Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App udvikler søges til partnerskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Doktoren - 26834680 Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

App udvikler søges til partnerskab.

Appen, der allerede ér lavet, er en læringsapp til børn.

Den er udviklet i Indien og der ligger ca 650 udviklingstimer bag.

Appen er i AppStore og har tidligere ligget og svinget mellem de 15 og 40 mest solgte.

Der er nu lavet 4 små læringsspil, men der skal udvikles 2 mere i år og på sigt en del flere spil.

Jeg har stoppet udviklingen i Indien da det er svært at forklare detaljer over internettet, derfor skal resten laves i Danmark.

Der ligger allerede en klar plan for hvad der skal udvikles og hvordan det skal laves, jeg kan bare ikke selv programmere.

Du skal være skarp på:

AppStore

IOS programmering

UI

Der er et stort potentiale i appen da markedet den rammer er stort og der hele tiden kommer nye “kunder” i form af børn.

Du skal kunne byde ind med en mindre kapital 25.000 kr og du vil få en andel i selskabet på 35%. Kapitalen vil blive tilbagebetalt i form af udviklingstimer.

Kan du ikke byde ind med kapital i den størrelse er der en anden løsning hvor du "lægger" udviklingstimer svarende til 50.000 kr. 

Andelen af selskabet vil ligeledes være på 35%.

Du skal kunne fremvise dokumentation på det du i forvejen har udviklet.

Du skal selvfølgelig underskrive en NDA.

Du/I skal være til huse i København eller omegn.

Ønsker kun seriøse henvendelser.

Johnny

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny, 

For at give dig åbent og ærlig feedback, så tror jeg det vil være dig meget svært at finde dette på dette forum. 

Selvom der nok skulle være temmeligt mange app programmører - heriblandt undertegnede; 

Så ser jeg følgende ting som store minus: 

- Du har gjort dig alt for store tanker vedr. ejerandel og investering

- NDA er urealitisk medmindre du enten har en forretning der omsætter for min 50 mio / år eller har opfundet kuren til kræft

- Lokalition - der tror jeg du drømmer. Det er alt for snævert. Ja det kan lade sig gøre - men er ikke afgørende. 

Istedet skal du fokusere på ambitioner, mål - og hvad du gør forskelligt fremfor de tusind andre der laver børnespil. 

Derudover fokusere du også alt for meget på 1 platform. Uden for danmarks grænser, så er android tablets ret store. 

Mit bedste råd er at find den rigtige partner - uanset om personen kan programmere eller ej - og så hyr programmører i Polen. Det er meget nemmere end at finde en teknisk co-founder som "bare lige" kan løse dine problemer. 

Der er ret stor mangel på tekniske co-founders i København, som rent faktisk er værd at arbejde sammen med. 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Doktoren - 26834680 Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

Tak for din feedback.

// For at give dig åbent og ærlig feedback, så tror jeg det vil være dig meget svært at finde dette på dette forum. 

Jeg tror helt klart at de kompetencer jeg står og skal bruge findes på Amino

//Selvom der nok skulle være temmeligt mange app programmører - heriblandt undertegnede; 

Jeg kan ikke se at du kan programmere IOS, måske jeg ikke har tjekket alt om dig, men jeg har læst det jeg har kunnet finde.

//Så ser jeg følgende ting som store minus: 

//- Du har gjort dig alt for store tanker vedr. ejerandel og investering. 

Du ved ikke hvad det er jeg har lavet, derfor kender du heller ikke potentialet for appen.

//- NDA er urealitisk medmindre du enten har en forretning der omsætter for min 50 mio / år eller har opfundet kuren til kræft

Jeg har ikke opfundet kuren mpd kræft, men jeg har lavet noget andre ikke har lavet, endnu, derfor en NDA.

Det er trods alt kildekoden der bliver lagt over på en andens computer.

//- Lokalition - der tror jeg du drømmer. Det er alt for snævert. Ja det kan lade sig gøre - men er ikke afgørende. 

Det kan godt være jeg drømmer, men nuer det mit ønske i øjeblikket :) På sigt vil jeg da overveje at udvide området :)

//Istedet skal du fokusere på ambitioner, mål - og hvad du gør forskelligt fremfor de tusind andre der laver børnespil. 

