Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Jeg er kommet på en ide. Jeg har tænkt på at starte en hjemmeside op der sælger billige hverdags ting, ligesom tiger og normal gør, bare over nettet. Ligesom nemlig.com sælger dagligvarer tænkte jeg på en hjemmeside der sælger billige hverdags varer/ting. Synes i det lyder som noget der kunne være hold i, og ved i om der er noget med det allerede. Jeg har ikke selv kunne finde noget. God dag :)

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 08:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis din ide skal lykkedes kommer det i bund og grund ned til én ting. Om du kan finde en/flere leverandører der kan levere disse vare til en pris der gør at du kan sælge til en lav pris. En af grundene til at de butikker som f.eks. tiger kan sælge så billigt, har også noget at gøre med den mængde de køber hjem ad gangen.

Og så er der spørgsmålet omkring fragt, for selvom en vare koster 10 kr. kommer der stadig ca. 20-30 kr. på i fragt (afhængigt af varens størrelse osv.), og er det så noget folk er interesserede i?

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at kigge på f.eks. alibaba.com og se hvad du kan købe hjem fra Kina, da det nok er det billigste du finder som nyopstartet, og se om det kan betale sig i forhold til f.eks. tiger. :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:04

Patrick Furbo:
Og så er der spørgsmålet omkring fragt, for selvom en vare koster 10 kr. kommer der stadig ca. 20-30 kr. på i fragt (afhængigt af varens størrelse osv.), og er det så noget folk er interesserede i?

Jeg er meget enig med Patrick her.

Dertil kommer at du skal overveje hvordan dine potentielle kunder finder dig på nettet - Mange webshops arbejder meget med SEO, men hvad er det for søgeord du vil findes på ? - Hvis du kører et "Tiger" koncept med skiftende varer som du får billigt løbende, så kommer du nok aldrig til at ligge ret højt i Google

Det betyder selvfølgelig ikke at det ikke kan lade sig gøre, du skal blot have lagt dig en anden markedsføringsstrategi.

Lad mig give dig et eksempel: http://www.firstbuyers.dk/ - Deres koncept er at de rejser ud, finder sjove og lækre varer med Sjæl, som de sælger gennem deres Shop. De gør det på den måde at de selv rejser ud og pakker en container som de så sender hjem - deres startegi er at de løbende sælger gennem deres App, og via deres nyhedsbrev osv - her har de en gruppe potentielle kunder som er interesserede, og som følger med løbende.

På samme måde skal du finde dig en markedsføringsmodel der gør at du vil kunne nå ud til dine potentielle kunder, og så skal du få regnet på priser og omkostninger - at sælge noget til 10,- kr og så skulle stå for pakning forsendelse, osv, det får du nok svært ved at få økonomi i.

Anyway - så held og lykke med projektet

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)