Plejer det normalt ikke at være en skattefri transaktion når man overfører sin beholdning og ansvaret for den, til et investeringsfirma?? Det skulle jeg da men?
|
Hej!
Jo...tænkte dog på drift/holding konstruktionen.
Debat
Plejer det normalt ikke at være en skattefri transaktion når man overfører sin beholdning og ansvaret for den, til et investeringsfirma?? Det skulle jeg da men?
|
|
Hej! Jo...tænkte dog på drift/holding konstruktionen.
|
|
Rigtig mange selvstændige drømmer om en dag at kunne sælge deres virksomhed for en stor pose penge. Specielt med den drøm er en holding konstruktion vigtig. Jeg har ven som solgte sin virksomhed for små 30 millioner. Han ville nu investere sine penge i værdipapirer og ejendomme. Men han glemte lige skatten og da skattefar havde være på besøg stod han med ca. 9 millioner tilbage. Stadig en god pose penge, men ikke helt det samme regnestykke som før. Jeg kende desværre rigtig mange selvstændige som har lavet samme fejl. Derfor foreslår jeg alle at få talt muligheden for en holdning konstruktion grundigt igennem med deres revisor. |
|
Helt korrekt - ifald man har været så heldig/dygtig at kunne skabe en virksomhed der ved salg giver et stort overskud, og man vel og mærke ikke har brug for pengene privat her og nu - er holding konstruktionen virkelig uundværlig. Så også herfra, ikke starte uden at have talt om mulighederne med rådgivere såsom revisor, evt. advokat. |