Det her er ikke som de andre børnespil, det er en læringsapp.

//Derudover fokusere du også alt for meget på 1 platform. Uden for danmarks grænser, så er android tablets ret store. 

Ligenu søger jeg en der kan programmere IOS, men i fremtiden skal den udvikles til Android, men en ting af gangen.

//Mit bedste råd er at find den rigtige partner - uanset om personen kan programmere eller ej - og så hyr programmører i Polen. Det er meget nemmere end at finde en teknisk co-founder som "bare lige" kan løse dine problemer. 

Jeg har haft en til at programmere i over 650 timer på afstand, been there done that.

//Der er ret stor mangel på tekniske co-founders i København, som rent faktisk er værd at arbejde sammen med. 

Det tror jeg så ikke er rigtigt, men lad os nu se :)

Go aften til dig :)

Johnny

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Doktoren - 26834680 Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man får de mærkeligste tilbud som app udvikler.

"Hvis du laver 80% af arbejdet får du 6,84% af min ikke eksisterende virksomhed"

Forstå det nu. En idé er intet værd hvis der ikke bliver eksekveret på den. Derfor underskriver jeg heller ikke din NDA.

Jeg kan anbefale DR's gratis Ramasjang app. Mine unger elsker den.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Freelance konsulent:

Man får de mærkeligste tilbud som app udvikler.

"Hvis du laver 80% af arbejdet får du 6,84% af min ikke eksisterende virksomhed"

Forstå det nu. En idé er intet værd hvis der ikke bliver eksekveret på den. Derfor underskriver jeg heller ikke din NDA.

Jeg kan anbefale DR's gratis Ramasjang app. Mine unger elsker den.

Jeg kunne ikke være mere enig :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny:

Hej Jannik

Tak for din feedback.

// For at give dig åbent og ærlig feedback, så tror jeg det vil være dig meget svært at finde dette på dette forum. 

Jeg tror helt klart at de kompetencer jeg står og skal bruge findes på Amino. 

//Selvom der nok skulle være temmeligt mange app programmører - heriblandt undertegnede; 

Jeg kan ikke se at du kan programmere IOS, måske jeg ikke har tjekket alt om dig, men jeg har læst 

Når man laver software eller projekter til større virksomheder med over 100.000 ansatte, så har de det med at stille krav om at man ikke skilter med det - når man hjælper virksomheder der allerede har deres egne software afdeling. Derfor ser du ikke nogle store reklamer på nogle af mine små sites.

Johnny:

//Så ser jeg følgende ting som store minus: 

//- Du har gjort dig alt for store tanker vedr. ejerandel og investering. 

Du ved ikke hvad det er jeg har lavet, derfor kender du heller ikke potentialet for appen.

//- NDA er urealitisk medmindre du enten har en forretning der omsætter for min 50 mio / år eller har opfundet kuren til kræft

Jeg har ikke opfundet kuren mpd kræft, men jeg har lavet noget andre ikke har lavet, endnu, derfor en NDA.

Det er trods alt kildekoden der bliver lagt over på en andens computer.

//- Lokalition - der tror jeg du drømmer. Det er alt for snævert. Ja det kan lade sig gøre - men er ikke afgørende. 

Det kan godt være jeg drømmer, men nuer det mit ønske i øjeblikket :) På sigt vil jeg da overveje at udvide området :)

//Istedet skal du fokusere på ambitioner, mål - og hvad du gør forskelligt fremfor de tusind andre der laver børnespil. 

Det her er ikke som de andre børnespil, det er en læringsapp.

//Derudover fokusere du også alt for meget på 1 platform. Uden for danmarks grænser, så er android tablets ret store. 

Ligenu søger jeg en der kan programmere IOS, men i fremtiden skal den udvikles til Android, men en ting af gangen.

//Mit bedste råd er at find den rigtige partner - uanset om personen kan programmere eller ej - og så hyr programmører i Polen. Det er meget nemmere end at finde en teknisk co-founder som "bare lige" kan løse dine problemer. 

Jeg har haft en til at programmere i over 650 timer på afstand, been there done that.

//Der er ret stor mangel på tekniske co-founders i København, som rent faktisk er værd at arbejde sammen med. 

