Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til moms. Forviringen er total

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at lave mit første års momsregnskab og vil lige være sikker på at jeg gør det rigtigt.

Jeg har i 2015 omsat for DKK 186847,50 af disse er DKK 8218,06 momsfri indtægt

Udgifter DKK 135764,44 som er import hvor jeg kun har betalt DKK 6572,75 kr i moms indtil videre 

Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan jeg stiller det op. Forsalg modtages med tak

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:06

---sherlock---:

Hej Aminoer

Jeg skal til at lave mit første års momsregnskab og vil lige være sikker på at jeg gør det rigtigt.

Jeg har i 2015 omsat for DKK 186847,50 af disse er DKK 8218,06 momsfri indtægt

Udgifter DKK 135764,44 som er import hvor jeg kun har betalt DKK 6572,75 kr i moms indtil videre 

Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan jeg stiller det op. Forsalg modtages med tak

Du kunne jo evt. starte med at bruge et bogføringsprogram som kan håndtere de forskellige momskoder.

Men ellers er det jo at tage felterne en ad gangen.

Nedenstående er under forudsætning de tal du har oplyst er eksl. moms! og udgifterne er fradragsberetiget

Salgsmoms: 186.847,50 - 8.218,06 = 178.629,44 * 0,25 = 44.657

Moms af vare/ydelseskøb i udlandet: 135.764,44 * 0,25 = 33.941,11 - 6.572,75 = 27.368

Købsmoms: 135.764,44 * 0,25 = 33.941 

Momstilsvar at betale; 44.657 + 27.368 - 33.941 = 38.084

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31

vildt modigt af Jesper med sådan en overskift - at udgå fra at de 6572,75 er korrekt og betalt og ja - som Jesper også skriver, at det alt er momspligtig- og import som kan være både EU og uden for EU importmoms -

Specielt at der i omsætningen er 8218,06 som momsfri indtægt - kunne gøre man var MEGET tvivlsom overfor,at al købsmoms var fradrag

Jeg ville aldrig -dear trådstarter - bare bruge den slags måder (og det er ikke kritik af Jesper men af selve det at bare give sådanne tal) - Du risikerer masser af bøvl hvis du ikke har de ting på plads i regnskab

Med de tal har du råd til en der lige ser dit regnskab igennem og sørger for korrekt moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:45

Cookie - John Hannover:

vildt modigt af Jesper med sådan en overskift

Jeg er meget modig, ja Wink

Men indleder også mit indlæg med en opfordring om at få bogført samt et par andre forudsætninger! Det er jo ligeså meget for at vise at det ikke altid er så svært at stille tallene op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

Jesper_nl:

Cookie - John Hannover:

vildt modigt af Jesper med sådan en overskift

Jeg er meget modig, ja Wink

Men indleder også mit indlæg med en opfordring om at få bogført samt et par andre forudsætninger! Det er jo ligeså meget for at vise at det ikke altid er så svært at stille tallene op.

jeg er med - men bare det at en vis del af omsætning er momsfri indtægt må gøre trådstarter klart, at der også kan være udgifter der så er det - med vis sandsynlighed - så han skal tage hjælp - det andet duer ikke Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

Tak for svar. Momsfri indtægt er salg til virksomheder uden for landet.

Dog har jeg overset alt den moms jeg har betalt ved køb af varer hvor der var moms på regningen. De vare udgifter er faktisk med i det vare indkøb jeg nævner, så det skal jeg på en eller anden måde have sorteret fra. Jeg har anvendt Zervant programmet, men det ser ikke forskel på indkøb i ind og udland.

En revisor skal have 50.000 om året og det er hele omsætningen, så det kommer ikke på tale. Så hellere lave fejl til min side og lade det offentlige regne efter og evt betale fejlen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53

---sherlock---:
En revisor skal have 50.000 om året og det er hele omsætningen, så det kommer ikke på tale. Så hellere lave fejl til min side og lade det offentlige regne efter og evt betale fejlen
helt i skoven mand - En revisor skal slet ikke ha det for gennemgang og en bogholder måske 5000 - Men lav du bare fejl og kryds fingre- Jeg synes rent ud - ud fra det du spørger om og det med du havde glemt moms ved køb af varer at du skal tage det mere seriøst - men your choice

vh John

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)