Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. befordringsfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber der er en skatteekspert i blandt os som kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

I 2014 stiftede jeg et firma som jeg har været aktiv i igennem hele 2015. Jeg har ofte været på kontoradressen og arbejdet men har ikke på noget tidspunkt trukket penge ud til mig selv - hverken som løn eller udbytte. Jeg er ej heller registreret som ansat med A-indkomst-indberetning men står som direktør for firmaet.

Spørgsmålet er om jeg kan trække befordringsfradrag fra i skat for den afstand gange det antal arbejdsdage jeg har arbejdet i firmaet.

jeg er lidt i tvivl om hvorvidt et fradrag for dette forudsætter en registreret ansættelse hos skat og/eller at der er oppebåret en lønindkomst for arbejdet.

Det skal siges at der ikke har været plads til lønindkomst i firmaets første leveår men at det forventes her i 2016.

På forhånd tak for input til dem som fagligt kan svare på dette.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:25

Kun kørselsfradrag ved lønnet arbejde

Du kan få kørselsfradrag ved alle typer lønnet arbejde, også for eksempel studiejob og løntilskudsjob.

SU tæller ikke som løn, så du kan ikke få fradrag, når du kører til og fra dit studie. Du kan heller ikke få kørselsfradrag ved et ulønnet praktikophold.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1988906

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her fandt jeg så svaretSkype-Crying

"Derudover er det en forudsætning for at tale om et arbejdssted, at der optjenes en indtægt. Se SKM2011.502.BR, hvor skatteyderen i indkomståret 2000 ikke havde modtaget løn fra sit selskab i det pågældende år. Han var ikke berettiget til fradrag for de afholdte befordringsudgifter. Den omstændighed, at han i tidligere indkomstår havde modtaget løn, og at han efter det oplyste kun gav afkald på løn på grund af selskabets økonomiske situation, kunne ikke føre til andet resultat."

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)