Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved udbetaling af overskud fra virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil høre om man har personfradrag, når jeg skal udbetale virksomhedsoverskud til mig selv?
Har jeg selv nogle fradrag i den forbindelse? Måske nogle af de samme som en lønmodtager har? Ex. hvis man har et banklån i sit hus, som der er fradrag for som lønmodtager?
Jeg ved hvilke fradrag min virksomhed har.

Venligst Sabrina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26

SabrinaLA:

Hej,

jeg vil høre om man har personfradrag, når jeg skal udbetale virksomhedsoverskud til mig selv?
Har jeg selv nogle fradrag i den forbindelse? Måske nogle af de samme som en lønmodtager har? Ex. hvis man har et banklån i sit hus, som der er fradrag for som lønmodtager?
Jeg ved hvilke fradrag min virksomhed har.

Venligst Sabrina

i personlig virksomhed er overskud helt som løn = personlig indkomst og ja dit personfradrag og dit banklån fradrag gælder fuldt ud på samme måde. Kun beskæftigelsesfradrag for man vel ikke, en alle fradrag du ser som normale fradrag er de samme

Det har ikke at gøre med at udbetale virksomhedsoverskud dog - om du udbetaler eller ej, er ligemeget for skat - det er overskud og udbetaling går ikke fra overskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Se evt min bog om Personlig virksomhed som link - der har du en masse om regler, skat, moms osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 15:17

mange tak for dine svar.

Jeg glemte at nævne, at min virksomhed er en ApS. Gør det nogen forskel?

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det med beskæftigelsesfradrag - for på skats hjemmeside står der:

Alle, der har løn (også løntilskud) eller overskud af virksomhed, får automatisk et beskæftigelsesfradrag.

• Beskæftigelsesfradraget kan højst være 28.000 kr. i 2016 (26.800 kr. i 2015)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 15:43

Hej Sabrina

Udbetaling fra et selskab er enten udbytte eller løn. I udbetalt løn følger de almindelige regler for fradrag og kildeskat. Udbytte udbyttebeskattes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59

SabrinaLA:

mange tak for dine svar.

Jeg glemte at nævne, at min virksomhed er en ApS. Gør det nogen forskel?

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det med beskæftigelsesfradrag - for på skats hjemmeside står der:

Alle, der har løn (også løntilskud) eller overskud af virksomhed, får automatisk et beskæftigelsesfradrag.

• Beskæftigelsesfradraget kan højst være 28.000 kr. i 2016 (26.800 kr. i 2015)

og du har ret - også overskud personlig virksomhed giver beskæftigelsses fradrag -Men du er så selskab - og så er det  jo løn som alle andre lønninger der er tale om med indbetning til skat og 100% som løn til ansat -

Udbytte - giver ikke beskæftigelsesfradrag - men er vel heller ikke lige aktuelt her - det er først selskabskat og så udbytte skat - så start med løn op til topskat

Du er som ejer i selskab helt som ansat = løn helt som alm lønmodtager løn. Husk bare så også at du som aktiv ejer, uanset løn eller ikke - netop fordi du er ansat også skal ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring - som sagt uanset løn eller omsætning - bare du er aktiv (ex direktør)  så der er du helt som ansat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 16:02

Hej John,

mange tak for dit svar. Det har været en stor hjælp.

Venligst Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 16:03

Hej Rikke.

Okay. Mange tak for hjælpen.

Mvh.

Sabrina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)