Hej Jeg er en professionel danser og har i 2015 været honorar lønnet i mit arbejde samt forskellige projekter, ved siden af mit a-indkomst arbejde og har en kæmpe forvirring om hvad jeg må trækkes fra og ikke må. Jeg har en rejse regning hvor billetten er købt i 2014, men rejsen skete først i 2015. Vil den være godkendt til at trækkes fra som 2015 fradrag? har også købt en computer, gopro kamera og et program som kaldes Page Cloud, som er specifikt til forbedring, redigering, studering og hjemmeside bygning til min profession, kan de også trækkes fra? og vil det være en bedre løsning af oprette en personligt ejet mindre virksomhed (PMW) i fremtiden, da jeg vil forsætte med at modtage honorar løn? Tak på forhånd. Yingchou Han |
Er dit honorar ikke over kr. 50.000, og der ikke allerede er trukket skat, er det en hobbyvirksomhed du har, hvor du kan fratrække de omkostninger du har brugt for at opnå dit honorar [omsætning), du må dog ikke fratrække underskud.
Har du betalt skat kan du fratrække dine udgifter i Øvrige lønmodtagerudgifter ÷ 5.600 kr.