Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar fradrag som ikke selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er en professionel danser og har i 2015 været honorar lønnet i mit arbejde samt forskellige projekter, ved siden af mit a-indkomst arbejde og har en kæmpe forvirring om hvad jeg må trækkes fra og ikke må.

Jeg har en rejse regning hvor billetten er købt i 2014, men rejsen skete først i 2015. Vil den være godkendt til at trækkes fra som 2015 fradrag?

har også købt en computer, gopro kamera og et program som kaldes Page Cloud, som er specifikt til forbedring, redigering, studering og hjemmeside bygning til min profession, kan de også trækkes fra?

og vil det være en bedre løsning af oprette en personligt ejet mindre virksomhed (PMW) i fremtiden, da jeg vil forsætte med at modtage honorar løn?

Tak på forhånd.

Yingchou Han

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 20:30

Er dit honorar ikke over kr. 50.000, og der ikke allerede er trukket skat, er det en hobbyvirksomhed du har, hvor du kan fratrække de omkostninger du har brugt for at opnå dit honorar [omsætning), du må dog ikke fratrække underskud.

Har du betalt skat kan du fratrække dine udgifter i  Øvrige lønmodtagerudgifter ÷ 5.600 kr.

Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:11

Mit honorar er over 50.000 kr, men har altid lagt 35% ved siden af det jeg nu tjener. og har så brugt de antal kr. til det jeg nu har lagt ved siden af. Så jeg ikke overskuer mine 35%. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

Hyingchou:

Mit honorar er over 50.000 kr, men har altid lagt 35% ved siden af det jeg nu tjener. og har så brugt de antal kr. til det jeg nu har lagt ved siden af. Så jeg ikke overskuer mine 35%. 

hvis du har anden indkomst der bruger dit fradrag op - så er det 42-43% du skal lægge til side - bundskat, sundhed, kommune (og AM) giver samlet ialt ca det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)