Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken open source webshop er den nemmeste at designtilpasse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes jo et hav af gode open source webshopløsninger. Men jeg søger den webshop som er mest overskuelig at tilpasse design til. Jeg har fuld HTML og CSS kendskab, og en smule PHP/MySQL kendskab.

Det skal være nemt at oprette nyt template, og kunne designe den ned til mindste detalje, dog uden at det skal virke så uoverskueligt at man skal rette i 7-8 filer for at tilpasse en enkelt lille del af webshoppen.

Krav til webshoppen: Den skal være Open Source, køre på PHP og det skal være en med mange forskellige betalingsgateway muligheder. Dertil skal den være godt supporteret og dermed modtage jævnlige opdateringer. Jeg ønsker ikke bruge et "dødt" projekt.

Jeg er IKKE interesseret i hostede webshopløsninger, eller webshops som koster et månedligt gebyr. Det skal være 100% open source som jeg kan hoste på en valgfri platform. Håber der er nogle som kan være behjælpelige! :)

Del gerne af jeres erfaringer samt link til jeres webshops og fortæl hvilken Open Source platform i benytter.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:34

Hejsa, 

Vi benytter WooCommerce med udgangspunkt WordPress CMS til alle vores kunders webshopløsninger. WordPress giver os mulighed for at gå særligt i dybden med de enkelte elementer uden problemer, da fundamentet er utroligt fleksibelt og let at præge i den retning som vi måtte ønske. 

Med dit kendskab ti HTLM og CSS vil WordPress være en legeplads af muligheder :-) 

Der findes naturligvis også mange andre systemer som vil kunne benyttes, men WordPress har indtil videre givet os de bedste oplevelser og resultater. 

Held og lykke med dit projekt. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:49

Hejsa og god Jul

Hvis det er en Open Source løsning så vil jeg anbefale dig at tage et kik på Magento, Prestashop og WooCommerce, det er lidt de 3 "store" på dette marked, de er alle godt supporteret og de har også alle et stor øko-system af plugins, temaer og konsulenter.

Hvilke der er den bedste og nemmeste at anvende afhænger nok meget af øjnene der ser. Personligt ser jeg lidt Magento som "storebroren" i denne familie, og WooCommerce som den simpleste løsning.

Vælger du en Magento løsning skal du passe på med at gå med en for billig hosting løsning, Magento er et system der kræver lidt "power". Går du med en WooCommerce løsning så er kravende jo ikke nær så store, på den anden side skal du være opmærksom på at du måske hurtigt kan komme i en situation hvor du er nødt til at installerer en del plugins for at få din løsning til at køre optimalt, og mange plugins = lavere performance, og dermed større krav til din hosting provider.

Anyway, så held og lykke med dit projekt

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)