Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spg. vedr. responsive design.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg tillader mig lige at rette dem som siger siden har responsivt design - det har den altså IKKE. :))

Wikipedia:

"A site designed with RWD adapts the layout to the viewing environment by using fluid, proportion-based grids, flexible images, and CSS3 media queries, an extension of the @media rule..."

Den har et mobildesign når du besøger den via mobil - ja! Men det er ikke responsivt. Hvis det var responsivt kunne du gøre browseren mindre og så ville siden rette sig efter det.

Jeg vil helt klart anbefale et responsivt design, som sælgeren skriver kommer browsere i alskens slags størrelser efterhånden, ikke kun på mobiler. 

Når det er sagt så er det en pæn side og den fungerer jo på mobil, så du kan sagtens vente lidt med det. Som andre også nævner ville jeg nok holde mig fra opsøgende sælgere, min erfaring siger at det ikke er de bedste designere. 

Hvis du vælger at gå over til nyt responsivt design, så sørg lige for at gå over på HTML5 samtidig, fjern .html fra dine URLs og få din side SSL krypteret :-)

Specielt SSL vil jeg mene er vigtigt for webshops.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Media:

Hej

Jeg tillader mig lige at rette dem som siger siden har responsivt design - det har den altså IKKE. :))

Jeg tillader og korrigere mig selv jf. din kommentar :-)

Jeg var ikke bekendt med at DanDomains mobilmodul kørte på seperat mobildesign. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon - takker mange gange - jeg er da blevet lidt klogere.

Vil tage en snak med Dandomain i morgen for yderligere info - men alt i alt har jeg, som det lyder ikke super travlt med at få lavet om.. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en sidste:

Responsive eller ej - Så længe Google er tilfreds jævnfør tidligere indlæg, så går det ikke ud over placering, og så længe du kan udlede af din google analytics at mobil/tablets kunder ikke hopper af - i større omfang end på pc, og ikke i større omfang end tidligere (sitet er ikke blevet kedeligere) ja så kan du roligt køre videre med det samme 

Men fremtiden er nu, for dit vedkommende, og du bør lave en plan for at komme videre med dit site, og få den over på full-responsive / html5

ssl er ikke vigtigt andet end i betalingsdelen, og det er jo lovpligtigt i DK, så det er i orden .....

Hvis du ikke er tryg ved at konferere med diverse programmører, stiller jeg mig gerne til rådighed som projektkoordinator - dvs jeg er bindeleddet mellem dig og bureauet der skal lave shoppen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:
stiller jeg mig gerne til rådighed som projektkoordinator
 

Det skal jeg have med i overvejelserne når jeg går videre - tak for info.

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu har jeg ikke selv erfaring med DanDomain, men denne bruger bare temaer/designs, ikke?

Så er det, ham der har kontaktet dig gerne vil sælge, et nyt responsive tema/design?

Måske kunne du bare selv skifte til et af de gratis eller betalte responsive designs som DanDomain tilbyder, hvis du på et tidspunkt føler det skulle blive nødvendigt at siden er responsive i browseren på computeren? (uden at vide om man hos DanDomain bare kan skifte tema som hos Magento, Wordpress, Drupal osv., men det ville da være mærkeligt andet?)

Har kigget lidt på koden på siden, og alt indhold er bygget op med HTML tables (<table>, <tbody>, <tr>, <td>) hvilket gør den meget svært at gøre responsive hvis man bare planlægger at tilpasse det nuværende tema/design. Tænker det er en bedre løsning at vælge et nyt tema/design og installere det?

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennet Leth Sørensen:
Har kigget lidt på koden på siden, og alt indhold er bygget op med HTML tables (<table>, <tbody>, <tr>, <td>) hvilket gør den meget svært at gøre responsive hvis man bare planlægger at tilpasse det nuværende tema/design. Tænker det er en bedre løsning at vælge et nyt tema/design og installere det?
 

Hej Kennet 

Det er muligt - men sort snak for mig med koder osv :) , Så jeg samler blot lidt info før jeg gør yderligere, men tak for input.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)