Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type chef er dette?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for de gode input. Det er ikke julemanden, det er skam en chef fra det virkelige liv. Det er en nær bekendt, som har denne som leder - eller de leder efter lederen i dette firmaBig Smile..

Ja man undres men det er sådan det er, og som den nær bekendte så siger, ja jeg må jo holde ud så længe jeg kan...

Endnu engang god jul - godt nytårGeeked..

M.v.h.

Stones

www.swhandel.dk

Dit e-byggemarked 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:15

Det lyder næsten som mig, du beskriver hehehe !

> 1. Holder ikke MUS-samtaler.
Nej, jeg snakker ikke mned mus - jeg nakker dem!

> 2. Holder ikke lønsamtaler, men kommer med et løndiktat en måned og 20 dage efter den dato, der er aftalt i medarbejderens kontrakt.
 OK, jeg holder lønsamtaler - og normalt til tiden, men i sidste ende er det sgu da også medarbejderne selv der må komme og argumentere for hvorfor de vil have mere i løn, og hvor meget. Og det behøver da ikke nødvendigvis at skulle begrænset af sådan en gang betonkommunistisk årlig "lønsamtale". Argh, den slags stive systemer får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig - det skriger på HK, overenskomster og alt, alt, alt for meget papirarbejde :)

> 3. Der cirka 2 dage om ugen kører til møde ude i byen hos bestemte kunder, og medarbejderne opdager, at han slet ikke er på de steder, han har oplyst.
Medarbejdere der mener det er deres opgave at spionere på chefen, for at finde ud af om han er der hvor han siger, de har for lidt at lave til at beholde jobbet!

> 4. Der bliver hjemme fra jobbet, fordi der er røget en rude i huset, og må vente på glarmesteren
Igen, hvis medarbejderne synes det er deres opgave at holde styr på chefen, så kan jeg slet ikke forstå de er der hvor de er.

Brok, brok, brok og brok. Sorry guys, men hvis det er det man synes man er ansat til, så hører man ikke til hos mig :)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:36

" Brok, brok, brok og brok. Sorry guys, men hvis det er det man synes man er ansat til, så hører man ikke til hos mig :) "

Det var du da længe om at besvare, hvar du hjemme og skifte en rude ?  Smile

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:29

Mikkel deMib Svendsen:
men i sidste ende er det sgu da også medarbejderne selv der må komme og argumentere for hvorfor de vil have mere i løn, og hvor meget

Ja sådan er der mange der ser på det, men jeg er nu ikke enig. Ingen har bedre forudsætninger for at vide hvad en medarbejder er værd for virksomheden, end medarbejderens chef. Det er som chef nemmere at håndtere når en medarbejder selv siger hvad han/hun mener er den rigtige løn, da man så ved om medarbejderen er tilfreds efter lønforhandlingen. Men det er da virksomhedens ledere der har overblik over hvad de enkelte medarbejdere er værd, så derfor bør man da som chef ikke være bange for at melde det ud i stedet for at sidde og fedtspille og håbe at man kan spare lidt penge ved ikke at være den første der melder ud.

Men er skam helt enig i at medarbejderne har misforstået noget helt hvis de mener de skal overvåge chefens aktiviteter.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:39

Ok, hvis ikke det er et trick spørgsmål, så har jeg følgende ret enkle kommentarer:

1. Om han så lige holder officielle MUS samtaler eller ej, så håber jeg da han på anden vis interesserer sig for medarbejderne, ellers går det nok galt.

2. Tjae, ikke nogen god måde på det, men husk at det er et frit land og man kan bare sige op hvis man er utilfreds.

3. Det kommer ikke medarbejderne ved.

4. Noget galt i det? Mon ikke medarbejderne skulle tage sig i nakken og være lidt selvstændige. Hvis de kan undvære ham når han er ude af huset 2 dage om ugen, så kan de vel også den ene gang han skal have en rude skiftet.

Alt i alt kan det da godt være han er en skidt chef, men det lyder som en være hønsegård af en arbejdsplads, hvilket de færreste har lyst til at lægge øre til. Hvorfor pokker er der ikke bare en af de 20 der tager føringen og sætter dagsordenen... så skal chefen da nok vågne op.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:10

Jeg tror faktisk næsten, det må være en chef, jeg har haft på en tidligere arbejdsplads..
Han var adm. direktør for en dansk afdeling af en stor virksomhed.
Tog æren for andre folks arbejde, var aldrig på arbejdspladsen og når han var, stod han som regel bare og sludrede..
Lyttede ikke til folks meninger, men udstak bare ordre hist og pist, uden grund og uden at sætte sig ind i tingene.
Kom altid med dårlige undskyldninger for, hvorfor han ikke kom på job - Bilen punkterede, han var syg, på kundebesøg osv.
Og så kunne han fx komme totalt rød i ægget af for meget sol næste dag og begejstret fortælle at han havde været på skanderborg festival..
Når vi så sagde, "nå jeg troede din bil var punkteret", øhh.. ja det var den jo også, meeen øhh og så en lang søforklaring!

Lad mig sige det sådan.. Det første år jeg var der, var jeg en meget ivrig medarbejder, der vildt gerne ville imponere chefen og gjorde mig meget umage, mødte tit for tidligt om morgenen for at lave lidt ekstra osv.
Det andet år jeg var der, mødte jeg fra 8-16, arbejdede aldrig over - Og jeg passede da selvfølgelig mine ting, men uden gejst og uden speciel lyst til det..
Efter 2 år skiftede jeg job og det samme gjorde et par stykker andre også.. og et par måneder efter blev chefen fyret.. Omsætningen var faldet helt vildt og han havde truffet en masse dårlige beslutninger..

For min skyld må en chef gerne blive hjemme og få skiftet vinduer. Han behøver såmænd ikke engang at fortælle hvorfor han ikke kommer.
Men at han er for kujon-agtig til at turde sige hvor han er og opdigter små løgne, skaber i hvertfald alt andet end respekt.
Og hvis han vil have sine ansatte til at knokle, må han selv vise samme gejst når han er der.. Ellers skal man nok ikke vælge et leder job.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:22

I den koncern hvor jeg er ansat er der en udskiftning af arbejdsstyrken ( top og bund ) i løbet af et år

på 52%  af ca. 2000 ansatte. Det er en hamrende dyr fornøjelse, hvad der også er gået op for ledelsen.

Så spørgsmålet er hvad der tjener firmaet bedst, at man holder op med at 'klynke' eller pakker sit grej.

Det største aktiv for et firma er de ansatte, så et stort tavs flertal kan bevirke at problemer internt først ser dagens lys

den dag kassen er tom, som jo selvfølgelig er fatalt. Det er kun sundt at folk engagerer sig i sin arbejdsplads.

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 20:32

Kunne sagtens have været min tidligere chef, fra den gang, jeg var lønslave. En af grundene til at jeg ikke er det mere.

Hans mening om personalepleje, var den årlige julefrokost.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)