Kære Alle, Jeg står i den situation at jeg fik oprettet en ApS virksomhed tilbage i Maj mdr. 2015, der har ikke været noget drift på den siden den blev stiftet, eftersom at jeg brugte min enkeltmands virksomhed, og nået desværre at miste kunden inden at jeg begyndte at tage ApS i brug. Skal der laves et års regnskab selvom jeg har nul indberettet og der har slet ikke været nogen form for drift i selskabet siden den blev stiftet. Hvis der skal laves årsregnskab mm. er det noget man selv kan lave? Selskabet har fravalgt revisionspligten. Ser frem til at høre fra jer, da jeg for alt andet lige ikke ønsker flere udgifter på en virksomhed som jeg ikke bruger på nuværende tidspunkt. Mvh. Caleb |
Nul indberatning af ApS virksomhed, skal der laves årsregnskab mm.?
- 1
ja årsrapport skal ind og følge loven med 0 osv - ligesom der skal udfyldes selskabsselvangivelse - Om du kan selv ved jeg ikke - Jeg ser masser af fejl - men med rent 0 er risiko jo ikke så stor - Hvordan det så kan være 0 kan være svært at forstå. Du skal ha en lovpligt arbejdsskadeforsikring for dig som ejer, uanset 0 løn og 0 omsætning og den vil nok koste 1000-2000 kr som jo burde være et selskabstal http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html Har du lavet lovpligtig digital postkasse - og der checket om der ligger et eller andet (f.eks. gebyr for manglende offentlig ejerregister) - og checket skattekonto også + afstemt at bank er helt uden gebyrer eller rente på ApS kapitalen osv? Overvej at lukke ved erklæring i alle fald hvis det også er sådan næste år, så er der jo ingen mening i at risikere bod for div. sager vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej John, Tak for svar. Jeg har ingen forsikringer i virksomheden på nuværende tidspunkt, jeg havde på min enkeltmands men fik lukket forsikringerne ned, da driften stoppet på enkeltmandsvirksomheden. Tanken var at overføre forsikringerne til ApS men da jeg mistet kunden gav det ingen mening i min verden at få dem flyttet over så de blev opsagt. (Jeg er godt klar over at det er lovpligtigt at have forsikring på en virksomhed, men syntes ikke at jeg skal forsikres når virksomheden ikke har nogen form for drift, og derfor ingen risici) Tak fordi du gjorde mig opmærksom på min digitale postkasse, jeg har været ind og oprette denne tilbage i maj mdr. 2015 men har ikke chekket den lige siden, da jeg havde angivet at der skulle sendes en email når der kom ny post, men åbenbart var der mangel på nogle oplysninger og jeg har intet hørt siden den blev oprettet, det har vist sig at der lå en masse post som jeg nu skal begynde at håndter, herunder fastsættelser fra skat fordi jeg er registreret som værende arbejdsgiver L Jeg har betalt følgende i forbindelse med oprettelsen af virksomheden: Omkostninger i forbindelse med stiftelse af ApS Advokat: 2.282,50 Etabl Gebyr 750,00 Total inkl. moms: 3.032,50
|
Om du skal ha dem ind afhænger af om du besluttede fra start, at selskabet skulle betale stiftelse, det vil fremgå af stiftelse. Der er IKKE fradrag for omkostningen men dog fradrag for momsen - forudsat det er bestemt at selskabet betaler sin stiftelse Det er mod loven - du SKAL ha en arbejdsskadeforsikring for ejer i selskab (modsat personlig virksomhed) bod første gang nok 5000 - gentagelse 10.000) der er ingen undtagelse hvis du er ejer og bor i DK vh John Hannover |
Der står i min stiftelsesdokument følgende: "Selskabet afholder stiftelsesomkostningerne." så det burde kunne lade sig gøre at trække det fra, men det er jo trukket ud af min selskabs kapital så der er vel ikke ret meget at komme efter mht. skat eller moms? Puha, ja men jeg bor i Sverige, Malmø og har folkeregister adresse derover, kan man så slippe for forsikringen og i så fald hvordan? |
Hvis du aldrig er i DK og udfører arbejde kan du slippe for forsikring ja - men er du mistænkt for at lave noget i DK, så nej - |
Jeg er ansat og har fuldtids arbejde i KBH, men det har intet med min virksomhed at gøre, det er måske ligegyldigt? Min ApS virksomhed blev stiftet således, at beløbet på de 50.000 kr. blev indbetalt på advokatens konto, og efter at stiftelsen gik igennem overførte advokaten beløbet minus hans omkostninger, jeg fik ikke nogen faktura fra advokaten, kun et aftalebrev. |
1 Nej - kun om du så kan overbevise om at du intet arbejde - regnskab osv udfører for dit ApS 2 Det må du jo så ha bogført - også mærkeligt at der ikke i aftalebrevet er specificeret moms, hvor skulle du ellers kende den fra Din bankkonto i dit ApS skal jo stemme præcis 31/12 og det kan den jo ikke gøre når det beløb er gået fra - så du skal ha det ind - og så skal det skattereguleres så det ikke virker som fradrag - når du beregner selskabsskat og selvangiver. 0 er det jo så i alle fald ikke- og du kan så også mangle en købsmomsangivelse - for der er fradrag for købsmomsen Har du bogført kapitalen korrekt - og dermed også udgiften så bank stemmer Nej må svaret være Det koster ofte lidt at ville drive selskab _ så overvej og få en økonomiperson til at stille det op vh John Hannover |