hej Amino jeg har planer om at lave en Ebay store da jeg har haft en bruger der inde siden 2004 med 559 gennemførte handler og stadig 100% positiv feedback.. Har nok solgt 50 ting resten er køb som jeg har gjort privat. nu kunne jeg godt tænke mig at starte et firma og se om jeg kan leve af det her samt et andet projekt jeg har på tegnebrættet.. Mit spørgsmål er vis jeg køber en vare til 4000 ex moms og sælger den uden for EU til 1000 så er det jo ik ren fortjeneste men som jeg har forstået det så slipper jeg for moms.. men skal betale 10% til Ebay 3,4 % til paypal betalingen falder i Euro så paypal vil have jeg veksler dem til DKK for kurs 7,23 hvilket ikke er fantastisk men sådan ser det ud lige nu er ved at se om jeg kan få en Euro konto i min bank om de så vil udbetale dem der, vis det så ik kan lade sig gøre er det så ulovligt at udbetale dem til en tysker jeg kender også han bare smider dem videre over til min konto i Danmark så slipper jeg for det gebyr? De samme gebyrer skal jeg betale af de 1500kr jeg betaler for fragten også har jeg 150kr i udgifter til emballage kan ik gennemskue hvordan det skal bogføres ordenligt skal også starte en dansk webshop men det synes jeg er lidt mere lige til køb ex moms min fortjeneste oven i også 25% moms solgt Også for at gøre det rigtig spændende skal jeg også sælge brugte vare der tænker jeg ville sælge dem med brugt moms det er både i EU,DK, og udenfor EU og der skal man betale moms af sin fortjeneste som jeg har forstået det men er det også momsfrit uden for EU med brugtmoms? Mange spørgsmål vis i har tid til at forklare mig hele den smøre ville jeg være super glad. men et link, ebog eller andet i kan anbefale ville også være super for synes ik det er lige sådan at gennemskue og skal jo gerne have det gjort rigtigt da skat vist ikke viser nåde vis jeg gør det forkert |
Hvad skal du leve af når du køber varen ind for 4000 og sælger ud igen for 1000? :)