Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger og registrering hos skat ved ny virksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kære Aminoer:)

Jeg har et par gode ideer til at starte virksomhed og har styr på handleplaner samt driften. Men for lige at komme på rette vej ud af starthullerne hvad skal jeg så yderligere være opmærksom på?

1. Skal man tage kontakt til skat for ikke at blive sat til en urealistisk omsætning hvis man kun vil gå med små sko fra starten?

2. Kan man anskaffe sig et cvr nummer og registrer det til 0 omsætning for senere at regulere ind?

3. Hvis man driver virksomhed fra egen bopæl, vil man så automatisk skulle betale forhøjet afgift på renovering/skralde afgift på en skraldespand?

4. Er der udgifter som man som regl altid plumber i med, som er anslået automatisk fra skat ved at drive virksomhed privat på bopælen som ikke er åbentlyse eller fremgår tydeligt?

Jeg håber disse spørgsmål vil blive tage imod med den gamle sætning " Der findes ikke dumme spørgsmål" :)

På forhånd tak til dig som har erfaring med dette og gider bruge 5 min på en mulig besvarelse.

Mvh

Havenissen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

havenissen365:

1. Skal man tage kontakt til skat for ikke at blive sat til en urealistisk omsætning hvis man kun vil gå med små sko fra starten?

2. Kan man anskaffe sig et cvr nummer og registrer det til 0 omsætning for senere at regulere ind?

3. Hvis man driver virksomhed fra egen bopæl, vil man så automatisk skulle betale forhøjet afgift på renovering/skralde afgift på en skraldespand?

4. Er der udgifter som man som regl altid plumber i med, som er anslået automatisk fra skat ved at drive virksomhed privat på bopælen som ikke er åbentlyse eller fremgår tydeligt?

1 og 2 ja du kan forskudsregistrere 0 i personlig virksomhed - i alle fald år 1 og så kan du jo også starte med 0 og langsom rette det til under året

3 ikke mig bekendt hvis du stadigt kan være i den normale skraldespand - 

4 Der kan være villa områder man ikke må drive erhverv fra - ligesom der kan være samme i lejligheder. I virksomhed er der ikke mange lovpligtige omkostninger - kun selskaber har f.eks. lovpligt arbejdsskadeforsikring men regn med 2000 kr per år til bankkonto og regn måske også med lidt penge (5.000 ?) til en økonomiperson der checker dit regnskab op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:11

Tak skal du have:) Det var dælme et godt svar og hurtigt ikke mindst. Så mange tak for det.

Tillader mig lige at høre :

Skal der Økonomi person med ind over, eller kan man selv klare den hvis man føler sig stærk nok i regnskab og indberetninger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

havenissen365:
Skal der Økonomi person med ind over, eller kan man selv klare den hvis man føler sig stærk nok i regnskab og indberetninger?
ja vist- Der er fejl i op mod ½ del af alle mindre firmaers regnskaber ved kontrol -. men kan man det godt nok selv må man absolut

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)