Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra europa

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminobrugere,

jeg er en ung fyr på 20 år, som har en masse ideer i hovedet, men jeg er ikke særlig god til, at få dem ført ud i det virkelige liv. Nu har jeg dog fået en ide, som jeg bare ikke kan lade gå. Jeg vil gerne begynde at sælge pap(primært pizzaæsker). Jeg kender en leverandør i europa, som kan give mig et mega godt tilbud, hvis jeg bare købe en masse(100.000 stk) pr gang. De priser jeg får er virkelig enestående og jeg er sikker på, at der ikke er særligt mange engrossvirksomheder, som kan få dem til de priser. Kvaliteten er også god, så der er ikke noget at komme efter. Jeg har snakket med en grossist i Danmark, som gerne vil købe pizzaæsker fra mig. Spørgsmålet er bare, hvordan kommer jeg i gang? Skal jeg bare være momsregistreret og starte et cvr. nummer op og starte med at bestille lastbiler fra stedet jeg køber det fra i europa? Eller hvordan er det, at det foregår? Jeg har kunderne, men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal starte op. Håber der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig, med at realisere min drøm. Kunderne er ikke et problem, det er mere hvordan jeg kan starte det hele op. Tak på forhånd. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:52

Nenas:
Skal jeg bare være momsregistreret og starte et cvr. nummer op

Det er i hvert fald det første du skal gøre. Når du har dit cvr nr. er du sådan set klar til at lave forretninger. 

Du skal god være opmærksom på at når du har med fødevare emballage er der visse krav til produktet der skal være opfyld, udover det skal dit forma være godkendt af fødevarestyrelsen, ligeledes skal du have lager faciliteter der er fødevaregodkendte.

I mine øre lyder det lidt mærkeligt hvis du skulle kunne få bakkerne til en så enestående pris, vis du kun aftager 100.000 bakker hvilket ikke er specielt mange.  hvad sammenligner du din indkøbs pris med? pas på du ikke bliver snydt mht. kvalitet, pakning eller et ikke godkendt produkt. har du fået nogle tekniske specifikationer på produktet.  

Hvad land er producenten fra?  

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52

Det lyder lidt som et stort projekt der kræver en del finansiering, med f.eks. 100.000 stk - som jo så også skal fragtes op, og måske på lager i DK så de enkelte pizzariaer ikke skal importere og rode med told. Nå men den del må du jo tage hånd om ved at lægge dig et budget - hvornår skal du ha penge op af lommen og hvornår kommer de ind igen.

Jeg vil mene det tyder lidt på en risiko - fra købt til salg/ikke salg - som kunne pege på, at du nok bør stifte selskab. Med det store antal synes jeg også det lyder som om 50.000 kr som skal skydes i et ApS - meget let kan bruges i varelager og meget andet, så jeg synes det peger på, at du formentlig skal overveje at stifte et ApS

Dermed får du CVR og momsregistrering OG importregistrering på plads. Du kan læse om alle virksomhedsformer OG selskaber som IVS og APS i min E-bog (eller paper-back) Selvstændig som link her. Den vil også gennemgå stiftelse, og de forskellige pligter du får i f.eks. et ApS (eller IVS) og en masse andet letlæst stof du kan ha nytte af i dine overvejelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 16:26

Mange tak for det hurtige svar. Jeg var måske lidt for hurtig på aftrækkeren. Jeg vil ikke personligt sælge til de enkelte pizzabutikker, men til engross virksomhederne. Jeg kender allerede en, der gerne vil hav 150000 om måneden. Jeg bestiller kun produkterne til grossisten og så klarer han resten. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:45

Nenas:
Jeg bestiller kun produkterne til grossisten og så klarer han resten. 

Så nemt er det desværre ikke. Det er dig som importør der er ansvarlig for at produktet overholder alle krav med hensyn til fødevaresikkerhed. 

Undre det dig ikke at en kunde der kan aftage 1.8 million bakker om året ikke kan finde en leverør der kan gøre det billigere end dig - på mig virker det som om der er et eller andet du overser i dine beregninger.

En mulig forklar kan være at der er dansk punkafgift på bakkerne - hvilket du sikker ikke har taget med din din beregning 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46

Nenas:
Jeg vil ikke personligt sælge til de enkelte pizzabutikker, men til engross virksomhederne. Jeg kender allerede en, der gerne vil hav 150000 om måneden. Jeg bestiller kun produkterne til grossisten
lyder jo enkelt - og hvis du med Europa mener EU så er det jo også uden told og dermed kan varer jo i princip sendes direkte til grossisten MEN jo med fare for at han så køber direkte næste gang - men den har du givet overvejet.

Synes stadigt den læner sig mest op af et ApS som det rigtige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 16:57

Det er nemlig også et problem jeg har tænkt på. Kan jeg så godt bare bestille varerne og sælge videre til grossisten direkte, hvis jeg har et cvr nummer? Ja, det er fra et eu land. Tak for hjælpen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:00

Nenas:
Kan jeg så godt bare bestille varerne og sælge videre til grossisten direkte, hvis

Ja det kan du godt, men du er stadig ansvarlig for at produktet.   Du synes ikke rigtigt forholder dig til de ting jeg skriver mht. fødevaresikkerhed og punkafgift?

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 17:04

.

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 17:10

Jeg har skrevet det lidt længere nede. Det er første gang jeg bruge amino, så det er lidt indviklet at finde rundt, men nu tror jeg, at jeg har styr på det. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)