Hej alle iværksættere på Amino Jeg har sidste år tjent 20.000 kr som massør hos mig selv. Mit primære erhverv er lønmodtager. Jeg er i tvivl om hvordan og hvad jeg skal gøre, med hensyn til Skat, registrering, moms, i det hele taget hvad SKAL jeg gøre. Hvem skal vide hvad? Håber der er nogen her, der kan hjælpe mig :-) Hilsen Søren Østergaard |
ofte vil eksaminerede massører mig bekendt kunne høre under lønsumsafgifts pligt og ikke moms - har du ikke en forening eller uddannelse som kan sige dig om det er korrekt -
I så fald er grænsen lønsumspligt når du kommer over 80.000 i omsætning per 12 mdr - Hvis det er moms er grænsen 50.000 kr i omstæning
Da du skriver 20.000 som TJENER er det ikke til at sige om du skal det ene eller andet- da tjener er overskud, mens grænsen omsætning/sælger for
Er du under grænserne kan du udføre det uden virksomhed, er du over må du registrere virksomhed.
Er du under grænsen som jeg formoder, så skal du blot oplyse dit overskud i forskudsskema i den rubrik der hedder Honorarer, indkomst fra privat dagpleje mv og i årsopgørelsen (selvangivelsen) rubrik 15
Da du givet bruger dit fradrag på lønindkomsten, så vil skatten være ca 42% inkl am bidraget
venligst John Hannover