Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En jungle af webshop systemer, men hvad er jeres erfaringer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en lille virksomhed hvor jeg producerer håndlavede læderprodukter. Jeg har været igang i et år, og oplever stigende interesse og har måtte afvise butikker som ønsker at forhandle fordi jeg ikke kan følge med. 
Sagen er den at jeg indtil nu har haft en tictail webshop med billeder jeg selv har taget, og stripe som betalingsløsning. Men ærligt så synes jeg ikke længere tictail kan tilbyde mig det jeg har brug for. Jeg er ikke glad for de designmuligheder man har, at man ikke har mulighed for oversættelser uden at skulle have to shops osv. derfor leder jeg nu efter et alternativ. 

Da tiden er sparsom ønsker jeg ikke en halv løsning, så man skal skifte system igen. 
Som sådan har jeg ikke noget imod templates, jeg har dog haft en prøveperiode på danhost, men jeg synes ikke deres tema passede mine ønsker, det blev lidt for meget "webshop" hvis det giver mening. 
Min tanke er en hjemmeside hvor lækre billeder af produkterne er det bærende (denne proces er igang med en fotograf), og udover en fungerende webshop er det vigtigt for mig at kunne formidle materialer, teknikker, virksomhedens historie på en lækker måde. 

Jeg har de sidste par dage afprøvet Shopify, og har faktisk fundet frem til en løsning med denne template https://themes.shopify.com/themes/brooklyn/styles/brooklyn som jeg med lidt ændringer har fået til at passe ret godt på de ønsker jeg havde. 
Umiddelbart synes jeg shopify er tiltalende da de har et nemt system og et design jeg godt kan lide. Men.. Jeg synes ikke om de 2% de trækker i gebyrer ved alle betalinger, heller ikke kombineret med det tilsvarende som stripe herefter trækker pr. transaktion, med mere fremgang tænker jeg at det godt kunne komme til at koste en del penge. Dertil er mine tanker at jeg i fremtiden gerne vil kører forhandlernes ordrer igennem webshoppen, så det både bliver nemmere for dem og mig, det kan klares med en app, men igen dyrt i gebyrer og her på salgspriser som i forvejen er skruet ned til smertegrænsen. Og på samme tid kan jeg ikke rigtig gennemskue om man her gennem systemet kan lade dem betale på faktura

Jeg er ikke i tvivl om at shopify på nuværende tidspunkt kan leve op til mine behov, men der skal jo også gerne lidt fremtidsperspektiv indover så jeg ikke skal bruge tid på skifte igen om et år. Er der andre der på et tidspunkt har stået i en lignenede situation og / eller som har lyst til at dele erfaringer på dette område? 

Jeg har søgt hele dagen, og må sige at jeg jo selvfølgelig har set mange tråde om den slags, og også læst dem. Men det kan nogle gange være svært at perspektivere til egen situation og behov, når man ej heller har meget forstand på det. 


Jeg så helst at jeg selv kunne klare arbejdet med webshoppen, derfor har mit fokus også primært været på shops som shopify som er simple. Jeg er dog som sådan ikke afvisende for løsninger hvor en professionel klare opsætningen og design, men som jeg forstår det så er det en ret bekostelig affære, som ikke umiddelbart er så attraktivt for en lille virksomhed der lige nu bruger en del penge for at forsøge at effektivisere arbejdsgangen, få større materialelager og professionelle billeder der yder produkterne retfærdighed. Men muligheden skal selvfølgelig med i betragtningen, hvis den kan give klare fordele. 

Har du et indspark eller erfaringer hører jeg dem meget gerne :)
(og hører da også meget gerne tilbud på opsætning, så vil jeg tage det med i overvejelserne ;) )

Håber min post giver mening. 
Hav en rigtig god aften :)

Mvh. Daniel


Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Daniel

Du har ret det er en Jungle, og det kan være svært at finde rundt - og det bliver jo ikke lettere af de mange der helt naturligt gerne vil sælge dig lige netop deres løsning.

Generelt vil jeg dog sige at shopify er skam en udmærket løsning, om end ikke den jeg normalt anbefaler - jeg har det bedre med nogle af de store OpenSource løsninger der findes, som F.eks Magento.  De kan se lidt om hvorden jeg ser verdenen her: www.mhn-consulting.com/webshop/ .

Friis91:
Jeg så helst at jeg selv kunne klare arbejdet med webshoppen

Min anbefaling er helt sikkert, at du selv skal være involveret i arbejdet med din shop - og hvor meget er op til dig.

