Jeg bruger meebox til flere af mine sider. Har sådan set intet at klage over. Nej jeg modtager intet for at sige således.
Jeg synes det kan være ret frustrerende at læse tekster som "Min hjemmeside loader langsomt - Det må nok være webhotellet" Før man begynder at sprede gylle, undersøg tingene først. Tænkt dig om før du skriver/taler. Man tørrer sig heller ikke i røven før man skider. Det ses alt for tit hvor en finger ryger op og peger mod den synderen selv om fingermanden intet har at sige i tilfældet.
Jeg vil ikke deltage i en "Meebox-bashing" her, men jeg vil helt klart anbefale dig at kigge efter nogle der har specialiseret sig i lige netop Prestashop hosting.
Jeg kender ikke så meget til ligenetop prestashop, men jeg har ret gode erfaringer med at benytte WPengine til Wordpress/WooCommerce, MagentoHotel til Magento, og der findes sikkert også firmaer derudover der har specialiseret sig i Prestashops - så hvis jeg var dig ville jeg kigge efter sådant et.
Det koster selvfølgelig mere end de billige løsninger, men udover performance leverer disse typisk meget mere, både når det gælder sikkerhed, stabilitet og support.
Man tørrer sig heller ikke i røven før man skider.
Jeg tørre mig selv på hele kroppen efter jeg har været i bad, og det kan ske jeg går på toilet efterfølgende :) Så nu skal vi heller ikke generalisere alt for meget.
Udover det kræver en gennemgang af performance mere end bare at teste forsiden, kræver også man tester performance af sit ordreflow, da det er en af de vigtigste ting på ens shop.
Samtidig med det kontakter kunder vel deres udbyder inden de går 'public' og klager, og her har udbyderen fint muligheden for at undersøge om der faktisk er noget om det 'bragging' som folk laver - og så kan man jo forklare på bedst mulig vis at problemet egentligt ikke er serveren. Hvis man har beviser for sin påstand, så lytter ens kunder generelt.
Jeg generalisere skam ikke, jeg fortæller bare hvordan landet ligger. Mange gange er kunderne simpelthen for hurtig ude med riven, ikke andet.
Jeg ser ingen steder i denne tråd at carson tog kontakt til meebox for at høre om problemet. Så det med at du skriver "kontakter kunder vel deres udbyder" holder ikke altid stik. Desværre ligger det sådan at alle og enhver vil være ekspert på alle områder. Her kunne kommunikationen mellem kunden og leverandøren af hosting være en god ide, men igen, kun hvis kunden kontakter dem.
Og så en sidste lille ting. Selvfølgelig har du ret meget at sige i den sag, du er jo konkurrent til meebox, så en kunde mere i din lomme er altid plus hos dig.
Om der mangler undskyldninger er svært at vide - men om det er den ene eller anden udbyder - så skal man nok starte med at kigge indad først. Hermed menes en gennemgang af hvad det er man vil have vist - billeder, udtræk fra tabeller etc.
Mener også at se længere oppe i tråden at deres server svarer helt fint.
Jeg synes at har man startet en support sag med en udbyder eller for den sags skyld en anden - så start lige med at lukke den først.
Det er meget nemt at finde 10 utilfredse og sværre at finde de 1000 andre der ikke klager sig - og få dem til at overskygge de 10 -
Og PS - men får hvad man betaler for -
Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.
Bare lige en kommentar til man får hvad man betaler for: Man BURDE få hvad man betaler for, men du har ingen garanti for at når du køber noget hostmæssigt at du får præcis hvad du betaler for. For hvordan skulle du være 100% sikker på det? Så nej man kan ikke være sikker på at man får hvad man betaler for.
Bare lige en kommentar til man får hvad man betaler for: Man BURDE få hvad man betaler for, men du har ingen garanti for at når du køber noget hostmæssigt at du får præcis hvad du betaler for. For hvordan skulle du være 100% sikker på det? Så nej man kan ikke være sikker på at man får hvad man betaler for.
Jeg er måske lidt dum-naiv men jeg har den formodning at de der driver virksomhed driver den for at lave en forretning (dvs. der er positiv forskel mellem udgifter og indtægter - sådan helt basalt sagt).
Og er det en forretning så vil de også bestræbe sig på - at dem der handler hos dem - får hvad de skal have, for det de betaler.
Det gælder iøvrigt uanset hvilken virksomhed der er tale om, pølsevogn eller AP Møller - så jo, naturligvis kan man være sikker på at man får hvad man betaler for -
Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.
Havde også webshop på Meebox med Prestashop i tidernes morgen. Oplevede også længere svartider end hos andre udbydere. Men lige pt. loader din side ellers ganske fornuftigt :)
Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!