Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning uden registrering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Vi er 3 gutter der vil have en bod på et kræmmermarkedet og jeg tænker at det ikke er nødvendigt at moms registreres os, da jeg ikke forventer en omsætning over 150.000,- kr. på de dage markedet vare.

Jeg er dog lidt i tvivl om 50.000,- kr. reglen gælder sådan. Altså man 3 sammen i boden, som alle deler lige. Må vi så omsætte for 150.000 før vi skal momsregistrerer os?

En anden ting, kan vi nøjes med/skal have 1 fælles regnskab vi så dividerer med 3 (omsætning, over/underskud etc.). Eller skal det udarbejdes på en speciel måde.

På forhånd tusind tak.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:50

Jamen den der står som lejer af pladsen på markedet er jo ganske automatisk den der står for det hele og har 50k omsætning. I må leje 3 pladser hvis i ønsker 3*50 fradrag ligeledes kan i naturligvis ikke nøjes med et regnskab da i jo er hver for sig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 20:47

Oggys:

Jeg er dog lidt i tvivl om 50.000,- kr. reglen gælder sådan. Altså man 3 sammen i boden, som alle deler lige. Må vi så omsætte for 150.000 før vi skal momsregistrerer os?

Omsætningsgrænsen i momsloven gælder for én virksomheds samlede momspligtige omsætning. Det drejer sig altså om i fremstår som 3 forskellige virksomheder eller én samlet virksomhed.

Nu ved jeg ikke hvad i sælger og hvordan i ud af til fremstår i denne bod. Men hvis i alle 3 kan sælge den samme vare vil jeg mene i fremstår som én virksomhed, dvs. I (efter min opfattelse) samlet kun må omsætte for 50.000 kr på et rullende år (nb. I skal altså tælle omsætning på alle de kræmmermarkeder i deltager på)

Tilmeldt 9. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:19

Hej igen

Tak for svar begge to.

Jeg er godt klar over at de 50.000 er pr. år, var i tvivl om 3 mennesker må have 50.000 hver.
Men som i skriver, gælder vi for en virksomhed og vi må derfor prøve at sjusse os frem til en ca. omsætning og hvis vi nærmer os 50.000. Så kan vi næsten lige så godt registrere virksomheden med det samme.

Endnu en gang tusind tak for svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)