Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Dispute Resolution (ODR)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker helt sygt at vi som danske virksomheder ikke bliver oplyst om sådan en ændring. Der er 2 uger til dette krav går i luften og alle danske virksomheder risikere bøder.

Jeg synes at de skal lære at oplyse deres målgruppe MEGET BEDRE!

Jeg har selv lige sendt dem en mail for at få dokumentation på om man som Online Tjeneste(B2B) skal have dette.

Gad vide hvor knappen kommer til at være her på Amino....?

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Auto svar EF:

Vi besvarer som udgangspunkt almindelige forbrugerspørgsmål inden for fem hverdage. Andre henvendelser vender vi tilbage til hurtigst muligt og som udgangspunkt inden for 15 hverdage.

Ønsker du at oprette en klagesag, beder vi dig benytte vores http://www.forbrugereuropa.dk/Klag/Start-din-klage

På vores hjemmeside www.forbrugereuropa.dk finder du svar på en lang række informationer om dine rettigheder som forbruger i EU.

Venlig hilsen

Forbruger Europa

Forbruger Europa er en del af et europæisk netværk af forbrugercentre, der samarbejder på tværs af grænserne for at hjælpe forbrugere med problemer i forbindelse med køb over grænserne i EU. Forbruger Europa er finansieret af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og EU-Kommissionen.

I forbindelse med besvarelsen af din henvendelse registrerer og behandler vi visse oplysninger om dig i vores elektroniske sagsbehandlingssystem. Vi opfordrer dig til at læse vores persondatapolitik.

----------------------------------------

Indenfor 15 dage?! Så har jeg 2 dage til at tilpasse mig jeres manglefulde nye klagesystem.

Jeg er helt enig i at forbrugere skal være godt stillet, men hvad med lige at oplyse ALLE VIRKSOMHEDER.

Burde sådan en besked ikke sendes ud i e-boks til alle virksomheds ejere?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias:

Det virker helt sygt at vi som danske virksomheder ikke bliver oplyst om sådan en ændring. Der er 2 uger til dette krav går i luften og alle danske virksomheder risikere bøder.

Jeg synes at de skal lære at oplyse deres målgruppe MEGET BEDRE!

Jeg har selv lige sendt dem en mail for at få dokumentation på om man som Online Tjeneste(B2B) skal have dette.

Gad vide hvor knappen kommer til at være her på Amino....?

Hvis du nu læser den artikel som der linkes til i første post så vil du kunne se at det drejer sig om webshops samt kun For B2C. Så Amino behøver ikke sådan et link og hvis du har en B2B webshop så behøver du heller ikke.  Som jeg læser det så er det bare et link til en bestemt side og det er jo noget man i de fleste webshops kan klare med den ene hånd på ryggen.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Tobias:

Det virker helt sygt at vi som danske virksomheder ikke bliver oplyst om sådan en ændring. Der er 2 uger til dette krav går i luften og alle danske virksomheder risikere bøder.

Jeg synes at de skal lære at oplyse deres målgruppe MEGET BEDRE!

Jeg har selv lige sendt dem en mail for at få dokumentation på om man som Online Tjeneste(B2B) skal have dette.

Gad vide hvor knappen kommer til at være her på Amino....?

Hvis du nu læser den artikel som der linkes til i første post så vil du kunne se at det drejer sig om webshops samt kun For B2C. Så Amino behøver ikke sådan et link og hvis du har en B2B webshop så behøver du heller ikke.  Som jeg læser det så er det bare et link til en bestemt side og det er jo noget man i de fleste webshops kan klare med den ene hånd på ryggen.

Jeg har læst artiklen, tak for den.

Jeg vælger stadig at søge svar hos kilden, da et nyheds site ikke står indenfor hvad de skriver. Det er ikke første gang, så jeg har lært at gå direkte til kilden og få svar.

Det ændre ikke på det faktum at de er manglefulde på dokumentation og udbredelse af budskabet...

Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Seagull UAV Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig ikke blevet meget klogere på hvor meget der skal til.. Er et simpelt tekst link fx nok, eller er der et logo der skal linke til sitet ?

Kunne forestille mig at der stilles et logo/billede til rådighed som skal placeres på ens site etc., men det vil tiden jo nok vise :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

som med alle love og regler så er det ikke altid det er muligt at holde alle orienterede - det er de enkeltes pligt desværre, at holde øje med love og ændringer. Staten har ikke et let overblik over om du driver B2C webshop - og der er masser af andre regler som ændrer sig. 
Jeg ser det også som noget der kan laves men den ene hånd på ryggen, indsætte det nødvendige link, og gør man det så det er klart og tydeligt så tror jeg man er fuldt dækket ind

http://www.forbrugereuropa.dk/indhold-FE/Nyheder/2016/ODRplatform?tc=81F75E01BCF94FC7A65ECEBFCD812391 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Tak for din mail.

Nej. ODR-platformen og reglerne om informationspligt gælder kun i forbrugerforhold. Hvis du kun handler B2B, er det derfor ikke noget, du behøver at tænke på.

Jeg kan kort fortælle, at reglerne fremgår af forbrugerklageloven § 5, der er en implementering af ODR Forordningen (524/2013) og ADR Direktivet (2013/11) – begge på forbrugerområdet og derfor ikke gældende i B2B forhold.

Hvis du er interesseret i at vide lidt mere om ODR-platformen, kommer der mere information på vores hjemmeside, når vi kommer tættere på den 15. februar 2016, hvor ODR-platformen bliver åbnet. Du/I kan derfor med fordel holde øje med vores hjemmeside.

Venlig hilsen

 

Kristina Agerbæk Riber
Fuldmægtig, Cand.jur

European Consumer Centre Denmark
Direct +45 4171 5147
E-mail: kar@forbrugereuropa.dk
www.forbrugereuropa.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se, at Forbrugereuropa er på banen, så det er da fint. Så har jeg også et spørgsmål :-)

Helt grundlæggende, så er det vel ikke meningen, at netkunder skal (og må de?) starte med at klage via en "fremmed" hjemmeside? Det er vel meningen, at det først skal være en mulighed at klage via den "fremmede" hjemmeside, hvis en klagehenvendelse direkte til netbutikken ikke gør kunden tilfreds?

Så har jeg ret i min antagelse, så skal man jo stadig skrive i salgs- og leveringsbetingelserne, hvordan kunder får kontakt til ens netbutik for at klage over en leverance/andet, og dernæst skal man gøre opmærksom på, at hvis det ikke giver et tilfredsstillende resultat for kunden, så har kunden også mulighed for at klage via "dette link" (= link til den klagesiden)

Eller hvordan hænger det helt præcis sammen?

 

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sådan læser jeg det også - først helt normal klage vej - og så denne ekstra mulige

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)