Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Melde overskud / underskud

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

... Men i og med jeg registrerede mig i okstober og derfor efter d. 1/5 som du skriver i dit blog indlæg, så vil det betyde at jeg skal hente, udfylde og printe papirudgaven af den udvidede selvangivelse ikke sandt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

jo sådan har det i alle fald været - du får ikke (fik i alle fald ikke tidligere) automatisk den udvidede. Jeg vil dog tro du kan logge på skat.dk og i kommunikation give dem besked på, at du har virksomhed og skal ha udvidet selvangivelse - det ville jeg i alle fald gøre, så bør den enten dukke op i skat.dk eller hvis ikke ændret, komme som papirudgave

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 12:04

Okay, før fik du vist koblet mig lidt af.

Jeg overspiller folks gamle bånd til DVD. Så de udgifter jeg har, går til maskiner, samt DVD skiver og dem har jeg skrevet ind i mit regnskab som udgift og ikke indtægt, er det forkert angivet?

Jeg tænker at skat i hvert fald er klar over at jeg har en virksomhed, i og med jeg var i dialog med dem, da jeg skulle have hjælp til at forskuds opgøre mit overskud.

Der sagde jeg til dem at jeg regnede med et overskud på 30.000kr, så det skrev ham fra SKAT ind og fortalte at det svarede til hvad jeg på daværende tidspunkt havde i fradrag, så det blev sløjfet, for at betale skat af de 30.000 kr.

Så ud fra det tænker jeg at de godt ved at jeg har en virksomhed. Men det er nok meget godt lige at se inde på skat.dk efter den. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14

Det er sådan:

Dine maskiner som er taget i brug kan givet straksafskrives hvis de kan bruges enkeltvis og koster mindre end 12.800 kr per stk. Ellers må kun 25% afskrives (tages som udgift) og resten skal ind som aktiv i status og afskrives senere år.

DVD skiver du har liggende på lager er IKKE en udgift. Dem skal du aktivere ved at flytte dem fra udgift (uden moms) via konto varelagerregulering i drift og til varelager i status

Overvej lige at finde en online bogholder som for små penge kan se på dit regnskab ex www.agera.dk 

Den med de 30 t svarede til hvad du havde i fradrag forstår jeg ikke - Hvis du ikke havde anden indtægt, så er det korrekt at dine normale fradrag bruges på virksomheds overskud og så er der kun AM bidrag og ikke skat at betale, men AM bidrag er der altid

vh John Hannover

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:51

Hej

Hvis der ikke er restance til det offentlige så bliver pengene udbetalt 8 dage efter man har indberettet selvangivelse

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 16:01

Hold da op... Alt det, selv når man ikke er momsregistreret? Ja så må jeg vist hellere høre én fra Ageras, for jeg har aldrig fået fortalt noget om aktiver, men blot at jeg skulle registrere mine udgifter og indtægter... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08

THO-2720:

Hold da op... Alt det, selv når man ikke er momsregistreret? Ja så må jeg vist hellere høre én fra Ageras, for jeg har aldrig fået fortalt noget om aktiver, men blot at jeg skulle registrere mine udgifter og indtægter... 

ja lager er ikke en udgift helt enkelt - lager er en værdi - helt så godt som penge i banken - Det er i princip bare at tælle dit lager af varer / råvarer op gang købspris og så lægge den værdi til dit resultat - det går godt nok i en så ligge virksomhed uden moms eller noget

vh John H

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)