ALT indgår i begge. Forskellen er blot, at drift taler indtægter/udgifter som alle er på den dag regningen er dateret - hvor likviditet taler óm hvornår ting skal betales f.eks told og moms betales jo ikke samme dag man opkræver - men det kan der jo være mange af ens egne regninger der heller ikke gør - lige som de regninger DU får - f.eks på internet - jo kan ha regningsdato = udgift Januar - men først skal betales i februar
Samlet er de helt ens de to - det er kun betalingsdato som gør likviditet er anderledes
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg skal aflevere mine budgetter i morgen og måske har jeg ikke helt fat i det likviditetsbudget. Der er vel forskel ved at i driftsbudgettet er det vareforbrug og i likviditetsbudgettet er det varekøb, som benyttes?
Ved du hvor i driftsbudgettet man skriver told ind? Det er jo ikke en fast udgift, men hvis jeg skriver den under variabel indgår den i dækningsbidraget - det skal den vel ikke??
Jeg skal aflevere mine budgetter i morgen og måske har jeg ikke helt fat i det likviditetsbudget. Der er vel forskel ved at i driftsbudgettet er det vareforbrug og i likviditetsbudgettet er det varekøb, som benyttes?
Ved du hvor i driftsbudgettet man skriver told ind? Det er jo ikke en fast udgift, men hvis jeg skriver den under variabel indgår den i dækningsbidraget - det skal den vel ikke??
hvis det er et vigtigt budget du skal aflevere - skal du tage hjælp. Det er er ikke korrekt det du skriver med vareforbrug og varekøb - begge bruges begge steder og told indgår som omkostning i begge budgetter
Forskellen er betalings tidspunkt er det som styrer likviditet, hvor fakturatidspunkt er det som styrer drift
Jeg synes du lige skal få hjælp - måske du kan kontakte f.eks. Thomas og få hans hjælp til at sætte det op
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER