Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskabsform til partnerskab dk + sp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville være glad for alle input/forslag vedr nedstående 

Jeg er selvstændig som enkeltmands med moms

Jeg har i et indtil nu uformelt samarbejde udviklet et projekt som snart er klar til at køre hos den første rigtige kunde (i test fase), projektet ser ud til at kunne blive en success med tiden i starten er overskudet begrænset men stadig tilstede

Jeg har læste lidt op på det og umiddelbart ser et IVS ud til at være den bedste løsning her og nu , er det korekt ?  (kapitalen til et APS er ikke pt tilstede)

Men nu kommer det tricky så, jeg flytter permanent til spanien, og får selvfølelig et spansk selskab og skattepligtigt dernede, men hvad gør det ved det danske partnerskab, det nemmeste ville jo være at mit spanske selvskab kunne være partner i det danske ivs men er det muligt ?

Jeg er klar over at skatten skal betales i danmark, men skal jo helst undgå dobbelt beskatning i spanien 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

jeg mener jo i alle fald du skal ha dansk bopæl for enkeltmands og dermed giver et selskab jo fornuft - se lidt om omk forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Man kan jo tage personligt lån og stifte ApS hvis det er der man vil hen, så slipper man for omk. til senere omdannelse (revisorerklæring)

Jeg kan ikke se noget til hinder for at et udenlandsk selskab kan være ejer af dansk IVS - der skal bare være en reel dansk adresse - kontorhotel eller lignende.

Den med skatten, så vil jeg sige uden at kende til aftaler mellem DK og Spanien, at det ikke lyder sandsynligt du skulle risikere skat begge steder - jeg vil klart formode der findes dobbeltbeskatnings aftaler som forhindre dobbelt. Du kan jo se om nogen går mere i dybden her, men ellers find en revisor som lige kan afklare forholdene. Dansk selskab med drift fra DK vil givet betyde dansk skat for selskabet og jeg mener samme for løn til hovedejer - men der må andre på banen. Samme med om det skal stiftes af det spanske selskab allerede i første hug.

Jeg vil råde til at stifte med mere end 1 krone i alle fald, så du har til de værste udgifter i starten -. indtil der kommer penge ind - frem for straks dag 2 at være i negativ kapital og skulle låne penge ind med lovpligtig markedsrente fra ejer til selskab f.eks.  Læs evt min e.bog / paperback om IVS http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Skrevet kl. 23:06

Mange tak for det fine svar john 

Det skal læses grundigt igennem :-) 

Desværre har jeg fundet ud af at danmark har opsagt beskatnings-aftalen med spanien 

Så ja skal have fat i en spansk-dansk advokat eller revisor

Hvad tænker du på med fra dag 1 at skulle låne til driften ? , selskabet skal selvfølelig have den kapital til at dække evt gebyr ved oprettelse o.s.v

Men er meget modstander af at skulle låne penge ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

analyze:
Hvad tænker du på med fra dag 1 at skulle låne til driften ? , selskabet skal selvfølelig have den kapital til at dække evt gebyr ved oprettelse o.s.v
at der jo er udgifter - f.eks. lovpligtig arbejdsskade hvis du som aktiv ejer kommer til at lave noget af arbejdet fra DK - regnskab -feks uanset løn/omsætning - du skal måske give noget for netbanks- erhvervskonto - måske ha netsite hjemmeside  og hvad ved jeg. Alt det koster jo. Hvis der ikke er penge til det i kapitalen (1 kr f.eks.) og du ikke bare lige kort over nogle dage skal lægge penge ud - så vil du skulle lave lån fra dig til selskabet - da selskabet jo ikke lige har mere end den 1 krone at betale udgifter med, indtil der kommer indtægter. Et sådan lån er som ikke slemt, men skal laves med markedsrente - det som selskabet skulle give hos 3. part for at låne samme penge - ofte 4-12% som du så skal ha udbetalt og beskattes af mens selskabet jo har fradrag for det som udgift

Vil du undgå det, kan du bare stifte med en kapital der dækker de udgifter du forventer indtil der måske først om - hvad ved jeg ½ år kommer penge ind den anden vej.

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Nov 15
Skrevet kl. 23:47

Tror det bliver den sidste løsning, så må jeg få regnet ud ca hvad der skal bruges de første 2 mdr , fra maj skulle der gerne være indtægt

En sidste ting , den kapital vi stifter IVS med må man bruge af den til løbende omkostninger ? , jeg troede at hvis man f.eks satte 15.000.00 kr ind så skulle de blive stående indtil der var opnået en opsparing som svarer til et APS indskud

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

analyze:
den kapital vi stifter IVS med må man bruge af den til løbende omkostninger ? , jeg troede at hvis man f.eks satte 15.000.00 kr ind så skulle de blive stående indtil der var opnået en opsparing som svarer til et APS indskud
det må du gerne. Hvis den falder til under halv, skal du bare inden 6 mdr ha afholdt generalforsamling og tage stilling til fremtiden/genetablering af den - thats all.

Du må også hæve løn - det er blot 25% af overskud der skal til en særlig bunden reserve - men er der ikke overskud f.eks. - ja så er der ikke noget at sætte af

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)