Dum som jeg er, troede jeg at man godt måtte have et logo fra et brand på sin side, for at vise, at man solgte det pågældende brand. Jeg har så fået en besked fra google om at "Google er blevet informeret om, at noget af det materiale, der ligger på dit website, angiveligt krænker andres ophavsret i henhold til DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Vi er i gang med at fjerne de påståede ulovlige materialer fra Googles søgeresultater" Jeg går ind websitet Chilling Effects. Chilling Effects er en ekstern formidler af juridiske klager, hvor følgende besked er listet: KIND OF WORK:Unspecified
DESCRIPTION: Polo Player Copyright Registration number VA 1-650-629 Register of Copyrights USA Date of Registration: October 31, 2008 The URLs are infringing RL official images.
Jeg har brugt et Ralph Lauren logo med polo spilleren, dette billed har været vist 4 steder på min hjemmeside i lidt over 6 måneder, der har i perioden været et meget begrænset salg af Ralph Lauren produkter, hvis det spiller nogen rolle.
Jeg kan se på Chilling Effekts at man kan lave en "DMCA Counter Notice", hvor muligheden for at svare "I will attach a list of works which have been removed or to which access has been disabled. I will include the location of each work before it was removed or access to it was disabled." Burde jeg svare dette, da jeg efter at have sent det, selvfølgelig har fjernet indholdet.
|
first_business:Men jeg vil gerne høre om der er nogen der ved, hvad straffen for brud på en sådan copyright er, og hvad jeg burde gøre nu?
Slet billederne.
Intet andet.
Du bør først foretage dig noget hvis du modtager et billede fra en dansk advokat. Det sker højest sandsynligt ikke, hvis det gør skal du have fat i en advokat.
Dog ville jeg i dit sted forhøre mig hos min leverandør, hvorvidt det kan passe at du ikke har lov at bruge produkternes logo.