Ved download af en fil fra en hjemmeside fremkommer følgende:
------------------------------------- User Account Control do you want to allow the following program to make changes to this computer -------------------------------------
Det er pop up boks meddelse fra Windows hvor den vil have godkendelse til at hente filen først, hvor jeg kan vælge enten yes eller no knap at klikke på.
Hvordan kan jeg auto klikke på yes knappen så man kan få lov til at hente filen, uden selv manuelt og skulle gøre det.
Jeg har prøvet at gøre det via VBscript, men det virkede ikke, jeg tror simplehen ikke funktionen eksisterer i det sprog.
Så hvordan kan jeg automatisere i Windows og få klikket på den knap?
Normalt kan VBscript godt klikke på knapper med Tab og Enter m.v. på hjemmesider, men tastaturet bliver åbenbart slået fra, i den der sikkerhedsboks. Det underlige er at jeg godt manuelt selv kan klikke på pilen til venstre fra no knappen og klikke på enter knappen, vil bare gerne have det automatiseret. Sådan at jeg kan genbruge det på andre computere, og ved gentagne handlinger.
Det underlige er at jeg godt manuelt selv kan klikke på pilen til venstre fra no knappen og klikke på enter knappen, vil bare gerne have det automatiseret.
Det er skam ikke underligt at man ikke kan goere det via script. UAC er jo netop for at sikre at brugeren ved er der bliver hentet noget fra internettet eller et script/program er ved at blive eksekveret. Det er til at forhindre uautoriseret installation/koersel af programmer saasom malware osv..
Jeg har læst hvad i har skrevet, og på den baggrund er jeg endt ud med, at lave en macro som ændrer værdien til fra 1 til 0. Og så må jeg leve med at jeg skal starte min computeren for at det træder i kræft.
jeg er dog meget ked af, at der ikke findes en løsning rundt om at auto klikke den pop up besked boks med YES eller NO:
User Account Control do you want to allow the following program to make changes to this computer
Det er faktisk det eneste sted lige nu som driller mig. Jeg troede der fandes en løsning så man kunne få lov til at bruge sit tastatur keyboard til at lave en pil til venstre og klikke på enter knappen på en eller anden måde. Men det lader til Microsoft har gjort det meget besværligt for folk at komme rundt om det problem der. Men ellers virker resten ligeså snart jeg kommer forbi den boks der kører resten automatisk. Bare svært at gøre det 100 % automatisk på den måde når der er en sikkerhedsboks i vejen for det.
Og når man på senere tidspunkt gerne vil slå det til igen, som er bedst standard når man har fået styr på de filer, så skal man igen igennem at klikke på den sikkerhedsboks og så igen kører macro og så igen genstarte sin pc så der kan stå 1 tal derinde som default slået til.
Det er godt nok bøvlet men jeg kan ikke lige se andre løsninger efter hvad i har skrevet til mig. Medmindre i har en super god og smart fidus til at klarer det med.