Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af varelager med omsætning under 300000 kr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at blive lidt tung i hoved af at have Googlet og googlet uden helt at have fundet svaret på det jeg søger. 

Jeg er blevet i tvivl omkring beregning af over/underskud i forhold til skat. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der skal beregne skat på baggrund af min personlgie indkomst. Min omsætning i 2015 er under 300.000 kr. og jeg ender med et mindre underskud som følge af at jeg har fyldt varelageret godt op i december måned. 

Når jeg har en omsætning på under 300.000 kr. er det så korrekt forstået at jeg ikke skal tage højde for værdien af varelageret når jeg laver skatteregnskab for 2015? Og udelukkende forholde mig til indtægter og udgifter? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:34

Hej, 

Jeg tror du skal søge revisorhjælp, til regnskabsudarbejdelse her. Det kræver langt mere information for at foretage de konkret vurdering. 

Du vil nok kunne nå langt for 8-10.000 kr hos en lidt mere regnskabskyndig. Prøv fx på www.agera.dk 

Hvis du har solgt for 300.000 kr. og har et varelager på fx 100.000 kr. - så skal du konkludere om værdien stadig er den samme, eller om du skal begynde afskrivning. (altså om det uden problemer kan afsættes jf. en realistisk plan uden tab). Hvis det er en udgift for at drive virksomheden, kan du måske fradrage det i din indtægt - men kommer an på livstiden, da selv investeringer i din forretning også skal afskrives

Derfor tror jeg du skal søge regnskabshjælp, selv bare en dygtig bogholder - kan nok hjælpe dig igennem det her. Det er pengene værd!!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:06

De varer du har liggende på lager 31/12 skal IKKE tages med som en omkostning i dit skatteregnskab

Din skattepligtige indkomst fra virksomheden er lig med dit salg minus afholdte omkostninger (omk af solgte varer + øvrig drift/administration)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21

bjorn82dk:

jeg ender med et mindre underskud som følge af at jeg har fyldt varelageret godt op i december måned. 

Når jeg har en omsætning på under 300.000 kr. er det så korrekt forstået at jeg ikke skal tage højde for værdien af varelageret når jeg laver skatteregnskab for 2015

Nej det er helt forkert- Dit varelager skal tælles op og værdien udregnes som indkøbspris gange antal - og så flyttes den værdi (uden moms) fra vareforbrug ned til status varelager. Det er noget skat er meget opmærksomme på - Der vil heller ikke kunne være tale om nedskriving for varer du jo tilmed har købt sent i året og som jo derfor naturligvis er købt fordi du mener de har værdi :) Alt tælles op og indtastes til indkøbspris hverken mere eller mindre

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/hvordan-bogfres-vareforbrug.html  Jeg tror nu nok du skal ha fat i en bogholder eller revisor til at gå det hele igennem for at være ærlig - skat og regnskab er som sådan helt ens for hele vejen fra 1 krone og frem - de 300.000 har intet med beregning af overskud at gøre men med selvangivelsen hvor visse tal ikke skal angives ved under de 300.000 som jeg lige i hovedet kender grænsen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:33

Tak John,
Det var lige det jeg kunne bruge. Præcist som altid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)