at smide mig en mail på jh@jannikhansen.co.uk
:-)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder som om at DR Kontakt også er ret enige i at der er et markedet for en anden forretningsmodel. 

Se indslaget her

:-)

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)