Men hvor langt kan vi gå tilbage i tiden ? Jeg har jo sendt fakturaer løbende - 3 i dette år.
Med mindre du er nærtstående så er det for de fleste dispositioner 3 måneder der kigges tilbage.
Jeg har sendt faktura den 5. januar, den 11. januar og den 18. januar - det er kun et problem for faktura af 18. januar ?
Jeg tror umiddelbart ikke du vil have problemer med andre fakturaer end den fra den 18. januar. Dette er forudsætning af de tidligere fakturaer og betalinger heraf fremstod som ordinære (altså ingen grund til mistanke)
Men det ændrer stadig ikke ved, at den forudbetaling du har modtaget formentlig vil kunne fordres omstødt.
I forlængelse af hvad jeg tidligere har skrevet, så skal du også overveje hvad der skal ske med de varer/ydelser du endnu ikke har leveret! Hvis de skal leveres til det nystartede selskab skal du sørge for at lave en kontrakt/aftale med dette selskab, så der ikke er tvivl om hvem du fremover sender fakturaer til og modtager betaling fra. Du skal (efter min opfattelse) ikke levere mere til det konkursramte selskab.
I øvrigt vil jeg sige, du skal afvente kurator henvender sig til dig i forhold til forudbetalingen for fakturaen af den 18. januar. Der er jo ingen grund til, at du selv inviterer til omstødelse selv.