Her er lidt flere oplysninger:
Jeg har kigget i statstidende.dk .
Dekret er dateret til den 13. januar 2016. Den anden dato er den 15. januar 2016 - jeg regner med, at det er offentliggørelsen i statstidende.dk.
Han betalte mig netop den 13. januar 2016
Forstår jeg dit indlæg korrekt, hvis det konkursramte selskab/virksomhed er blevet begærret konkurs den 13. januar på statstidende.dk? (ja, datoerne herinde gælder)
Også har han oprettet det nye selskab/virksomhed den 15. januar? (går jeg ud fra du kan se på virk.dk)
Jeg har en kunde som har et firma under konkurs. Han har oprettet et andet firma hvor han viderefører sit produkt.
Selvom hans firma er under konkurs, så han betalt forud og jeg har sendt ham en faktura.
Er der et problem i dette for mig ?
Om det er et problem kan ikke siges med sikkerhed uden flere oplysninger, men situationen og omstændighederne har potentiale til at blive et problem for dig.
Først og fremmest, er det normalt at denne kunde betaler forud? (det er det som regel ikke, når vi står tæt på en konkurs)
Men dit problem er, at forudbetalingen kan fordres omstødt hvis den er betalt før normal betalingstid. Og endvidere hvis pengene er modtaget den 13. januar, må det også være det konkursramte selskab som har foretaget betalingen.
Har du leveret varerne eller ydelsen?