Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms og told fra Norge ikke momsregistreret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har søgt lidt men syntes stadig ikke jeg er helt med.
Har startet enkeltmandsvirksomhed med salg via internet og overskud for øje :-)
Pt. startet som fritidsprojekt/hobbyvirksomhed og forventer ingen omsætning over 50.000 de første år.
Der købes varer fra England/indenfor EU men skal nu også til at indkøbe fra Norge.
Virksomheden skal importregisteres har jeg da fundet ud af. Men hvordan er regler og procedure så?
Syntes det er lidt uklart når man ikke er momsregisteret... Måske lettest bare at blive det?
Den norske forhandler sender varerne med post sammen med faktura.
Jeg er med på, at der skal betales told og importmoms. Men rent praktisk fsva. indberetning og regnskab er der en venlig sjæl der kan forklare det på et "ikke-skat.dk-sprog" :-)
Tak og godt nytår når i kommer så langt
//Majken

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29

Ja du skal importregistreres for at kunne købe erhvervsmæssigt fra uden for EU.

Hvis du HAR enkeltmandsvirksomhed nu - uden moms, så må det være en PMV .- men når du registreres for en pligt, her import - så overgår du fra PMV til alm enkeltmands. Du kan godt vente med at momsregistrere, men betaler jo så moms i EU land ved køb der, og dansk moms ved importen fra uden for EU/Norge

Eneste forandring er med andre ord, at du af told kan kontrolleres som import registreret. Du kan godt også momsregistrere, det er frivilligt, hvis ikke du forventer at komme op på omsætning 50.000 kr på nogen 12 mdr periode

Du kan læse langt mere om registrering - skat - moms osv i personlig virksomhed i min E-bog eller paper-back - personlig virksomhed som link der dækker, PMV, Enkeltmands virksomhed og Interessentskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:46

1000 tak for super hurtigt og brugbart svar
//Majken

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)