Hej, Kørselsgodtgørelse for at køre ud til klubberne? |
Skulle der sidde en b2b sælger der kan komme med et par gode råd?
Hej, Kørselsgodtgørelse for at køre ud til klubberne? |
Ren provision er hårdt arbejde. Har selv gjort det i tøjbranchen og er ikke altid lige sjovt. Hvis jeg var dig ville jeg gå efter minimum 15000,- + 10% Dog er det svært at give råd når du ikke rigtig kommer med flere oplysninger. Det virker ikke selv til at du ved hvor løn niveauet ligger. Der er langt fra 10 til 30% Kørsel kan du selv trække fra i skat så ikke sikkert de vil give noget der. I forhold til at det nok er de små klubber du skal ud til så skal du regne med at din arbejdstid er om aftenen. Ved ikke om det hjælper dig, men det bedste jeg lige kan svare dig nu. |
Enig med at den faste løn + provision er det bedste. det tager bare lang tid at få rullet noget salg igennem og hvis du var på ren provision vil du jo ikke få noget løn i den første (lange) tid. |
Tak for svar Palle P. Når du siger 15000,- + 10 %, er det så en fuldtidsstilling du tænker? Planen er nemlig at starte i det små og bruge 5-10 timer om ugen. |
Det firma jeg skal arbejde for er som sport24 eller andre sportskæder dog med fokus på fodbold. Vi mener, at rigtig mange sportsklubber ikke har undersøgt hvilke muligheder de har for at optimere blandt andet på materiale/tøj budgettet. Vi vil gerne give et tilbud, som forhåbentlig kan optimere i klubberne og de kan bruge overskuddet på udvikling af klubben. F.eks laver vi en aftale med Tysse FC om levering af tøj/materialer til klubbens medlemmer og får lavet en klubaftale på den måde. Hvad tænker du selv om markedet, nu du nævner du arbejder ude i klubberne men med andre projekter. |
Jeg er selv tilknyttet en sportsklub som beslutningstager ifht. tøjaftalerne, og det jeg overordnet synes når vi får besøg af sportskæde og tøjbrand er, at der udelukkende bliver diskuteret frikøb til vejl. priser, og modkøb. Jeg savner en samarbejdspartner, hvor der bliver tænkt ud af boxen og bliver igangsat nogle aktiviteter som kan være med til at understøtte klubberne i deres salg ud mod medlemmerne. Det er ingen kunst for en sportsklub at lave en tøjaftale med en kæde og et tøjmærke, men det er meget svært at få medlemmerne til at købe deres sportsudstyr i den pågældende sportsbutik, og dermed udnytte samarbejdet til gavn for butik og klub. Hvis det sted du skal hen kan det og virkelig kan hjælpe klubberne i denne situation så mener jeg at I har en god mulighed for succes. |
Jeg overså lige dette da jeg skrev lige før... Den beregning du skriver der, gør at jeg allerede er forbeholden. Hvis du går ud i klubberne og begynder at sælge %'er og frikøbsbeløb mv. så bliver du bare atter en spiller. Som jeg oplever det her tøjmarked i sportsklubber, så er det noget af det mest ugennemskuelige i en sportsklub. Det er nærmest ikke til at finde hoved og hale i. I min optik er det som klubberne har brug for, hjælp til at få solgt tøjet ud til medlemmerne. Så er det fløjtende ligegyldigt om det er Puma, Nike, Select, Adidas, Hummel, Wunderelf mfl. som man skal have medlemmer puttet i. Butikkerne og leverandørerne skal understøtte klubberne i salget istedet for at sidde med lommeregneren og regne modkøb, frikøb, og hvad det nu ellers hedder, ud |
Jeg tror måske du har misforstået det jeg skriver Michaellynge, hvor vores vigtigste opgave er netop at komme væk fra disse frikøbsaftaler. Det er total ugennemskueligt som du selv nævner og for langt de fleste klubber er det rigtig svært at finde hoved og hale i, hvad de har gjort og ikke gjort. Vi ser det som vores vigtigst opgave når vi skal lave et samarbejde, at begge parter for udbytte. Som du selv siger, så kan alle sportskæder eller butikker gå ud og presse en aftale igennem i den pågældende klub ved at give lidt mere frikøb. Vi vil forsøge at aktivere medlemmerne via en webshop i webshoppen ala sport24 teamsport, så hvis medlemmerne ønsker en træningsdragt mere eller ekstra sokker, så kan de købe det. Her vil x % af omsætning gå til klubben som et mikrosponsorat, som de kan bruge til at købe tøj næste gang. Det gør, at klubberne har grund til at aktiviere medlemmerne. |
Send mig gerne en mail på michaellynge@sponsor-salg.dk når du er landet hos din nye arbejdsgiver - Jeg er altid interesseret i at høre hvad der sker i den verden. Måske I har fundet på det ultimative |