Men har du allerede nu problemer med at følge med efterspørgslen, så ville jeg måske nok, hvis jeg var dig, fokuserer på den del, og så få en "professional" til at lave shoppen, du vil nok komme komme til at skulle bruge uforholdsvis meget tid på detaljer som en prof. hurtigt kunne fikse.

Lad mig vide hvis du har brug for en sti-finder, til at hjælpe dig gennem Junglen - Jeg har et par skrappe webshop folk i mit netværk, så ikke er "forlovet" men en bestemt løsning, de kunne sagtens hjælpe dig med at komme i mål med både en fremtidssikret, prismæssig fornuftig løsning

//Morten

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel 

Hvis du ønsker en løsning vil du har fri rammer, samt selv definerer dine udgifter vil jeg anbefale dig at kigge på en WordPress (WooCommerce). Med WooCommerce får du et CMS med alle de basale funktioner, hvorefter du med rette evner kan vinkle designet og det visuelle indtryk netop i den retning som du måtte ønske i forhold til dit brand og forretning. 

Du kan selvfølgelig altid bruge en masse timer på at sætte dig ind i det tekniske, samt opsætningerne - Hvis du ønsker at få et perspektiv på hvorledes du kunne få udarbejdet i professionel løsning, så er du meget velkommen til at kontakte mig uforpligtende på mail simon@erhvervshjemmesider.dk. Så kan vi tage en dialog omkring din forretning, samt dine muligheder. Hvis du ønsker en prisfokuseret løsning kan du eventuelt selv varetage nogle af de mindre tekniske opgaver i forbindelse med selve opsætningen inden lanceringen. 

Vi udarbejder alle vores kunders webshop i WooCommerce, hvorigennem vi NYDER at arbejde med de mange muligheder. Du er velkommen til at tage et kig på vores referenceliste (link: www.erhvervshjemmesider.dk/referencer)

Hav en rigtig god aften! 

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel, 

Jeg ville til en hver en tid anbefale PrestaShop, med mindre at det er en enterprise-version du er ude efter... PrestaShop er nemt, og billigt at gå igang med - Også er det ikke noget hvor du skal betale et abb... 

- Erdal

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må altså også anbefale Wordpress også Woocommerce som extention :-) ligesom simon. Det der jeg har bedst erfaring ihvertfald. Om ikke anden så skal du være velkommen til at oprette din opgave her: http://diazu.dk/3-tilbud-paa-webshop/ og få 3 tilbud på en lækker webshop :-)

God Weekend herfra.

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

WordPress med WooCommerce fungerer rigtig fint. Med et SSL certifikat og Strip er du også kørende med visa dankort betalinger in no time. Jeg bruger det selv på min side https://wpmanualen.dk/ , og det fungerer upåklageligt.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak til jer alle, for de brugbare svar! Det har hjulpet en del og jeg tror umiddelbart jeg vil vælge wordpress istedet for shopify, og afhængigt af prisen vurder om der skal mere kyndige hænder, end mine, til at lave det :P

Fra Hvidovre
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

er igang med en smar-web side, super enkelt :)

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Fra  dirtytime.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en webshop med Prestashop systemet. Jeg syntes personligt at det er nemt at arbejde med, men jeg syntes også at der er mange ting hvor man skal ind og ændre lidt i koden hvis det skal se nogenlunde pænt ud. Man kan også gøre det at man køber færdigt template og alle de moduler man skal bruge, så kan man nemt og hurtigt få en flot side, og en tom pengepung :)

Det handler meget om hvor meget du kan lave selv. Hvis du aldrig har pillet ved nogen form for kode, og heller ikke har lyst, så kan det godt blive en bekostelig omgang at få andre til det. 

Mvh
Jesper
Dirtytime.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger både prestashop og magento. Prestashop til min egen forretning og magento i mit andet job.

Skulle jeg komme med en anbefaling udfra hvad du skriver og ønsker systemet skal kunne. Så syntes jeg helt klart at du bør vælge magento. Der er en noget stejlere indlæringskurve ifht. mange andre. Men det kan bare så meget mere.

Især ifht. lagerstyring og seperate forhandlersider, priser osv. er det genialt. :)

Gode templates finder du her: http://www.templatemonster.com/magento-themes.php

Super god side med kanon support :)

Vælger du Magento, så er Store Manager programmet her i prof udgaven et uundværligt værktøj. Har sparet mig for mange mange timer :)
https://www.mag-manager.com/order/

Mvh 

Kim

Auto-ren.dk 
Farveland-butikken.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)