Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe sig ind i en anden virksomhed. Hvad er den værd ! ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fyn
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey kloge mennesker

Jeg står og overvejer at købe mig ind i en af mine rigtig gode venners virksomhed

Mit spørgsmål er bare, hvad den er værd ?

Firmaet sælger fælge og dæk til biler. Derudover sælges der også undervogne, styling m.m, men det er fælgene som udgør den store del af omsætningen. Det er ikke noget som drives på fuldtidsbasis, da der skal være plads til fuldtidsarbejde ved siden af.

Fakta om virksomhed:

Sælger udelukkende online, og primært på egen facebook-side, som har omkring 2500 unikke likes. Der er altså ikke nogen hjemmeside hvor man kan bestille. Der bestilles fælge hjem til kunde når penge er modtaget. Derfor meget lille lager.

Firmaet har omkring 10-15 leverandøraftaler, hvor 2-3 af dem er svære at få fat i.

Virksomheden har eksisteret i 1 år, hvor omsætningen i år 2015 lå på ca. 250.000 kr.

Hvad vil i mene at sådan en virksomhed er værd. Håber i kan komme med nogle estimater. 

Go dag

Alexander

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne give et bedre bud, har vi brug for lidt mere information.

Hvad er fortjenesten per fælg?

Hvor mange mande-timer er der blevet brugt det sidste år?

Hvorfor kan virksomheden IKKE undvære dig i fremtiden? (Det er her du kan gøre det mere attraktivt for dig som køber)

..... og hvorfor har I ikke en webshop

God dag :-)

Fra Fyn
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Der er ca. en fortjeneste på 1500kr på et sæt med dæk og fælge til 7000 kr. Så skal der jo så betales lidt skat og moms af de 1500.

2: Mandetimer: Lad os estimere med en 10 timer om ugen ca.

3: Fordi vi altid har haft et ønske om at vi skal have en virksomhed sammen, og fordi vi hver især har forskellige kvaliteter på området. 

4: Ingen webshop endnu, men det er planen der skal komme

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale moms af de 7000

 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter moms 5600 kr. Hvaf koster de i indkøb? Hvad er jeres udgifter til annoncering?

 

Fra Fyn
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Eks: Sæt koster 5500 kr og de sælges til 7000. Så 1500 i fortjeneste

Omkring 100 kr om måneden til annoncereing på facebook

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke, om det er til erhvervsdrivende, han sælger, for så er regnestykke fint nok. Men ellers skal du jo regne nettopriser. Altså salgspris ex moms minus købspris ex moms for at finde din fortjeneste.

Jeg går ud fra, at I benytter dropshipping, så leverandøren sender varerne ud for jer og samtidig håndterer retur og reklamation.

Har I nogle målinger på reklamationer og fortrudte køb?

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et utrolig svært spørgsmål ud fra de sparsomme oplysninger, men prøver alligevel.

Med en omsætning på 250 t.kr. og en dækningsgrad på cirka 20%, må første års overskud være cirka 50 t.kr. - og hvad skal en virksomhed, som tjener 50 t.kr. koste? alt fra 0 kr. til 200 t.kr efter min mening...

MEN! mangler der ikke noget i regnestykket? eks. drift af webshop, fragtomkostninger, forsikringer, mere end 100 kr./måned til markedsføring?

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Som regel skal du regne med det kommer til at tage mange måneder (i hvert fald!) at indhente hvad du kommer til at smide for webhoppen - og det kommer til at tage tid! Hvis det var en guldkalv, så tvivler jeg på at den var til salg - hvis du kan følge mig? Det er desuden svært at give et estimat, når det kun er omsætningen der er oplyst. Det kan godt være at omsætningen lå på 250.000 kr - men hvis udgifterne ligger nogenlunde på samme niveau, så er det lige pludseligt ikke en særlig god forretning - taget den tid du bruger på det i betragtning.

Hvis du er ude efter at overtage en færdig webshop og 'gøre arbejdet færdigt/ordentligt', så vil jeg anbefale dig at kigge på Flippa.com - men igen, vær opmærksom på at de webshops der er til salg kræver et godt stykke arbejde.

Held og lykke :)

/Mark

Fra Fyn
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Sælger primært kun til privat. 

Ja, der benyttes dropshipping som udgangspunkt, så leverandør varetager laget, forsendelse, reklamation. m.m

Der er ikke nogle som har fortrudt køb i 2015 indtil videre :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)