Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Illustrator - slukket lag kan ses på pdf fil, når jeg emailer dem…

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der er stødt på dette problem?
Når jeg har lavet en Illustratorfil med flere lag er det ikke alle lag, modtageren skal ses. F.eks. hvis jeg har brugt en skabelon til hjælp til optegning, slukker jeg for dette lag på den endelig fil, når jeg skal sende illustrationen/filen til kunden til gennemgang. Set i Illustrator er den så usynlig. Derefter laver jeg en pdf-fil. Når jeg så sender den fil pr. email. kan man på emilens billede af pdf’en se alle lagene, også de slukket. Ved åbning af pdf’en er de slukket lag ikke at se.

Er der nogen, der har oplevet dette?

Kan man ændre dette ved en indstilling i Acrobat, når man opretter filen?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generelt en uskik at sende en fil med det vi kalder for "dirty artwork".

Slet helt alle de elementer som ikke er relevante for kunden og gem filen som en kunde-version. Det er en god vane og så er du også ude om problemet med de skjulte elementer som pludselig dukker op i PDFen.

/Jesper

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når filen er færdig, rengør jeg den for skabeloner osv., men da det er tegninger der går frem og tilbage mellem en forlægger og mig og det handler om rettelser, har jeg brug for skabelonerne igen og igen. Derfor sletter jeg dem ikke, men slukker for laget. I pdf filen/emailen kan man se alle lag, trods de er slukket og skjult. Det er ikke et stort problem, men irritere mig, at de er synlige.

Tænker der må være et sted, når man opretter pdf'en, hvor man kan klikke synligheden af det væk, men ved ikke hvor...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en indstilling når du genererer PDF'en hvor du kan vælge om den skal overføre lagene til PDF'en eller ikke.
Hvis du har den markeret til at overføre lagene kommer alt med i PDF'en - også lag du har skjult.
Hvis du ikke har den markeret tager den kun de lag du har synlige og opretter pdf'en uden lag

Funktionen hedder i min Illustrator "Opret Acrobat-lag ud fra lag på øverste niveau"

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var lige præcist det jeg ledte efter. Tusinde tak for det. Skype-Smile

Har lavet et screendump af, hvor fluebenet skal slåes fra. Så andre kan se det, hvis de også skulle få brug for det.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)