Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budget udarbejdelse til webshop opstart

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette. Jeg er i gang med at lancere en webshop og har styr på omkostninger af hjemmeside - design - markedsføring.

Jeg har endnu ikke launchet min webshop da jeg mangler leverandør aftaler og de leverandører jeg har snakket med vil først se min webshop live selvfølgelig før de kan komme med en eventuel deal på hvad de kan tilbyde.

Dette gør det selvfølgelig svært for mig at kunne udarbejde et ca budget for hvad omkostninger vil være/blive, så er der nogen der kan har nogen erfaringer med dette?

For mig ville det være business selvmord bare at launche det hele, uden jeg ved hvad omkostningerne vil blive, for konkurrencen er hård og man ved jo aldrig om det bliver den succes man selv tror det kan blive.

En anden ting er, at jeg kun kan få leverandør aftaler hvis leverandører ser min webshop, hvilket selvfølgelig er fair nok, men jeg kan vel ikke launche hele webshoppen uden produkter, så vil jeg nok ikke få nogen leverandør aftaler, eller danner leverandører sig et indtryk af selve set uppet, med design osv?

Håber på lidt kvalificeret hjælp tak og god jul

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa og God Jul !

Jeg tror du skal finde en Webshop ekspert der kan hjælpe dig på sidelinjen her, for selvfølgelig skal du ikke lancerer en tom webshop, det giver jo ikke så megen mening. Det betyder selvfølgelig ikke at du ikke kan ligge shoppen online således at evt leverandører kan se hvad du tænker, men jeg tror ikke at du skal regne med at det giver det helt store.

Jeg arbejder sammen med en der er ekspert i e-handel og web-shops, hvis du har lyst kan jeg spørge hende om hun har tid til at give dig en hånd

//Morten

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar

Nu søgte jeg i første omgang gratis råd, men f.eks hvis man vil starte en hvilken som helst virksomhed - butik osv så lægger man jo først et budget for at se om tingene kan betale sig at gå i gang med. F.eks hvis det er en fysisk butik er det husleje - inventar osv osv, men når det kommer til webshops kan jeg ikke helt gennemskue det, for det kommer vel an på hvilke type leverandør aftaler man kan få, % osv

Og så forstår jeg ikke hvordan folk starter for der skal jo være produkter på ens hjemmeside for at få leverandør aftaler ind, eller lancerer folk bare en tom hjemmeside som viser designet - shop set uppet og derefter prøver at få leverandører ind med deres produkter? Eller bruger folk eksempler på produkter før de får deres "rigtige" produkter ind som de kan sælge.

Og hvis man skal have en ordentlig webshop koster det jo også et månedligt gebyr også med eget domæne selvfølgelig, dog kører de fleste med prøveperiode på 14 dage til ca 3mdr.

Der er jo også det i det om man skal eller tør tage et banklån - sige sit job op og satse på sin ide, men det ved man jo først når man kan se hvordan budgettet kan hænge sammen med projekteret solgte varer pr måned - webside omkostninger - forsendelser - osv.

Synes virkelig det er frustrerende når man har det meste knowhow men mangler de sidste ting at få på plads, så håber flere kan byde ind tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for produkter du skal sælge?. I mine øre lyder det lidt som om leverandørerne holder dig hen med en omgang uforpligtende snak. Hvem siger de overhoved vil levere til dig når shoppen er færdig?

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tøj og accessories

Ja det er slet ikke sikkert at de vil levere, endnu et usikkert punkt, for kan jeg ikke få de mærker eller accessories jeg vil sælge kan det være ligemeget, for det er dem jeg tror på kan sælge.

Jeg kan godt forstå leverandørerne ikke bare kan give mig deals up front uden at se hvor deres varer skal sælges, men det er stadig frustrerende og derfor svært at få et samlet overblik over omkostningerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om kendte mærkevare, så glem det dem får du aldrig lov til at sælge som nystartet. Der har tidligere været skrevet en del om emnet tidligere.

Prøv at læs Fresno bob´s indlæg  http://www.amino.dk/forums/t/264298.aspx

 

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville købe 50-100 varer fra danske leverandører, der er masser som producerer smykker i det små og tøj kan købes i små mængder i facebook grupperne.

Så har du fyldt din shop op med varer til en overkommelig pris.

Det gør også at du kan lære hvordan det er at have en webshop, emballage, forsendelse, betalingsgateway, returvarer, reklamationer osv. der er masser ting som skal være på plads.

Det er ret svært at sælge noget som nystartet, kunderne kommer ikke af sig selv.

Med en lille shop kan du altid fortsætte, stoppe eller finde andre varer uden at have brugt særlig mange penge på det.

Hilsen

Lars

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Har du et link til en af de facebook grupper som sælger tøj? Umiddelbart kan jeg ikke tro det er mærker som jeg vil være interesseret i at føre.

Jeg er klar over det er et stort projekt at give sig i kast med, også derfor jeg prøver at danne mig et overblik med forretningsplan og budget, så i tilfælde af at jeg skulle have banklån osv har jeg noget konkret jeg kan vise dem og ikke bare stå som en uvidende amatør, for så kan jeg kigge langt efter et eventuelt lån.

Og i starten vil min største omkostning være på markedsføring.

For mig er det her ikke et hobby projekt, det er all in og 24/7 hvor jeg siger mit almindelige arbejde op, så der skal nogen penge ind.

Tilmeldt 24. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder energisk!

Men pas på med bare at sige alt op. Måske du skulle overveje at gå på deltid og forsøge at drive din webshop ved siden af? 

Jeg har lidt samme hensigt. Jeg er nu færdig med min forretnings plan, jeg har lavet mit etablerings budget, driftsbudget og er ved at lukke de sidste aftaler med min leverandør. Jeg har alt parat til når jeg har fået grønt lys, men jeg beholder mit arbejde og starter langsomt op i fritiden. Derefter kan jeg vurdere om det er grundlag for at gå all in.

Det er bare en idé. Der er selvfølgelig også succes historier med folk der går all in fra starten af.

Håber det lykkes for dig!

Mvh. Morten

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger på varepartier er der en hel del grupper at finde på facebook. Hvis du søger på smykker får du også en masse gode grupper.

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)