Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fortrudt - skal leverandøren så betale forudbetaling tilbage?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino.

Har brug for jeres hjælp og gerne par råd til hvordan jeg håndtager mig her!

For små 20 dage siden indgik jeg et aftale med et kendt firma at de skulle lave min webshop nr 2 af flere årsager :). Betalt personen 50% forud og resten når den var færdig.. Der gik par dage uden jeg hørt fra ham igen, så skriv til ham at han skulle overføre mig pengene retur da jeg ikke ønskede han skulle udføre opgaven!! " PS han var ikke starte på opgavene endnuy ". Har forsøgt og skrive til ham via email,.facebook,telefon osv! Uden held! Hvad gør jeg?

Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 92
Fra  Photo2Me-Portrait2U.com Skrevet kl. 08:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

1) Undersøg al din dokumentation mht. fortrydelsesret, opsigelse af aftale mv. Er der ikke noget klart om dette, er det muligt for firmaet at blive ved med at udsætte og at undlade at svare. Er der noget skriftligt ang. dette, så har du en god sag, nu da du har fortrudt og forlangt de 50% retur

2) I så fald kan du advare vedkommende om politianmeldelse, hvis ikke penge retur inden en uge. 

3) Vedkommende vil sandsynligvis nu svare og holde dig hen med en eller anden forklaring - ikke for at glæde dig, men for at undgå politianmeldelse

4) Når ugen er gået, vedlægger du al skriftlig dokumentation (annonce, pengeoverførsel, mails)  i din politianmeldelse under rubrikken 'Tyveri fra hjemmet'. Der er ikke rubrik om 'svindel' eller 'bedrageri'. 

5) Sandsynligheden for, at du får de 50% retur via politiet er desværre ikke stor. Politi har ikke nok ressourcer eller kompetence til at få skovlen under firmaet. 

Der er p.t. mange IT svindlere, der franarrer private IT-brugere penge gennem salg af software, licencer, IT-løsninger - og som aldrig kommer. Det er en nem form for svindel, idet det ikke kræver fysisk kontakt med offeret, og er svært for politiet at afsløre og dokumentere. DBA.dk er en meget brugt platform her. Jeg har for nylig selv været udsat for en svindler her ifm køb af noget software, hvor DBA.dk oplyste mig, at de har lukket efterhånden 23 falske profiler fra pågældende dansker. 

6) En anden mulighed er at du henvender dig til forbrugerstyrelsen, eller forbrugerklagenævnet. (Dette har jeg ikke erfaring med). Igen hvor du vedlægger al dokumentation. Så vidt jeg ved koster det noget, at få dem til at føre en sag for dig - så dette skal sammenholdes med de beløbet på de 50%, som de skal hjælpe dig med at få tilbage. 

Held og lykke, Vh Martin Vestergaard

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

(Jeg antager at du mener "leverandøren" og ikke "kunden" i din overskrift)

Du skal ikke forvente at du bare sådan kan kalde en opgave tilbage bare fordi du vurderer at han ikke er startet endnu. Hvis du afbryder samarbejdet må du forvente han beholder forskudet.

Hvad er jeres aftalegrundlag?

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 08:43

Du har indgået en aftale med en leverandør og betalt 50% forud - at du fortryder, betyder ikke at du bare kan forvente at pengene bliver ført retur. De har måske ikke sat sig ved tasterne og kodet endnu, men det betyder jo ikke at de ikke har investeret tid i dig. Et IT-projekt starter sjældent ved at man sætter sig ved tasterne og koder.

Det hele lyder super uprofessionelt fra begge sider, jeg vil næste anbefale dig entrere med en der har erfaring I at vælge den rigtige leverandør, talk the talk, validere kvaliteten af det arbejde der er leveret kontra pris og køre IT-projektet i mål, de penge kan hurtigt tjene sig selv ind igen.

/Arco

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
(Jeg antager at du mener "leverandøren" og ikke "kunden" i din overskrift)

Jeg har rettet overskriften til noget mere retvisende, så forhåbentlig giver den mening nu.

/Brian

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 09:22

Aftalen gik ud på at han skrev til mig at pengene var modtaget og han vil starte ASAP! SÅ gik der 2 dage, sket ikke noget derfor skrev jeg til ham igen og han sagde han ikke var starte på opgaven endnu, vi havde en længere samtale via facebook! Og enten med jeg skriv til ham at jeg ønskede at stoppe vores samarbejde da han ikke var starte på opgaven.

Han har ikke påført sig nogle udgifter på selve hjemmesiden. Har ringet til ham og han fortalt at han vil overføre mig pengene tilbage dog uden held!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 09:23

Martinve

Sikke da nogen sluder du skriver.

1)  Køber kan ikke bare opsige en aftale uden at det får økonomiske konsekvenser. så nej det er ikke nogen god sag for køber.

2) Politiet vil aldrig tage en sådan sag da der intet kriminelt foreligger, De vel henvise til et civilt søgsmål!

6) sagen kan ikke anmeldes til forbrugerstyrelsen, da det er tale om et handelskøb (handel mellem to virksomheder)  Men skulle der være tale om et forbrugerkøb vil det heller ikke kunne indbringes da der jo ikke er nogen sag se pkt. 1.  

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 09:24

Ravn?

Så kan man vel sige at pengene er gået tabt på noget som jeg ikke har fået leveret?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:33

AP:

Så kan man vel sige at pengene er gået tabt på noget som jeg ikke har fået leveret?

Har i lavet en kundeaftale, projektaftale, leveringsaftale eller nogen form for aftale?

Skriftlig eller mundtlig?

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi har lavet en skriftlig aftale via facebook vedr at hvordan betaling skal forgå samt at jeg skriver tydeligt og klart årsagen til jeg ønsker at slette min aftale!. Derefter svar han ikke længere!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)