Det ved jeg godt og jeg skal bare have godkendt produktet.
Det er din producent der skal have godkendt produktet til fødevare.
Jeg vil anbefale at du prøver at tage et pristjek hos nogle af de store producenter af papemballage, spørg f.eks hvad Smurfit kappe eller DS Smiths hvad de skal have pr. bakke hvis du årlig aftager 1,8 million bakker = 150.000 bakker pr. måned.
Ok, jeg prøver lige at kontakte dem og få et pristjek. Desuden, så er det højst sandsynligt ikke kun 150000 jeg skal have pr. måned, men mange flere. Det er kun en af grossisterne der skal have 150000. Jeg har skrevet til et firma i Italien, som de fleste grossister, heriblandt dagrofa køber fra. De sælger til en god pris, men den pris jeg har fået, er bedre. Mange tak for dine råd.
For en sikkerhedsskyld vil jeg anbefale at du spørger SKAT om der er punkafgift på bakkerne. jeg finder følgende bakker er pålagt punktafgift: "Bakker med en længde eller tallerkener med en diameter på 33 cm eller derunder"
Ok, jeg prøver lige at kontakte dem og få et pristjek. Desuden, så er det højst sandsynligt ikke kun 150000 jeg skal have pr. måned, men mange flere. Det er kun en af grossisterne der skal have 150000. Jeg har skrevet til et firma i Italien, som de fleste grossister, heriblandt dagrofa køber fra. De sælger til en god pris, men den pris jeg har fået, er bedre. Mange tak for dine råd.
Jeg skal heller ikke være den, der skyder dit projekt ned, men det lyder simpelthen så usandsynligt... Du skal virkelig passe på, at du ikke ender med at skyde dig gevaldigt i foden med det her.
Det lyder altså som om der er noget du ikke tager højde for.
Hvis det var så enkelt at få dem meget billigere end hvad de store grossister kan få dem til så handlede de jo alle sammen hos den leverandør du har fundet.
Der må ganske enkelt være noget der bliver overset som flere andre også nævner.
Og med levering direkte fra fabrik til slut kunde vil du jo blot være et fordyrende mellemled som hurtigt vil blive gået udenom.
i mine øre lyder det meget mærkeligt at din ven som nystartet, skulle kunne konkurrere med store firmaer der årligt producere millioner bakker årligt. Det halter også lidt med at få oplyst om bakkerne overhoved har den fornødne godkendelse til fødevarebrug.
Skal man være rigtigt konkurrencedygtigt som producent er man også nød til selv at kunne fremstille bølgepappet, men også selv have adgang til papirråvare. Det må jeg sige jeg tvivler på din ven har?