Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

taget af DMCA for brud på copyright, hvad nu?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dum som jeg er, troede jeg at man godt måtte have et logo fra et brand på sin side, for at vise, at man solgte det pågældende brand.
Dette er ikke en tråd for at høre for, hvor dum og en amatør fejl jeg har lavet, men for at jeg kan komme videre, håber virkelig der er nogen som kan hjælpe.

Jeg har så fået en besked fra google om at "Google er blevet informeret om, at noget af det materiale, der ligger på dit website, angiveligt krænker andres ophavsret i henhold til DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Vi er i gang med at fjerne de påståede ulovlige materialer fra Googles søgeresultater"

Jeg går ind websitet Chilling Effects. Chilling Effects er en ekstern formidler af juridiske klager, hvor følgende besked er listet:

KIND OF WORK:Unspecified
DESCRIPTION: Polo Player Copyright Registration number VA 1-650-629 Register of Copyrights USA Date of Registration: October 31, 2008 The URLs are infringing RL official images.
Jeg har brugt et Ralph Lauren logo med polo spilleren, dette billed har været vist 4 steder på min hjemmeside i lidt over 6 måneder, der har i perioden været et meget begrænset salg af Ralph Lauren produkter, hvis det spiller nogen rolle.

Jeg kan se på Chilling Effekts at man kan lave en "DMCA Counter Notice", hvor muligheden for at svare "I will attach a list of works which have been removed or to which access has been disabled. I will include the location of each work before it was removed or access to it was disabled." Burde jeg svare dette, da jeg efter at have sent det, selvfølgelig har fjernet indholdet.

Men jeg vil gerne høre om der er nogen der ved, hvad straffen for brud på en sådan copyright er, og hvad jeg burde gøre nu? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:21

first_business:

Men jeg vil gerne høre om der er nogen der ved, hvad straffen for brud på en sådan copyright er, og hvad jeg burde gøre nu? 

Slet billederne.

Intet andet.

Du bør først foretage dig noget hvis du modtager et billede fra en dansk advokat. Det sker højest sandsynligt ikke, hvis det gør skal du have fat i en advokat.

Dog ville jeg i dit sted forhøre mig hos min leverandør, hvorvidt det kan passe at du ikke har lov at bruge produkternes logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

Enig - slet billederne. Der er slet ikke tvivl om, at uanset man leverer et produkt og køber det lovligt, så må man IKKE bruge leverandørens billeder uden forhåndstilladelse. I det nævnte tilfælde er jeg ret sikker på det næppe er autoriseret leverandør varen fås fra. Ralph Laurent giver alle info og rettighedsangivelser, men de har meget få der har deres varer lovligt - der er mio af kopier, og det er næste risiko - at være stensikker på det er ægte RL

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:38

Billederne er slettet, men afsender af DMCA'en er RL FASHIONS OF EUROPE SRL on behalf of PRL USA HOLDINGS, inc. Så det virker meget seriøst.
Jeg er stensikker på det er ægte Ralph Lauren ellers har jeg en høne at plukke med min danske leverandør, som skylder mig noget af en erstatning for ikke at levere i rigtige kvalitet. 

Men tak for svarende. 

Jeg tænker meget worst case sernio, hvad ville det være i kroner og øre?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:51

Har de klaget over, at du har anvendt deres logo på din side, hvor du sælger deres varer?

Jeg har aldrig hørt, at Google fjerner sider pga det. Så skulle Ebay jo nærmest totalt fjernes, når man ser på, hvor mange logoer, der er anvendt på annoncerne...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52

first_business:

Billederne er slettet, men afsender af DMCA'en er RL FASHIONS OF EUROPE SRL on behalf of PRL USA HOLDINGS, inc. Så det virker meget seriøst.
Jeg er stensikker på det er ægte Ralph Lauren ellers har jeg en høne at plukke med min danske leverandør, som skylder mig noget af en erstatning for ikke at levere i rigtige kvalitet. 

Men tak for svarende. 

Jeg tænker meget worst case sernio, hvad ville det være i kroner og øre?

vil være i forhold til din indtjening / deres tab på dit misbrug (og hvis kopivare også - og jeg siger bare - der er ikke lige sådan ret mange uofficielle RL leverandører = 0 danske som ikke er eneste hovedleverandør) så er erstatning ofte din indtjening x 2  - men individuelt)

vent nu og se om det gør så langt hvis du bare fjerner billeder - men du kan da godt sige til din leverandør, at du har dette ? og gøre ham klart, at du fører evt udgift videre til ham, hvis det ikke er ægte varer

Det er altid dig der hænger på at betale i så fald, men har leverandører penge, kan du jo hente dem hos ham ved sag mod ham

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)