Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Melde overskud / underskud

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Håber i har haft et godt nytår :-).

Jeg er nyopstartet 2015 og bliver nu i tvivl om hvornår jeg skal melde resultatet for regnskabs år 2015? Her mener jeg at registrere mit overskud til skat? Jeg har tidligere på året, snakket med en fra skat og satte mit forventede overskud til 30.000kr. Dette nåede jeg så ikke, men fik mindre end det i overskud. Hvor noterer jeg dette? Vær opmærksom på jeg er ny, så inden i slynger en masse SKAT termer ud, så må i gerne pensle det lidt ud :-)

På forhånd tak alle.  

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:22

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 10:24

Aha og det der egentlig er sagens kerne er hvornår "den tid kommer" ? Er der en standard dato for dette?

Det er lige præcis en enkeltmands virksomhed

Det sidste jeg har hørt, er at det skulle meldes her til marts, men det giver bare ikke helt mening for mig. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:27

Jo, det plejer at være i marts. Hvorfor giver det ikke mening?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 10:35

Fordi man i marts typisk får af vide om man har betalt for meget/lidt i skat og får/skylder penge herefter.

Hvis jeg i marts melder at jeg har et overskud på 10.000 i stedet for 30.000, så får jeg vel ikke penge tilbage i skat samme måned?

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:54

Hej

Du får normalt pengene retur 8 dage efter du har indberettet din selvangivelse

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 11:23

Okay super :-).

Kan jeg godt gå ud fra at man får af vide når det er ved at være tid til at melde sit overskud / underskud, eller skal man selv gøre noget ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

THO-2720:

Okay super :-).

Kan jeg godt gå ud fra at man får af vide når det er ved at være tid til at melde sit overskud / underskud, eller skal man selv gøre noget ?

Du skal jo udfylde Udvidet selvangivelse med dit overskud og visse andre regnskabsoplysninger. Det kan du gøre når den ligger klar og jeg mener det er 9/3. Det er noget du jo først og fremmest selv skal være opmærksom på, og få udfyldt korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

Jeg ved ikke om du kan ændre forskud for 2015 stadigt - og dermed påvirke den - men ellers udfylder du udvidet og så går der normalt en - to måneder før pengene kommer retur som jeg husker det. Er det store beløb kan man evt henvende sig og bede om hurtigere behandling. Du lyder lidt ny i personlig virksomhed - så det kan være en ide at lige få løbet regnskabet igennem. Ofte er der fejl som, at varelager ikke er optalt og medtaget som værdi i stedet for overskud, ligesom der både kan være ting som er med som udgift men ikke er med i skattefradrag, og også udgifter man burde ha taget med ind som fradrag. Læs også evt mere om personlig virksomhed i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som måske kan give dig mere viden om det du beskæftiger dig med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 14
Skrevet kl. 11:47

Ja jeg blev også registret oktober 2015.

Jeg har dog ikke en webshop mere (det havde jeg med en ven for laaang tid siden), men jeg er en service virksomhed, så mit "lager" består af det udstyr jeg benytter og materialer der bliver indkøbt. 

Jeg vil lige læse de links igennem, mange tak. Ofte bliver man henvist til SKAT's egen hjemmeside, hvilket kan være fint nok, men synes personligt de godt kan forklare tingene lidt kringlet engang imellem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

THO-2720:
mit "lager" består af det udstyr jeg benytter og materialer der bliver indkøbt. 
og værdien af det - til indkøbspris ex moms - skal ud af udgifter og ind som værdi i lager - kredit varelager regulering uden moms i drift - og debet varelager i status

Sagt på anden måde - hvis du har resultat på 0 inden - og har værdi af materialer som ligger på lager som råmaterialer er 10.000 kr - så bliver dit resultat + 10.000 kr i stedet for 0

Udstyr du bruger - har taget i brug kan i mange fald straksafskrives - dele der er i brug med værdi under 12.800 forudsat det er enkelt dele - men (rå)materialer til fremtidigt brug og varelager skal ind som værdi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)