Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likviditetsbudget - Moms?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ALT indgår i begge. Forskellen er blot, at drift taler indtægter/udgifter som alle er på den dag regningen er dateret - hvor likviditet taler óm hvornår ting skal betales  f.eks told og moms betales jo ikke samme dag man opkræver  - men det kan der jo være mange af ens egne regninger der heller ikke gør - lige som de regninger DU får - f.eks på internet - jo kan ha regningsdato = udgift Januar - men først skal betales i februar

Samlet er de helt ens de to - det er kun betalingsdato som gør likviditet er anderledes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:10

Tusind tak for dit svar!

Jeg skal aflevere mine budgetter i morgen og måske har jeg ikke helt fat i det likviditetsbudget. Der er vel forskel ved at i driftsbudgettet er det vareforbrug og i likviditetsbudgettet er det varekøb, som benyttes?

Ved du hvor i driftsbudgettet man skriver told ind? Det er jo ikke en fast udgift, men hvis jeg skriver den under variabel indgår den i dækningsbidraget - det skal den vel ikke??

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:16

Jo, told er en del af varekøbet og derfor en del af DB

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 21. Dec 15
Skrevet kl. 11:07

Tak John.

Så jeg kan godt have en avance på salget der hedder 50%. Altså varens pris: 144.050 kroner. Salgspris: 288.100. Det er en avance på 50%. (Uden told)

Mit dækningsbidrag giver så 45%. Her er told jo medregnet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11

Sabina-kt:

Tusind tak for dit svar!

Jeg skal aflevere mine budgetter i morgen og måske har jeg ikke helt fat i det likviditetsbudget. Der er vel forskel ved at i driftsbudgettet er det vareforbrug og i likviditetsbudgettet er det varekøb, som benyttes?

Ved du hvor i driftsbudgettet man skriver told ind? Det er jo ikke en fast udgift, men hvis jeg skriver den under variabel indgår den i dækningsbidraget - det skal den vel ikke??

hvis det er et vigtigt budget du skal aflevere - skal du tage hjælp. Det er er ikke korrekt det du skriver med vareforbrug og varekøb - begge bruges begge steder og told indgår som omkostning i begge budgetter

Forskellen er betalings tidspunkt er det som styrer likviditet, hvor fakturatidspunkt er det som styrer drift

Jeg synes du lige skal få hjælp - måske du kan kontakte f.eks. Thomas og få hans hjælp til at sætte det op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 15
Skrevet kl. 12:00

Tusind tak for din hjælp John.

Hvis du har tid og lyst Thomas må du rigtig gerne det. - Skal selvfølgelig nok betale din tid. 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)