Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab for et IVS førstegang

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg skal til at aflevere et års regnskab for mit holding IVS selskab for første gang. regnskabs året løber fra 15/6/2014 - 30/9/2015. Da jeg stiftede selskabet skød jeg 2000 kr ind og betalte så erhvervsstyrelsens gebyr for stiftelse af selskabet via firma kontoen på 670 DKK- Så i dag står der 1327kr på kontoen (minues lidt rente).

når jeg går ind på virk.dk og laver års regnskabet skal jeg så skrive 0 i alle felter under resultatopgørelse og balance. eller skal jeg noget sted indikere hvor mange penge der er på firma kontoen og skal gebyr udgiften til erhvervs styrelsen vises i regnskabet?

mvh

Usman

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo lave en årsrapport efter loven og det er ikke noget med bare 0 i alle felter.Først skal du ha et ordentligt regnskab - Har du KUN holding eller er det noget sambeskattet drift?

Har dit selskab f.eks. ikke haft en udgift til den klart lovpligtige arbejdsskadeforsikring der skal findes for ejer/direktør - uanset løn eller omsætning? Det tal bør vel være med - eller har du helt glemt den forpligtelse? Du kan her læse om den, og den gælder også direktør / aktiv ejer i holding http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Samme med den rente du beskriver - - Evt bankgebyr?  ALT skal med i årsrapporten

Hvad der står på din konto har som sådan ingen betydning for noget som helst andet end den konto i regnskabet der hedder bank- Der kan stå 0 og du kan ha haft 1 mio ind og 1 mio ud

Gebyr er ikke en ugift skattemæssigt men det er det drifstmæssigt hvis du i stiftelsen har besluttet, at selskabet betaler gebyret - ellers betaler du det selv - gebyr skal med i årsrapport - men ikke i skat

Du kommer ikke til at lave dette korrekt uden hjælp rent ud sagt, ud fra dit spørgsmål, så find en økonomiperson online f.eks www.agera.dk   det er ikke så dyrt men du kommer ikke selv at lave korret regnskab + selvangivelse vil jeg påstå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårs
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 45
Fra  TekstGuru.dk Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John, kan det passe at det er påkrævet med en arbejdsskadeforsikring for ejerne af iværksætterselskabet?
Jeg mener helt bestemt at jeg har læst flere steder, at en arbejdsskadeforskring kun er påkrævet ansatte. 

Det kan blandt andet læses her: http://ivaerksaetter-tips.blogspot.dk/2013/09/arbejdsskadeforsikring.html

www.TekstGuru.dk - Vi udfører alle typer tekstopgaver til discountpriser

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Usman, du vil med 100% sikkerhed ikke komme til at opfylde årsregnskabsloven, når du stiller sådan et spørgsmål.
Der er mange, der selv indberetter. På et tidspunkt går det galt og det kan blive en dyr fornøjelse, hvis/når Erhvervsstyrelsen udtrækker dit regnskab til kontrol.

Jeg vil gerne give dig et godt tilbud på DKK 1.100+moms for udarbejdelse af din årsrapport, når du nu har så begrænset en aktivitet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, hvis du har læst det link som du henviser til vil du se at det understøtter Johns synspunkt om at direktører i ApS/IVS og A/S skal have en forsikring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Sørensen:

John, kan det passe at det er påkrævet med en arbejdsskadeforsikring for ejerne af iværksætterselskabet?
Jeg mener helt bestemt at jeg har læst flere steder, at en arbejdsskadeforskring kun er påkrævet ansatte. 

Det kan blandt andet læses her: http://ivaerksaetter-tips.blogspot.dk/2013/09/arbejdsskadeforsikring.html

ja stensikker læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Her ser du bla. tekst fra arbejdsskade styrelsen: CITAT 

Ejere af aktieselskaber A/S,  iværksætterselskab (IVS) og anpartsselskaber ApS er ikke selvstændige i arbejdsskadesikringslovens forstand. Selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud.

Hvis ejeren af et A/S, IVS eller ApS udfører arbejde i A/S'et eller ApS'et, IVS'et  vil personen derfor være omfattet af arbejdsskadesikringsloven på samme vilkår som en  almindelig ansat.
Derfor har A/S, IVS  og ApS pligt til at sikre ejeren som de øvrige ansatte mod arbejdsskader ved at oprette en arbejdsskadeforsikring og tilmelde sig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS",  Citat slut.

At det også gælder ejer af holding i øvrigt - fremgår af svar til mig fra styrelsens advokat

Kære John Hannover
Som du selv skriver, er et IVS og et ApS forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring.
Hvis man er selvstændig og har et selskab i form ApS, IVS, eller A/S betragtes man som ansat af selskabet, og derfor er selskabet efter Arbejdsskadesikringsloven også forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring for ansatte. Direktører betragtes også som ansatte – uanset om selskabet udbetaler løn eller ej, da man lægger til grund, at direktører udfører aktiviteter/opgaver i selskabets interesse. Da holdingselskabet skal have en direktion, skal der således også tegnes lovpligtig arbejdsskadeforsikring i et holding ApS.
Venlig hilsen
Astrid Alsing,

Arbejdsskadestyrelsen

men læs hele mit link som forklarer
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :
Jeg vil gerne give dig et godt tilbud på DKK 1.100+moms for udarbejdelse af din årsrapport, når du nu har så begrænset en aktivitet.
tag imod det - og hør om det inkluderer selvangivelse eller hvad er kommer ekstra på. IVS selvangivelsen er heller ikke helt 100% ligetil (Thomas laver sikkert skattereguleringer ex stiftelse når han laver årsrapport)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvangivelse kan jeg godt smide med i tilbuddet. Tager ikke lang tid at taste :-)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 25. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det er KUN et holding selskab. Det virker til det måske nemmere bare at lukke det end at aflever et 0 regnskab. Der har ingen aktiviteter været i selvskabet udover en gebyr omkostning til erhvervstyrelsen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)