Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber snart virksomhed, hvad skal jeg gøre først?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

sirous m:
Sorry- må også lige være med her -  Hvis man køber betaler men moms men får tilbage hvis man sælger skal man betale moms per kvartal?
også du - går intet uden enten at vide meget mere - eller få hjælp men ja - Det man køber - forudsat det er for at sælge det som momspligtigt salg - får man momsen igen for

Det man sælger lægger man moms på og den indbetaler man

Det foregår ved, at man tager al salgsmoms og trække al købsmoms fra - og så opgiver man de to tal - f.eksl salgsmoms 100 kr - købsmoms 50 kr - = 50 kr moms at indberette og betale - hvert kvartal i starten og siden hvert halve år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:39

Du køber fra leverandøren med en aftalt pris + moms, så sælger du jo bare til en pris på din hjemmeside eller, hvad det er, også skal du bare tilføje 25%. :)

(Tror jeg...)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 08:48

Oliver, angående den forsikring(som er lovpligtig) så havde jeg den ikke det første 1½ år. JEG ANBEFALER JER IKKE AT LADE VÆRE, for i kan som John skriver komme til at betale 5000kr i bod, fremfor de 1600kr som den forsikring koster om året.

Jeg vil bare oplyse at som ny startet spare vi nogle gange steder som her, men det var så også det første jeg anskaffede mig da der begyndte at komme penge ind.  Husk Netbanks forsikring :)

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 11:42

Hej igen, har søgt lidt på netbank forsikring, og selvom deres side ikke fortæller så utroligt meget, lyder det som om, at det er mod netbank indbrud? Det er da ikke noget,  der kan give bøde vel? Burde det vel ikke, men isåfald, tror jeg vi venter til økonomien er på plads, før vi investerer i alle de ekstra ting. 

Har hørt lidt forskellige ting om erhvervskonto, fordi nogle siger 750kr i oprettelse, andre siger gratis? Hvad er helt rigtigt? Dog tror jeg vi starter med en erhvervskonto og arbejderforsikring i starten, evt. revisor, men må vi lige se på efter første måned.

Forsendelse: 
Er det muligt at lave en aftale med postdanmark eller GLS ved forsendelse af pakker, så jeg kan spare en masse penge i længden, da jeg kommer til at sende ret ofte. Ellers har i en løsning, gerne en billig og effektiv løsning til forsendelse af pakker?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 12:00

Netbank forsikring er et valg, dog kan jeg kun anbefale det når i har pengene!

Erhverskotoer er ligesom biler, nogle koste lidt og nogle koster meget. I kan starte i en lille bank som er gratis(eller næsten) og skifte til en stor bank når jeres penge er til det.

Jeg startede selv i Sparekassen Sjælland og er nu i Nordea, de store banker ville slet ikke have min virksomhed som kunde. Jeg er ung og føler ikke at jeg blev tager seriøst, så sætter altid mine fødder i Danske Bank igen.

Angående forsendelse, så kan du ikke spare penge før du har MANGE forsendelser. Jeg ved at Computersalg sender over 10000 pakker om måneden og har derfor fået en super aftale hvor GLS kommer hverdag aften og henter alle dagens pakker.

Men som lille virksomhed for du MEGET svært ved at få sådan en aftale, men du kan kigge på CoolRunner som skulle være godt for din nuværende størrelse :)

Men hvis der er tale om at du ikke kommer til at sende mere end en håndfuld pakker kan du bare aflevere dem hverdag på det lokale posthus, det har jeg selv gjort engang eller tre :)

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 12:23

Har lige ringet til forsikringen, og de siger, at hvis vi er enkeltmandsejet (selvom vi er 2), behøver vi ikke forsikring, så længe vi ikke er et aps, as eller ivs firma.

HVad siger i?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 12:39

OliverDawson:

Har lige ringet til forsikringen, og de siger, at hvis vi er enkeltmandsejet (selvom vi er 2), behøver vi ikke forsikring, så længe vi ikke er et aps, as eller ivs firma.

HVad siger i?

Det lyder meget rigtigt. Men hvis det kun er forsikringen der påvirker dit valg, så vil jeg stærkt fraråde det. I hæfter personligt som I/S.

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 13:30

Jamen, hvorfor har vi brug for forskringen så?

Tilmeldt 19. Jan 16
Skrevet kl. 13:32

Udover 2500-3000 for forsikringen, koster det jo 3000kr at oprette et I/S eks. moms

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Skrevet kl. 13:55

OliverDawson:

Jamen, hvorfor har vi brug for forskringen så?

Forsikringen er kun lovpligtig for selskaber, hvis i ikke ønsker at være et selskab så har i ikke brug for den.

Men jeg kan ikke fraråde dig nok. Opret et ApS og lave en ejeraftale, så står både du og virksomheden meget stærkere :)

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)