Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en fair revisor pris om året?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lemvig
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Buus-Foto Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er en fair revisor pris om året, for en virksomhed der endnu ikke er moms registreret og ikke har en omsætning på over 50.000kr endnu.
Jeg har fået en pris der hedder 5000kr. Jeg har selv lavet alt bogføring, og alt passer og stemmer som det skal...
Synes det er voldsomt at en revisor skal have over 10% af min omsætning.
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 09:27

Karl Christian Buus:

Hvad er en fair revisor pris om året, for en virksomhed der endnu ikke er moms registreret og ikke har en omsætning på over 50.000kr endnu.
Jeg har fået en pris der hedder 5000kr. Jeg har selv lavet alt bogføring, og alt passer og stemmer som det skal...
Synes det er voldsomt at en revisor skal have over 10% af min omsætning.

En revisor er jo ligesom dig selv, han skal jo have dækket sine timer.

Selv betalte vi 12.000kr sidste år, det er så det hele. Vi sender alle bilag og de laver moms- og årsregnskab, indberetter moms og udbetaler løn. Vi rør ikke en finger, så har vi mere tid til det vi er gode til og jeg kan kun anbefale dig den samme løsning.

Men den pris du giver lyder ikke dyr i forhold til hvad jeg har hørt at andre betaler for revision(40.000+).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karl Christian Buus:
Jeg har fået en pris der hedder 5000kr.

Spørgsmålet giver ganske enkelt ingen mening. Om en pris er rimelig eller ej afhænger af hvad du har bedt ham lave?

Hvis du er i tvivl om rimeligheden så prøv eventuelt at indhente flere tilbud hos http://www.agera.dk/ for at få et sammenligningsgrundlag. 

Fra Lemvig
Tilmeldt 2. Dec 15
Fra  Buus-Foto Skrevet kl. 09:31

En virksomhed der ikke omsætter for 50000kr, skal vel ikke betale 40000kr til revisor.... Det lyder da helt forkert. 

Jeg er godt klar over han også skal leve og have mad på bordet. Men synes stadig det er en voldsom udgift, at han skal have over 10% af min omsætning.

Fra Lemvig
Tilmeldt 2. Dec 15
Fra  Buus-Foto Skrevet kl. 09:34

Whiskey:

Karl Christian Buus:

Spørgsmålet giver ganske enkelt ingen mening. Om en pris er rimelig eller ej afhænger af hvad du har bedt ham lave?

Hvis du er i tvivl om rimeligheden så prøv eventuelt at indhente flere tilbud hos http://www.agera.dk/ for at få et sammenligningsgrundlag. 

Han skal gennemgå mit regnskab og se om alt er som det skal være... Alt bør være som det skal være. Så skal han indberette det til skat.... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40

Karl Christian Buus:
Han skal gennemgå mit regnskab og se om alt er som det skal være... Alt bør være som det skal være. Så skal han indberette det til skat.... 

Det bør du kunne finde billigere. 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 09:43

Karl Christian Buus:

Whiskey:

Karl Christian Buus:

Hej Karl,

Nu kan jeg se at du bor i Houe, men prøv at kig på agera eller find en revisor som jeg give dig det du skal bruge.

Igen hvis du ønsker total løsning, så kan jeg anbefale den revisor som vi bruger: http://www.frr-gideon.dk/, de er lidt gamle dags. Men de klare opgaven uden problemer!

Prisen vi fik var 5.500kr for regnskab (års og moms) og så 10kr per bilag vi sender dem.

Men en virksomhed som "kun" har omsat for 50.000kr på et år er jo mere hobby end virksomhed. Jeg ved godt at alle har det svært i starten, det bliver bedre. Men nu bliver din el-regning og din bil jo ikke billigere fordi at du omsætter for mindre.

Du arbejder vel heller ikke selv billigere fordi dine kunder ikke tjener så meget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Karl Christian Buus:

En virksomhed der ikke omsætter for 50000kr, skal vel ikke betale 40000kr til revisor.... Det lyder da helt forkert. 

Jeg er godt klar over han også skal leve og have mad på bordet. Men synes stadig det er en voldsom udgift, at han skal have over 10% af min omsætning.

det virker som om du i alle fald kan bruge en bogholder hjælp i alle fald (10% af 50.000 er 5.000 kr til revisor og ikke 40.000 til revisor). 

Jeg synes først og fremmest at en egentlig revisor i PMV er ret unødvendigt. Du kan sagtens ha fejl i regnskabet som du skriver du selv kan lave - men de begrænses lidt af, at du ikke har moms med i PMV - så en økonomiperson kan - online gå regnskabet igennem, og du kan lægge bilag online i skyen de kan se

Det vil kunne gøres for nogle tusinde, jeg ser timepriser på 400 kr fra en del - og 4 timer vil række - så et 2-3.000 (+ moms som du ikke kan trække fra) er muligt. Har du nu 5.000 (nok + moms) som må være 10% af din max omsætning i PMV, så kan der nok spares lidt.

Jeg tror ikke du får en regnskabsgennemgang af bilag + indberetningen af din selvangivelse for under det.

Egentlig revisor - sådan en aut.godkendt en af slagsen, er nok overkill i PMV - Sådanne rigtige revisorer starter ofte fra de der 5.000 kr for regnskab og selvangivelse - bogholdere kan findes lidt billigere

vh John Hannover

Fra Lemvig
Tilmeldt 2. Dec 15
Fra  Buus-Foto Skrevet kl. 14:35

Cookie - John Hannover:

Karl Christian Buus:

det virker som om du i alle fald kan bruge en bogholder hjælp i alle fald (10% af 50.000 er 5.000 kr til revisor og ikke 40.000 til revisor). 

Jeg synes først og fremmest at en egentlig revisor i PMV er ret unødvendigt. Du kan sagtens ha fejl i regnskabet som du skriver du selv kan lave - men de begrænses lidt af, at du ikke har moms med i PMV - så en økonomiperson kan - online gå regnskabet igennem, og du kan lægge bilag online i skyen de kan se

Det vil kunne gøres for nogle tusinde, jeg ser timepriser på 400 kr fra en del - og 4 timer vil række - så et 2-3.000 (+ moms som du ikke kan trække fra) er muligt. Har du nu 5.000 (nok + moms) som må være 10% af din max omsætning i PMV, så kan der nok spares lidt.

Jeg tror ikke du får en regnskabsgennemgang af bilag + indberetningen af din selvangivelse for under det.

Egentlig revisor - sådan en aut.godkendt en af slagsen, er nok overkill i PMV - Sådanne rigtige revisorer starter ofte fra de der 5.000 kr for regnskab og selvangivelse - bogholdere kan findes lidt billigere

vh John Hannover

De omtalte 40000kr var et svar til indlæg nr. 2

Jeg kan skam godt regne! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59

fino det var jo ikke lige til at set - men indlæg to skriver jo heller ikke at det er for en virksomhed der omsætter 50.000 blot at revision kan svinge - og sandheden er, at omsætning langt fra er alt - men fint nok - jeg tror stadigt du kan få det ned fra de vel ca 5000 du giver ved at bruge en alm bogholder - men meget under 2.500 -3000 + moms kommer du næppe med regnskabsopstilling og selvangivelse og som PMV kan du jo ikke trække momsen fra, så den ses bare som del af prisen

god vind med det  vh John H

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)