Hej jeg kunne virkelig godt tænkte mig at blive selvstændig i form af en webshop, mit store problem er bare at jeg ikke ved om det er en god ide. Jeg kunne godt tænkte mig at sælge jagttøj og jagtudstyr, da jeg går meget op i jagt.
Men er det en god ide når der i forvejen findes rigtig mange store webshops inden for jagt?
At der er flere inden for branchen viser at der i hvert fald er potentiale for at sælge noget. Det er dog vigtigt at du kan skille dig ud fra dine konkurrenter og være stærk hvor de er svage. Den klassiske er ofte at pris og kundeservice kan forbedres. Hvis du selv har handlet hos nogle af konkurrenterne før ved du nok om de har nogle svagheder som du kan gøre bedre
Men er det en god ide når der i forvejen findes rigtig mange store webshops inden for jagt?
Som udgangspunkt plejer jeg at sige at hvis du er bange for konkurrencen, så er du ikke dygtig nok :-) .. Dette er selvfølgelig sat på spidsen, da jeg udmærket er klar over at der kan være så store udbydere på markedet, at det vil kræve massive investeringer at blive synlige.
Du skal primært tænke på om der er et stort markedspotentiale, og dernæst hvorledes du kan gøre dig konkurrencedygtig. Dette kan gøres på pris, service eller udvalg :)
God arbejdslyst!
Ps. du er selvfølgelig velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål til det tekniske bagved den nye webshop!
Jagt er et - efter mit indtryk - voksende marked. Jeg tror der er gode muligheder for at differentiere sig lidt. I stedet for at have alt-til-alle så kunne en idé jo være af lave en niche, og fx. fokusere på beklædning, tilbehør eller andet..
Du kunne også finde nogle mærker som ikke er i Danmark og derved skille dig ud. Der er mange muligheder, men der er også meget konkurrence, og det vil helt sikkert kræve en masse arbejde. Men potentialet er der - tror jeg :)
Det at der er rigtigt mange store webshops indenfor jagt, viser bare at der er et marked som er villige til at betale, og det er en forudsætning for at du kan få succes.
Når det så er sagt så tror jeg du skal finde en vinkel på markedet, noget du gør lidt anderledes - det kunne være at satse benhård på et segment af markedet, sådan noget som jagt med buer (og nej jeg er ikke jagt-mand så tag ikke ikke som andet end et eksempel ) - på den måde vil du få lettere ved at konkurrere - det at tage konkurrencen helt direkte, med samme sortiment, kommunikation osv som de store spillere ville jeg nok være lidt forsigtig med.
Men har du interessen, så er det altid et rigtigt godt sted at starte, der skal arbejdes meget, og meget målrettet med sådan en shop for at du får succes, men gør du det er det da på ingen måde umuligt
Lyder som en ok idé uden at kende jagtmarkedet - dog tror jeg det kunne blive svært at sælge rifler osv. men det kan være du holder dig fra det til at starte med ;-)