Det tror jeg så ikke er rigtigt, men lad os nu se :)

Go aften til dig :)

Johnny

Johnny, Jeg tror ikke helt du forstår min pointe - så jeg tror jeg trækker i håndbremsen her. Jeg projektleder polske udviklere for over en million kroner / år - og har gjort det siden 2010. Jeg har begået mine fejl - men min anbefaling er nu stadig min bedste anbefaling efter min opfattelse.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Freelance konsulent:
Forstå det nu. En idé er intet værd hvis der ikke bliver eksekveret på den. Derfor underskriver jeg heller ikke din NDA.

Men hvis man læser hvad trådstarter skriver, så er appen i AppStore og der er omsætning på den. Hvis omsætning var stor nok, så kunne jeg da personligt godt overveje, at underskrive en NDA, eller hvis projektet havde min interesse, fortælle trådstarter om hvad jeg bragte til bordet, men at en NDA var en showstopper.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Du har gjort dig alt for store tanker vedr. ejerandel og investering. 

Jeg er fuldstændigt uenig, at søge en CTO uden at havde et oplæg til hvordan partnerskabet skal strikkes sammen, er da grænsende til useriøst.
Hvordan den endelige aftale skal skrues sammen, bliver jo alligevel altid først fastlagt, efter en forhandling.

Jannik Hansen:
- NDA er urealitisk medmindre du enten har en forretning der omsætter for min 50 mio / år eller har opfundet kuren til kræft

Her har jeg helt andre erfaringer, der er masser af firmaer der får underskrevet NDA'er mens de omsætter for langt mindre end 50 mil.

Jannik Hansen:
- Lokalition - der tror jeg du drømmer. Det er alt for snævert. Ja det kan lade sig gøre - men er ikke afgørende. 

Jeg er helt enig i, at det er svært at finde CTO materiale i KBH, men lokation er også en kritisk faktor i at få et partnerskab til at køre, det er markant vanskeligere over afstande.

Jannik Hansen:
Derudover fokusere du også alt for meget på 1 platform. Uden for danmarks grænser, så er android tablets ret store. 

Men app'en ser rimeligt dansk ud, så jeg ville nok i trådstarters sted også havde fokuseret på iPhone. Når man har en succes der, ville jeg ikke mene det var så svært at lave en Android version. 

 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Fra  PC Doktoren - 26834680 Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny:

Beklager mit dårligt formulerede "indlæg".

Jeg er ikke proffesionel skribent og sikkert derfor kommer der en del misforståelser, hvilket jeg som sådan godt kan forstå

Hvilket jeg ikke forstår er..

Fremfor at "hakke" ned og fortælle alt det der ikke kan lade sig gøre havde jeg hellere set nogle spørgsmål fra nogle der måske var interesserede.

Appen findes i AppStore og den sælger, derfor giver dette absolut ikke mening,

"Hvis du laver 80% af arbejdet får du 6,84% af min ikke eksisterende virksomhed" 

Forstå det nu. En idé er intet værd hvis der ikke bliver eksekveret på den. Derfor underskriver jeg heller ikke din NDA.

Jeg kan anbefale DR's gratis Ramasjang app. Mine unger elsker den.

Det du mener er altså at, DR har lavet en app og så behøver vi andre ikke at tænke ud af boksen? Hmm

Den der kunne have interesse og syntes appen virker interessant, ville kunne komme ind i virksomheden på en meget lukrativ måde.

Som jeg skriver vil den indskudte kapital blive tilbagebetalt i form af udviklingstimer. Det er altså ikke et indskud jeg stikker i lommen.

Indskud og % er i mine øjne et tal der kan diskuteres, men jeg fik det formuleret forkert.

Appen har været 2 års undervejs og jeg mente ikke at det var nødvendigt at fortælle den lange vej det har været at få den udviklet.

Vejen tæller blandt andet, Vækstfonden, Syddansk Universitet, pædagoger og sprogkyndige.

Jeg sprang ud i udviklingen uden erfaring, men blot med en ide som jeg har bevidst kan sælge.

Mit store problem lige nu er at jeg ikke ved hvor jeg skal henvende mig for at få den nødvendige sparring og måske den nødvendige samarbejdspartner.

Til de der kunne have interesse kan HVADE se her: http://hvade.dk

Lundsby tak for positiv feedback :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)